Yugo za povijest

Yugo za povijest

Prvi Yugo 55 koji je dobio HTP (Historical Tehnical Passport) vlasništvo je mladog koprivničkog vozača Milana Vignjevića – Milenog. Trkaču premijeru Mileni je odradio u susjednoj Sloveniji na brdskoj trci koja se između ostalog bodovala za Historic prvenstva CEZ-a i Hrvatske. Znači prvi nastup, odmah međunarodni

Razgovarao: Zlatko Brozović – Broz

Kad sam započinjao svoje aktivnosti u auto sportu, osnova voznog parka bili su Fićo i Stojadin. Popularni i sve prisutni Zastavini automobili činili su okosnicu automobilizma. Baš u to vrijeme bio je predstavljen prototip Yuga. Na premjeri bio je nazvan Zastava 102. Postao je to predmet želja svih nas automobilista.

Da nema prijatelja i nekih sponzora, ne bih mogao ništa. Za nastup na Delti sam prodao frižider. Al´bitno je da se vozi. Srećom po trkama nas uvijek netko nahrani, a spavamo po autima…

I konačno 1. studenoga 1984. FIA  (Federation Internationale de l’Automobile) je potvrdila homologaciju za Yugo 45 i 55. Ne sjećam se da li je ijedan Yugo 45 pripremljen za utrke. Nije bilo interesa za njega. No jača verzija je 1985. imala svoj premjerni nastup na Opatijskom reliju. Ubrzo je to postalo glavno oružje u rukama naših vozača. Za početak 55-tica grupe A, 1987. dolazi jača varijanta (60), petobrzinski mjenjač i verzija grupe N, a konačno 1989. godine stiže i homologacija za Yugo 1,3 grupe A i N.

Kako vrijeme nevjerojatno brzo protječe, lani smo doživjeli i to da FIA sva vozila koje je Zastava proizvodila uvrsti na popis Historic vozila. I tako je Yugo ušao u povijest.

Prvi Yugo 55 koji je dobio HTP (Historical Tehnical Passport) vlasništvo je mladog koprivničkog vozača Milana Vignjevića – Milenog. HTP je izradio FIA povjerenik za ovu regiju, Predsjednik Tehničke komisije Hrvatskog auto i karting saveza (HAKS) Boris Gorup, inače i sam član FIA Komisije za homologacije. Trkaču premijeru Mileni je odradio u susjednoj Sloveniji na brdskoj trci koja se između ostalog bodovala za Historic prvenstva CEZ-a i Hrvatske. Znači prvi nastup, odmah međunarodni.

Mileni se rado odazvao na moj prijedlog da o tome porazgovaramo i sve stavimo na papir.

mileni6

Kako je došlo do tvog interesa za autosport?

Odrastao sam uz miris benzina i spaljenih guma. Više godina sam ko´ klinac pomagao bratu na karting trkama, sportu izuzetno popularnom u Koprivnici. I tata mi je imao radionicu za auto elektriku i mehaniku. Tako da sam se odmalena igrao sa alatom i autodijelovima.

mileni9Tvoji prvi nastupi?

Imao sam nekoliko nastupa sa kartingom, a 2007. konačno sam sastavio svog Yuga. Tada započinjem sa slalomom – 2009. i 2010. bio sam treći u klasi 1 serijskih automobila. Slijedeće, 2011. nisam nastupao na svim trkama, pa sam bio četvrti, no te godine probao sam nastup i na reliju. Nastavio sam 2012. godine s nastupima na reliju za Prvenstvo regije, ali prilikom nekih isprobavanja za nastup na Sljemenskoj brdskoj trci, razbio sam auto. Morao sam početi sve ispočetka, na sreću vrlo povoljno sam nabavio auto sa dobrom karoserijom i tada je započelo slaganje u šupi. Zahvaljujući pomoći prijatelja auto je bio gotov pred Dugoselski reli, popularnu Deltu.

Sada živiš u Zagrebu, član si zagrebačke Delte, kako to?

U Zagreb sam došao kako bih završio elektrotehničku školu za mehatroniku i tako sam tu i ostao. U Delti su me dobro prihvatili i pružaju mi podršku koliko god mogu. I te naizgled sitnice puno znače. Ali i dalje veliku podršku imam iz svoje Koprivnice.

