Zagrepčane na Ambientu privukao sajamski popust

Zagrepčane na Ambientu privukao sajamski popust

„Drvna industrija je perjanica našeg gospodarstva, a posebno prerađivačka industrija. Zapošljava više od 21 tisuću radnika te kontinuirano bilježi rast prihoda, ali i osobnih dohodaka. Najveći broj prihoda, više od 70 posto realizira na inozemnom tržištu, odnosno godišnje izvozi više od milijardu eura“, rekao je potpredsjednik HGK Dragan Kovačević

Ivana Vranješ

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat u srijedu je na Zagrebačkom velesajmu otvorio 45. Ambientu, međunarodni sajam namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije.

Respektabilna sajamska manifestacija ove godine je okupila 332 izlagača iz 32 zemlje koji se na više od 20 tisuća četvornih metara u sedam paviljona predstavljaju posjetiteljima kroz nekoliko tematskih cjelina .

„Uz pomoć Grada Zagreba Ambientu smo oblikovali u summit drvne industrije. Radi se o strateškoj grani koja treba sinergijsku pomoć svih institucija“, rekla je direktorica Zagrebačkog velesajma Dina Tomšić. Naglasila je kako je u posljednje tri godine broj izlagača na Ambienti utrostručen, a u odnosu na 2015. godinu rast izložbenog prostora je učetverostručen. Kao posebnu zanimljivost Ambiente i ove godine spomenula je Design zonu, gdje svoje proizvode predstavljaju mladi dizajneri.

Ministar gospodarstva poduzetništva i obrta Darko Horvat je rekao kako drvno-prerađivačka industrija u ovom trenutku čini 8 posto ukupne industrije. Čestitao je organizatorima na kontinuitetu Ambiente te izlagačima koji pokazuju što hrvatska drvno-prerađivačka industrija može i koji su izvozni potencijali. Naglasio kako Zagrebački velesajam i sajmovi kao Ambienta imaju svoju perspektivu te njegovo ministarstvo prati na različite načine ovakve manifestacije.

Sufinanciranje nastupa domaćih proizvođača na inozemnim sajmovima

„U ovom trenutku smo pred finalizacijom projekta internacionalizacije hrvatskog proizvoda, gdje ćemo izlagačima dati priliku i sufinancirati nastupe ne samo na ovakvim sajmovima, nego i na specijaliziranim sajmovima na prostoru Europske unije, a i šire“, poručio je Horvat.

Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević izrazio je zadovoljstvo što na Ambienti i ove godine sudjeluju članice udruženja drvno-prerađivačke industrije pri HGK, a radi se o tvrtkama koje proizvode temelje na visokoj finalizaciji i na visokoj dodanoj vrijednosti.

„Drvna industrija u Republici Hrvatskoj je perjanica našeg gospodarstva, a posebno prerađivačka industrija. Zapošljava više od 21 tisuću radnika te kontinuirano bilježi rast prihoda, ali i osobnih dohodaka. Najveći broj prihoda, više od 70 posto realizira na inozemnom tržištu. Ako pogledamo vanjsko-trgovinsku bilancu Hrvatske, drvna industrija u tome ima 8 posto udjela, odnosno godišnje izvozi više od milijardu eura“, rekao je Kovačević. Spomenuo je da je tijekom 2018. godine zabilježena stagnacija u industrijskoj proizvodnji, a drvo-prerađivački sektor bilježi rast, samo prerada drva i proizvoda od drva bilježi rast od 4,4 posto, rast proizvodnje namještaja je 5,4 posto, a raste i izvoz.

Zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Olivera Majić je rekla kako je Ambienta mjesto susreta respektabilnih izlagača iz područja drvne industrije, industrije namještaja i unutarnjeg uređenja.

„Grad Zagreb kao suorganizator i partner je uvijek pružao podršku i značajnu financijsku potporu sajamskoj djelatnosti pa tako i ove godine. Stoga pozivamo sve zainteresirane kao i naše sugrađane da posjete Zagrebački velesajam idućih dana kako bi se upoznali s novim tržišnim trendovima u dizajnu, inovacijama arhitekture, industrije namještaja i unutarnjeg uređenja“, rekla je Majić.

