Volkswagenov novi pohod na Kinu

Volkswagenov novi pohod na Kinu

Njemačka kompanija ne skriva svoj cilj: do 2025. Kini dostaviti 1,5 milijuna vozila na alternativni pogon, većinom električni

Volkswagen AG razmatra mogućnosti širenja poslovanja na pozamašnom kineskom tržištu koje se ne odnose samo na prodaju automobila. Trenutno se vode razgovori s predstavnicima kineskih tvrtki, uključujući i Didi Chuxing Technology Co, s kojom se razmatraju mogućnosti zajedničkih ulaganja usredotočenih na tzv. usluge mobilnosti, kao što je dijeljenje automobila, potvrđeno je u četvrtak iz Volkswagena, a prenosi Wall Street Journal.

Ova su nastojanja u skladu s (pre)usmjeravanjem njemačkog proizvođača prema proizvodnji električnih vozila, samovozećih automobila i razvoju novih digitalnih poslovnih modela. Prilikom najave restrukturiranja kompanije u lipnju je rečeno da se od novih aktivnosti očekuje povećanje profita. Najavljeno je i agresivno preusmjeravanje na proizvodnju električnih vozila i pružanje novih tehnoloških usluga. Volkswagen na taj način želi popraviti imidž poljuljan nakon američkog skandala oko lažiranja podataka s emisijom štetnih plinova za neka VW-ova dizelska vozila.

Didi Chuxing pruža uslugu dijeljenja automobila u 400 kineskih gradova te ostvaruje i po 20 milijuna vožnji dnevno. U kolovozu Didi je nakon žestokog rata cijenama preuzeo i Uberovo tržište.

Iz VW-a potvrđuju da se izviđaju i mogućnosti o strateškom partnerstvu s tvrtkom Shouqi Group Co sa sjedištem u Pekingu. Riječ je o poduzeću koje se bavi auto leasingom. Raspravlja se i o potencijalnoj suradnji s kineskim auto partnerima, tvrtkama FAW Group Corp i SAIC Motor Corp. oko nastupa na automobilskom tržištu.

U VW-u ističu da su ovi razgovori važan korak u smjeru da kompanija postane pružatelj usluga mobilnosti. “Kako bi se postigao taj cilj mi ćemo stvoriti suradnju s jakim partnerima iz različitih sektora pionirske usluge mobilnosti u Kini”, rekao Jochem Heizmann, izvršni direktor Volkswagena u Kini.

Njemačka kompanija ne skriva svoj cilj: do 2025. Kini dostaviti 1,5 milijuna vozila na alternativni pogon, većinom električni.

Treba spomenuti da je Volkswagen u svibnju uložio 300 milijuna dolara u razvojnu tvrtku Gett sa sjedištem u Tel Avivu. Gett se bavi taksi mobilnim aplikacijama za taksi uslugu dostupnu u 60 gradova u Izraelu, Rusiji, SAD-u i Velikoj Britaniji.

Kina je najveće Volkswagenovo tržište, na koje otpada više od trećine prodaje. Kako kineski gradovi postaju prometno sve zagušeniji i zagađeniji, otvara se prostor za nove poslovne modele i tehnologije u nastajanju za rješavanje izazova mobilnosti. U Kini oko 170 milijuna ljudi koristi aplikacije za traženje prijevoza, prenosi Wall Street Journal. (B. J.)