Volkswagen predstavio sportski “golf” budućnosti

Volkswagen predstavio sportski “golf” budućnosti

Za razliku od mnogih hibrida sportskih performansi, Volkswagenov GTE sport ne koristi elektromotore tek kao pomoć benzinskom, već je automobil koncipiran za korištenje električne energije u svakoj prilici

Volkswagen je iskoristio godišnji GTI festival u Wörtherseeu kako bi otkrio svoj »golf GTE sport« s karoserijom načinjenom od ugljičnih vlakana i hibridnim pogonom. Za razliku od neobičnih koncepata kakvu su dosad predstavljeni u Wörtherseeu, ovaj »golf« oštrih linija pogled je na izgledan dizajnerski smjer kojim bi VW mogao krenuti u osmišljavanju svojih budućih GT automobila.

Ispod poklopca nalazi se na utrkama iskušan benzinski motor smješten sprijeda snage 220 kW (295 KS) i s 400 Nm okretnog momenta. Riječ je o 1,6-litrenom turbo motoru iz »volkswagen pola R WRC«. No ovdje je on dopunjen s dva elektromotora, od kojih je prvi montiran unutar mjenjačke kutije sa šest stupnjeva prijenosa koji istiskuje 80 kW (107 KS) i 330 Nm okretnog momenta. Drugi je elektromotor montiran na stražnjoj osovini i također proizvodi 80 kW (107 KS), ali sa 60 Nm manje okretnog momenta.

Za razliku od mnogih hibrida sportskih performansi, Volkswagenov GTE sport ne koristi elektromotore tek kao pomoć benzinskom, već je automobil koncipiran za korištenje električne energije u svakoj prilici ne bi li se postigla što niža emisija štetnih plinova i smanjila potrošnja goriva, koju proizvođač deklarira na svega 2.0 l / 100km. U GTE modu automobil koristiti snagu sva tri motora kako bi postigao maksimalnu učinkovitost te ubrzava do 100 km/h za samo 4,3 sekunde, dok mu je krajnja brzina 280 km/h.

Vozač može birati između tri režima vožnje, a svaka od njih nudi različitu kombinaciju rada električnih motora s benzinskim. E- mode način oslanja se samo na snagu od električne energije, a pruža autonomiju od 50 km bez uključivanja relijaškog benzinca. GTE način je najsportskija opcija i koristi sve raspoložive motore za maksimalno ubrzanje. Hybrid opcija samostalno odlučuje o pogonu i prebacuje se automatski s elektromotora na benzinski motor i obratno.

golf-gte-sport-worthersee-unutraInterijer »golfa GTE« također je prikaz Volkswagenove vizije unutrašnjosti kabine koja je podređena vozaču. Tu su i vrata u stilu galebovih krila koja se podižu i omogućavaju jednostavan ulaz u automobil, a vozač i suvozač sjede u odvojenim područjima, svaki u trkaćem sjedalu s pet točaka kopčanja. U unutrašnjosti od materijala prevaldavaju umetci od ugljičnih vlakna i i tekstilni materijali od mikrovlakana.

Kako bi vozač lako očitavao podatke upravljačka ploča posložena je u tri reda. Vozaču je najbliži najmanji zaslon koji pokazuje u kojem je prijenosu automobil, kao i intenzitet obnavljanja energije. Srednji pokazuje složenije informacije o energetskom punjenju, a treći, najveći zaslon, prikazuje podatke o brzini ili ako je automobil u GTE modu, idelalne trkaće uvjete.

Ergonomski, kabina je dizajniran tako da se lako naviknuti na raspored, uključujući i prekidač za odabir pogona koji je montiran u krovu automobila što podsjeća na upravljanje zrakoplovom.

golf-gte-sport-worthersee-straga

Gledano izvana, VW je preuzeo prepoznatljivu liniju »golfa« i učinio je puno agresivnijom, s karoserijom od ugljičnih vlakana koja uključuje interesantne detalje kao što su usisni otvori integrirani u C-stup karoserije. Sprijeda je umetnuta rešetka s plavom linijom kakvu ima i serijski »golf GTE«, dok dvostruki razdjelnik daje automobilu pravi sportsko-agresivni izgled. Straga dominira masivni difuzor iako i »plutajuće« stražnje krilce privlači pozornost.

»Golf GTE sport« je samo koncept, ali gotovo sigurno daje jasnu naznaku u kojem smjeru VW planira prenijeti svoju nevjerojatno uspješnu GTI priču. (B. J.)