Otkud ideja da pređeš u Historic?

Nakon Delte od koje smo odustali zbog banalnog kvara, išao sam gledati slalom u Novom Marofu. Već prije su mi prijatelji pričali o tome da sa Yugom mogu u Historic. Tamo su me upoznali sa vodstvom iz Kluba Belson nostalgija. Ubrzo su mi objasnili da u Historicu imam daleko veće šanse uz manje ulaganja. Jer automobili su kao nekad, bez stalnih ulaganja u novotarije, bez skupe elektronike. Tamo je to zapravo zabranjeno. Imao sam veliku želju izaći iz regije, a tu sam vidio svoju šansu.

Kako su te prihvatili na prvoj trci u Lučinama? Nije ti bilo neugodno nastupati sa slabašnim autom za koji mnogi kažu da ne ide s mjesta?

Mislio sam da će me ismijavati. No otišao sam sa Belson nostalgijom na trku u Cazinu, da vidim kako to sve izgleda. To mi se sve jako sviđalo, a kad sam vidio kako srdačno su me u Lučinama prihvatili i kolege i publika, to mi je dalo novi poticaj. Shvatio sam da su tamo svi učesnici trke ravnopravni, bez obzira koliko konja imaju pod haubom.

Tko ti priprema auto?

Motor mi je složio Dražen Međimurec iz Koprivnice, a sve ostalo uz pomoć prijatelja sa uglavnom rabljenim dijelovima kojih na sreću ima svuda oko nas.

Je li auto pripremljen do kraja ili imaš još mogućnosti poboljšanja?

Auto je što se mehanike tiče potpuno serijski. Radili smo nešto na ovjesu (opruge i amortizeri), a da bi ga doveo do svega što grupa A dozvoljava, imamo još puno prostora i rada.

Zašto Yugo?

To mi je bilo najjeftinije rješenje za ulazak u svijet automobilizma. Taj se autić može pripremiti stvarno jeftino, jer dijelovi su svugdje oko nas. Omogućava mi gušt nastupanja na trkama sa mojim skromnim sredstvima. Gušt bi bio još veći da nas se skupi 10-tak i da svi napravimo iste aute. Kao klase Yuga u Srbiji. A u Historicu su jeftinije i startnine i oprema…

Kako se financiraš?

Teško. Tražim stalni posao, pa je to još veći problem. Da nema prijatelja i nekih sponzora, ne bih mogao ništa. Za nastup na Delti sam prodao frižider. Al´ bitno je da se vozi. Srećom po trkama nas uvijek netko nahrani, a spavamo po autima…

mileni3

Spominješ sponzore. Želiš li nekog istaknuti?

Naravno, pomažu mi AMDS servis iz Koprivnice, Autoservis RIKI iz Kalinovca, Sitotisak Horvat i Autokuća Kržak iz Bjelovara, Jadransko osiguranje, ELMET Branimira Turkovića koji mi je izbalansirao sve dijelove motora, a bez Karla, Patrika, Zvone, Teedya i Fleksa ne bi mogao ništa. Logistiku mi je pružio Klub Belson nostalgija i matični klub Delta, kao i ostala tugujuća rodbina koja uglavnom veli da sam lud.

Tvoji planovi?

Mislim da sam prodao Yuga. Posao je dogovoren, ali po dogovoru mogu završiti sezonu. Yugo i dalje ostaje u Historicu, što mi je vrlo drago, jer stižu nove snage. Ja planiram nabavku novog, mislim drugog Historic auta. Kad bum doma onda ću moći reći nešto više. Sigurno je samo to da ostajem u povijesti, jer kako vidim neke nove trke, sve mi se više to sviđa.

Poželimo Milenom uspješan nastavak karijere. Ova sezona će mu biti uspješna. Uz pomoć svih nas slijedeća bi mogla biti još bolja. A sezone pred nama mogle bi biti jako dobre mnogima. Razmislite o potezu Milenog. Stvarno bi bilo lijepo vidjeti 10-tak jugića na stazi. A kad se to stavi na papir, stvarno je to najpovoljnija solucija za sve. Ne zaboravimo, tu je i Fićo i Stojadin. I oni su dio povjesti.

Komentari su zatvoreni