Hrvatsko tržište zanimljivo Poljacima

Među izlagačima predstavile su se poljske tvrtke Eltap i Adrk. „Tvrtka Eltap proizvodi tapecirani namještaj kao što su kauči, sofe i kutne garniture, a tvtka Adrk pločasti namještaj, komode, dječje krevete. Dosta je veliko tržište na kojima izvozimo namještaj, uglavnom je to tržište Europe. Ovisi o potrebama pojedinog tržišta,ali gledajući globalno najveći je interes za kutnim garniturama ili tapeciranim krevetima. Iako trenutno ne izvozimo na hrvatsko tržište, to bi smo željeli, ono nam je zanimljivo i zato se predstavljamo na Ambienti“, rekao je prodajni predstavnik tvrtke Eltap Piotr Slupianek. Dodao je kako tvrtka ne prodaje namještaje u salonima, nego distributeri te o njima ovisi i cijena. No smatra da s obzirom na kvalitetu cijena namještaja nije previsoka.

Bogatom ponudom predstavila se i Florian grupa Hrvatska. „Proizvodimo stolove, namještaje za sobe, ali ne proizvodimo kuhinjski namještaj. Namještajem opremamo urede i hotele. Na hrvatskom tržištu prisutni smo dugi niz godina. Primjerice, u Novoselcu imamo proizvodnju namještaja i parketa, to je tradicionalna stara firma više od 70 godina, konkretno postoji od 1929. godine“, rekla je za ZG- magazin Karmela Marušić, direktorica proizvodnje u Novoselcu.

Dodala je kako je interes za proizvodima iznimno velik. „Tvrtka u Novoselcu je poznata po proizvodnji stolova, ormara, bračnih kreveta. U novije vrijeme radimo parketne daske za njemačko i talijansko tržište“, istaknula je Marušić.

Izvoze u većinu EU zemalja

Grupa Požgaj iz Velikog Bukovca kraj Ludbrega zapošljava oko 660 zaposlenika, a bavi se proizvodnjom višeslojnih ploča, višeslojnih parketa, drvenih kuća, zidnih i podnih obloga, a u sklopu firme je tvornica namještaja.

„Izvozimo u skandinavske države, Englesku, Francusku, uglavnom u većinu zemalja Europske unije. U Hrvatskoj imamo prodajne salone u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Varaždinu. Zadovoljni smo prodajom i proizvodnjom, ali uvijek se može bolje. Drvna industrija je uvijek u razvitku i mi smo na to spremni. Što se tiče noviteta, uvijek planiramo izradu novih vrsta parketa, novih dimenzija, a u kad je riječ o namještaju uvijek izbacujemo nove modele namještaja”, rekao je Robert Fabić, voditelj prodaje.

Jedan od izlagača ovogodišnje Ambiente je tvrtka Domprojekt iz Zagreba koja se bavi proizvodnjom i montažom niskoenergetskih i pasivnih kuća.

„To su najugodnije kuće za život. Bavimo se i obiteljskom gradnjom, a niskoenergetske kuće izvozimo u Švicarsku, Luksemburg, Njemačku, Austriju, Sloveniju. Osnovna konstrukcija tih kuća je drvena, s obložnim materijalom, izvana sustavima fasade koji su tradicionalni. Ljudima je najzanimljiviji moderan dizajn takve kuće s ravnim krovovima i koja se jednostavno održava, a dugoročno je vizualno lijep objekt , ali je zanimljiva i tradicionalna gradnja kuće s malim utroškom energije i dobrom izolacijom“, istaknuo je Mladen Štefanac, prodajni predstavnik.

Već prvog dana Ambientu su posjetili Zagrepčani u potrazi za jeftinim namještajem koji bi najbolje odgovarao njihovom domu. Zagrepčanin Nenad je rekao da Ambienta pruža posjetiteljima bogatu ponudu, a najviše mu se sviđa namještaj za spavaće sobe jer se nudi dobar izbor.

„Sajam je zanimljiv, može se dosta toga vidjeti na njemu. Najviše me dojmio namještaj Prime, njihove kuhinje te dvosjedi i trosjedi koji su kvalitetni. Dobar je sajamski popust te ću vjerojatno nešto kupiti od kuhinjskog namještaja. Što se tiče proizvođača namještaja najviše preferiram domaće proizvođače“, rekao je Zagrepčanin Stipan.

Posjetitelji Ambientu mogu razgledati do 14. listopada.

Ostavi komentar

*