ZAMP želi zaraditi i na neprofitnim portalima

ZAMP želi zaraditi i na neprofitnim portalima

Za očekivati je uostalom da, kad bi ovako zamišljena naplata za Youtube bila uobičajena, svaki bi video pratila i napomena kako je moguće zaštićen autorskim pravima. No, kako je ovaj kanal još 2006. godine sa svim najvećim diskografskim kućama potpisao ugovor o pravu na emitiranje njihovih glazbenih spotova, nije jasno što točno ZAMP naplaćuje

Nekoliko je portala, uključujući i h-alter.org, prošli mjesec dobilo od ZAMP-a zahtjev za sklapanje ugovora o zaštiti autorskih prava i račun koji u konkretnom slučaju h-altera, iznosi 8 tisuća kuna za godinu dana. Premda se na spomenutom portalu glazba malo kada koristi, a najmanje u komercijalne svrhe, ZAMP je račun odrezao prema vlastitoj tablici minimalnih naknada koje u slučaju “streaming on demand” iznose barem 500 kuna mjesečno. Streaming on demand odnosi se tako i na Youtube snimke koje se uvrštavaju direktno na internet stranicu kao embed, premda ZAMP nema s Youtube-om nikakav potpisani ugovor. “Već dulje vrijeme pregovaramo s You Tubeom oko reguliranja prava priopćavanja autorskih glazbenih djela putem Interneta. Prenošenje samo linkova s YouTubea (ili drugog servisa) nije potrebno regulirati putem HDS ZAMP-a”, odgovorili su na naš upit iz Službe zaštite autorskih muzičkih prava.

“Razlika je pak u slučaju kad se glazbeni sadržaj s You Tubea, bilo kojeg drugog kanala / servisa ili vlastitog servera integrira (kao tzv. embedded video) u sklopu web stranice – članka. Tada korisnik (news portal) podliježe obvezi reguliranja autorskih prava budući da priopćava glazbu javnosti”, dodaju u ZAMP-u. Činjenica da se sadržaj prenosi s Youtube kanala s kojim ZAMP nema nikakav ugovor o zaštiti autorskih prava. Za očekivati je uostalom da, kad bi ovako zamišljena naplata za Youtube bila uobičajena, svaki bi video pratila i napomena kako je moguće zaštićen autorskim pravima. No, kako je ovaj kanal još 2006. godine sa svim najvećim diskografskim kućama potpisao ugovor o pravu na emitiranje njihovih glazbenih spotova, nije jasno što točno ZAMP naplaćuje. Ništa jasnije to međutim nije ni u slučaju obrta i tvrtki gdje se sluša radio ili gleda TV, a koje već godinama ZAMP-u plaćaju autorska prava za isti program koji je već naplaćen od nakladnika koji emitiraju program. (HND)