ZET preuzima financiranje izgradnje Žičare Sljeme

ZET preuzima financiranje izgradnje Žičare Sljeme

Objekti žičare, nekretnina na kojim se gradi žičara i oprema žičare u vlasništvu su Grada Zagreba, a ZET-a preuzima financiranje izgradnje žičare

Gradska skupština u četvrtak je za upravitelja Žičare Sljeme imenovala Zagrebački električni tramvaj d.o.o. Prijedlog je podržala većina od 41 nazočnog gradskog zastupnika. Njih 25 je bilo »za«, 12 »protiv«, dok ih je četvero bilo suzdržano.

U obrazloženju odluke podsjeća se da je Grad Zagreb član trgovačkog društva ZET sa 100-postotnim udjelom u temeljnom kapitalu društva te da je do do zatvaranja postojeće žičare ZET pružao uslugu prijevoza i žičarom koja je bila vrlo popularno sredstvo prijevoza na najviši vrh Medvednice -Sljeme.

Prijedlogom Odluke o određivanju upravitelja Žičare Sljeme predlaže se da upravitelj Žičare Sljeme bude ZET s obzirom raspolaže stručnim i tehničkim uvjetima potrebnim za uspješno upravljanje žičarom, dok su sva pitanja vezana uz upravljanje žičarom kao i obveze i odgovornosti upravitelja određena Zakonom o žičarama.

Objekti žičare, nekretnina na kojim se gradi žičara i oprema žičare u vlasništvu su Grada Zagreba, a ZET-a preuzima financiranje izgradnje žičare. Grad Zagreb i ZET kao upravitelj uredit će potrebnim aktima međusobna prava i obveze.

Gradska zastupnica Anka Mrak-Taritaš je u svom javljanju konstatirala kako bi prijedlog ovakve odluke kojom se nekome nešto daje na upravljanje još imao smisla da je žičara već sagrađena, ali da u ovakvim okolnostima, dok je još nema – besmislena.

Gradski zastupnik Tomislav Stojak (HNS) je već i ranije ukazivao na činjenicu da je ZET i sam gubitaš te da se na ovaj način ide na novo zaduživanje od 300 milijuna kuna koje će zapravo otplaćivati građani Zagreba.

Nova Žičara Sljeme prometovat će duž cijele postojeće trase stare žičare uz pravocrtno produljenje trase. Polazna postaja bit će na lokaciji Dolje na nadmorskoj visini od 276 m, a nova Gornja postaja na nadmorskoj visini od 1030 m. Predviđeni kapacitet žičare je 1500 osoba na sat i prilagođena je osobama sa invaliditetom. Raspolagat će s 84 kabine kapaciteta 10 osoba te će putnike prevoziti brzinom od 6 m/s uz trajanje vožnje od 16,5 minuta. Kabine će biti opremljene vanjskim nosačima za skije i daske za snowboard. U kabini će se moći prevesti dva bicikla i kućni ljubimci sukladno propisima koji vrijede u sredstvima javnog prijevoza.

Žičara je predviđena za rad do maksimalne brzine vjetra od 16 m/s (57,6 km/h). (B. J.)