
11. kolovoza 1966. proizveden prvi primjerak Chevroleta Camaro
General Motors je dvije godine radio na svom odgovoru vrlo uspješnom i popularnom Fordu Mustangu. Napokon, 11. kolovoza 1966. taj je odgovor stigao. Bio je to Camaro – bolji i promišljeniji automobil od Mustanga.
Camaro se odmah pokazao kao hit, a rasprave između ljubitelja Camara i Mustanga vode se od prvog dana,vremenom su produbljene aktualnim, novim generacijama oba modela.
Noviji modeli uglavnom imitiraju stilske odrednice prvih generacija iz 1960-ih. Inače, na ovim je prostorima Mustang poznatiji, a Camaro je manje poznat, najčešće je riječ o inačicama iz 1970-ih i 1980-ih. Različito, u SAD-u su oba modela vrlo popularna i uživaju kultni status.
Camaro je zapravo automobil posvećen jednoj duhovitoj rock’n’roll pjesmi “Bitchin’ Camaro” u izvedbi sastava The Dead Milkmen.
Prvi je Camaro bio svojevrsna sportska inačica modela Nova. Model Nova se loše prodavao u Meksiku i Južnoj Americi. Camaro se odmah počeo odlično prodavati. Mnogima je bila više nego zanimljiva prva generacija Camara, pogotovo u atraktivnoj Z/28 inačici. To je svakako i kolekcionarski najzanimljiviji Camaro, nerijetko je služio kao osnova za preuređivanje, dorađivanje i dodatne opcije povećanja snage.
Poznati novozelandski ragbijaš Jonah Lomu posjeduje jednog takvog Camara s više od 1000 KS, a takozvane “nabrijane” verzije, između ostalih, voze i Jacques Villeneuve i Jay Leno. Leno u svojoj kolekciji ima jedan od 69 proizvedenih primjeraka ZL-1 modela iz 1969. g., najrjeđeg i najcjenjenijeg Camara, s otprilike 550 serijskih KS.
Svima onima koji na bilo koji način sumnjaju u kvalitetu Camara, pokojni Colin McRae, sin poznatog vozača reli utrka Jimmy McRaea, bivši svjetski reli prvak, bio je obožavatelj prvog Camara i vozio ga je gotovo svaki dan. Više nego solidna preporuka, zar ne?
Pripremila: Melita Funda