Žuti kvadrati uskoro i na zagrebačkim cestama

Žuti kvadrati uskoro i na zagrebačkim cestama

Ovih dana u gradskim, ali i državnim medijima sve se više piše o žutim kvadratima na prometnicama Zagreba.  O ovom pitanju obratili smo se u Grad za dodatna pojašnjenja. Iz Ureda gradonačelnika, obratio nam se gradonačelnikov savjetnik za promet Mate Kraljević. Kaže kako je tijekom rada na poslovima prometnog redarstva uočen problem zastoja i gužvi u jutarnjim i popodnevnim „špicama” na pojedinim prometnim pravcima i križanjima. Nadodaje kako se najveće prometne gužve stvaraju na takozvanim zelenim valovima u smjeru istok zapad i obrnuto, na križanju  Zvonimirove i Šubićeve, Miramarske i Avenija grada Vukovara, Aveniji Vjećeslava Holjevca i Avenija grada Vukovara i mnogim drugima.

Kraljević drži kako je glavni problem na Maksimirskoj i Savskoj nepoštovanje pravila kretanja žutom trakom.  Stoga je naručen prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

Kraljević pojašnjava kako su da bi se moglo “nedvojbeno  ustanoviti i dokazati da je vozilo ušlo u prostor križanja u koji nije smjelo ući, jer nije imalo mogućnosti prolaza križanja bez zaustavljanja, na kolnicima križanja iscrtane su ili unakrsne linije sa pravokutnim iii sličnim (to ovisi o obliku i tipu križanja) granicama”.  Na taj način se odredio prostor, koji je pokriven kamerama i gdje se vizualno nedvojbeno može zaključiti da je vozilo učinilo prekršaj.  Pritom nadodaje: “Takav prostor naziva se „žuta površina” odnosno u engleskom jeziku se najčešće koristi termin „Yellow box”.

Pojašnjava kako je spomenuti znak jasan svima ili se tekstualnom porukom pojašnjava o kakvom se prostoru radi.  Osim toga Kraljević smatra kako se žuta površina može koristiti i za siguran prolaz šinskih vozila i autobusa ako se takav promet želi odvojiti od ostalog prometa na kolniku. Kako su šinska vozila i autobusi obično širi i potreban im je sigurnosni razmak pri skretanju, on se može označiti posebnom žutom površinom (ili čak drugom bojom) kako ostala vozila ni u kojem slučaju ne bi smetala prometovanju javnog prometa. Pored toga on je pokazatelj i vozačima vozila  javnog prometa da ne ulaze u taj prostor  ako ga ne mogu napustiti bez zaustavljanja što će omogućiti prometovanje vozila iz smjera poprečno na kretanje vozila javnog prometa bez ometanja.

Kraljević pritom zaključuje da su prva tako označena raskrižja uvedena su u Velikoj Britaniji još 1967. godine koja su slijedila uspješan pokus u Londonu.

Treba pritom naznačiti kako hrvatski Zakon o sigurnosti prometa na cestama određuje da vozač ne smije vozilom ući u raskrižje ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješakom prijelazu i na taj način ometati ili onemogućiti promet vozila, koja dolaze iz bočnih kolnika ili promet pješaka. Pritom treba znati kako će se novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kaznit će se za prekršaj vozača” ako postupi suprotno stavku 1. Ovog Članka.” (Zg-magazin)

Ostavi komentar

*