Volkswagen naljutio europske proizvođače automobila

Volkswagen naljutio europske proizvođače automobila

Malo je vjerojatno da će VW, koji dominira na europskom tržištu automobila s udjelom od 23,9 posto, prihvatiti poziv gubitaša ili tek jedva profitabilnih kompanija kao što su Fiat, PSA, Renault i Opel da u Bruxellesu lobira kako bi se smanjili kapaciteti u autoindustriji i smanjile barijere za zatvaranje tvornica i otpuštanje radnika

Njemački proizvođač automobila Volkswagen povećava proizvodnju automobila u trenutku kada autoindustrija posustaje zbog proizvodnih kapaciteta koji su preveliki za trenutačnu potražnju za automobilima što je izazvalo revolt drugih europskih proizvođača automobila. Ipak, malo je vjerojatno da će VW, koji dominira na europskom tržištu automobila s udjelom od 23,9 posto, prihvatiti poziv gubitaša ili tek jedva profitabilnih kompanija kao što su Fiat, PSA (Peugeot-Citroën koncern), Renault i Opel (General Motors) da u Bruxellesu lobira kako bi se smanjili kapaciteti u autoindustriji i smanjile barijere za zatvaranje tvornica i otpuštanje radnika.

S druge strane, Volkswagen i druge uspješne kompanije koje proizvode velika i tehnološki napredna vozila upozorava da vlade manipuliraju standardima za emisiju CO2 kako bi kaznile luksuzne marke i pomogle njihovim suparnicima orijentiranima prema masovnim tržištima. Napetosti bi se mogle povećati kada se direktori automobilskih kompanija vrate s ljetnog odmora, tijekom kojeg je VW u svojoj glavnoj tvornici, koja proizvodi kompaktni SUV Tiguan, zadržao redovite smjene, dok je Fiatova tvornica kod Napulja bila zatvorena do 31. kolovoza.

Peugeot planira otpustiti 14.000 radnika kako bi ublažio gubitak od 819 milijuna eura u prvoj polovini godine. Europski proizvođači automobila za masovna tržišta, zbog jake konkurencije iz Azije, prisiljeni su automobile prodavati s velikim popustima. Peugeot je u prvoj polovini godine izgubio prosječno 789 eura po prodanom automobilu, a Fiat 142 eura, pokazuje analiza Centra za automobilska istraživanja Sveučilišta Duisburg-Essen (CAR).

No te probleme ne osjeća Volkswagen, koji ostvaruje profite na prekomorskim tržištima poput Kine i SAD-a. VW je zaradio 916 eura po automobilu, po CAR-u,  njegov luksuzni ogranak Audi zabilježio je profit po automobilu od 4242 eura, a Porsche 16.826 eura. Porsche će do kraja godine raditi dodatne smjene osam subota zbog potražnje za moderniziranim modelima 911 i Boxster, a Daimler planira prebaciti dio proizvodnje kompaktnog modela A klase u Finsku kako bi rasteretio tvornicu u Rastattu.

VW ističe da je njegov uspjeh zaslužen. Kompanija je otpustila tisuće radnika 2006. i produljila radni tjedan bez povišica kako bi povećala konkurentnost. Uložila je i u novi dizajn. Uspjeh Nijemaca nije slučajan. VW i BMW zadržali su planove potrošnje za istraživanje i razvoj tijekom prethodne gospodarske krize, dok su Fiat i Peugeot zamrznuli ulaganja i odgodili lansiranja modela, rekao je direktor CAR-a Ferdinand Dudenhoeffer, a prenosi Hina. (zg-mag)