Zabrinjavajuće: Podravka završila godinu s gubitkom od 21,5 milijuna kuna

Ukupna prodaja Grupe Podravka u 2012. godini iznosila je 3.626,7 milijuna kuna te je na istoj razini kao 2011. godine

Grupa Podravka u protekloj je godini poslovala s gubitkom od 21,5 milijuna kuna, uz prihod na razini 2011, podaci su koji se mogu iščitati iz izvješća objavljenog jučer na web stranici tvrtke. Glavni uročnik gubitka su usklađivanja vrijednosti imovine i otpremnine za zbrinjavanje viška zaposlenih. Bez navedenih jednokratnih stavki koprivnička tvrtka je zabilježila neto dobit od 111,7 milijuna HRK, što predstavlja rast od sedam posto u usporedbi s neto dobiti 2011. godine. Ukupna prodaja Grupe Podravka u 2012. iznosila je 3.626,7 milijuna kuna te je na istoj razini kao 2011. godine.

Prodaja strateškog poslovnog područja Prehrana i pića iznosila je 2.799,3 milijuna kuna, što predstavlja smanjenje prodaje od jedan posto, a prodaja Farmaceutike iznosila je 827,4 milijuna kuna, što predstavlja porast prodaje od četiri posto.

Nešto niža razina prodaje područja Prehrana i pića posljedica je niže prodaje u Hrvatskoj i srednjoj Europi. Niža prodaja u Hrvatskoj posljedica je dugotrajne recesije pri čemu domaća potražnja i dalje slabi te realni promet u trgovini na malo bilježi pad. S druge strane, tržište jugoistočne Europe bilježi porast prodaje ‘Prehrane i pića’ od dva posto s najvećim doprinosom tržišta Bosne i Hercegovine, Makedonije i Kosova. Povrh toga, tržište Zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Dalekog istoka bilježi rast prodaje od tri posto, a najveći doprinos imaju tržišta Australije i SAD-a.

Porasla prodaja farmaceutskih proizvoda

SPP Farmaceutika (Belupo d.d.) ostvarila je prodaju u iznosu od 827,4 milijuna kuna, odnosno prodaja je porasla za četiri posto na godišnjoj razini. Navedeni porast generiran je temeljem više razine prodaje inozemnih tržišta među kojima se najviše ističu Rusija te Bosna i Hercegovina.

„Unatoč trendu smanjenja potrošnje na većini značajnih tržišta na kojima smo prisutni, uspjeli smo cjenovnim pozicioniranjem i dodatnim aktivnostima ukupni nivo prodaje zadržati na razini 2011. godine. Pored toga, započeli smo snažan proces restrukturiranja kompanije od kojeg očekujemo pozitivne efekte u narednom razdoblju. Nastavili smo s ‘čišćenjem’ bilance što je dovelo do jednokratnih stavki koje su utjecale na smanjenje neto dobiti u promatranom razdoblju, ali time stvaramo dobre pretpostavke za kvalitetnije upravljanje poslovanjem u narednom razdoblju“, istaknuo je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke prigodom objave poslovnih rezultata.

Ukupna vrijednost kapitalnih ulaganja tijekom 2012. iznosila je 94,4 milijuna kuna, a neto novac ostvaren poslovnim aktivnostima veći je za 95 milijuna kuna što predstavlja rast od 62 posto u odnosu na godinu ranije. (zg-magazin)