Volkswagenova prijevara dovela do strožih kontrola u automobilskom sektoru

Volkswagenova prijevara dovela do strožih kontrola u automobilskom sektoru

»Žao mi je da prijevara nije na vrijeme otkrivena. Time bi se izbjegla blamaža europske industrije i sumnje u iskrenost naše klimatske politike na svjetskoj pozornici«, zaključila je europarlamentarka Marijana Petir

Europski je parlament na svojoj plenarnoj sjednici u Strasbourgu u četvrtak usvojio Rezoluciju o mjerenju emisija u automobilskom sektoru, koju je podržala i hrvatska zastupnica Marijana Petir.

»Podržala sam ovu rezoluciju jer smatram kako lažiranje podataka zbog prijevare nadležnih nadzornih tijela i kupaca te neotkrivanje takvog ponašanja narušava povjerenje kupaca i urušava teško stečeni ugled europske automobilske industrije na globalnom planu«, kazala je Petir osvrćući se na nedavnu softversku prijevaru koja je potresla automobilski sektor. »O toj industriji i cijelom sektoru ovise milijuni zaposlenika i članovi njihovih obitelji diljem Europe«, dodala je Petir te osudila namjernu i smišljenu prijevaru automobilskog diva Volkswagena koja je dovela do najvećeg skandala u povijesti automobilske industrije.

Zastupnica Petir se založila za sankcioniranje nedopuštenog i neodgovornog ponašanja te istaknula kako je ispitne metode potrebno prilagoditi potrebama današnjice. »Drago mi je da Europska komisija priprema novi akt o mjerenju emisija u realnim uvjetima vožnje. Žalim pri tome što mogućnost prijevare nije bila dovoljno ozbiljno shvaćena, a prijevara na vrijeme otkrivena, dok bi blamaža europske industrije i sumnja u iskrenost naše klimatske politike na svjetskoj pozornici, kojoj danas svjedočimo, bila izbjegnuta ili ublažena«, zaključila je Petir.

U svom je govoru zastupnica apelirala na kolege zastupnike i Europski parlament da zajedno porade na vraćanju povjerenja u europsku automobilsku industriju. »To ćemo postići podržavanjem odvraćajućih kazni s kojima će se prevaranti morati suočiti te uspostavom odgovarajućih ispitnih postupaka koji će davati pravo stanje emisija u realnim uvjetima vožnje«, zaključila je. (zg-magazin)