Velika rekonstrukcija Eiffelovog tornja

Velika rekonstrukcija Eiffelovog tornja

(Naslovna fotografija: Eiffelov toranj u Parizu, cntraveler.com)

U idućih petnaest godina Eiffelov toranj će biti u rekonstrukciji. Rekonstrukcija će se odvijati korak po korak a toranj će cijelo vrijeme ostati otvoren za posjetitelje.

Jedan od najprepoznatljivijih simbola Pariza i Francuske je Eiffelov toranj, znamenitost koju svake godine posjeti preko sedam milijuna ljudi iz cijelog svijeta. U idućih petnaest godina Eiffelov toranj će biti u rekonstrukciji. Rekonstrukcija će se odvijati korak po korak a toranj će cijelo vrijeme ostati otvoren za posjetitelje.

Najavljena rekonstrukcija podrazumijeva poboljšanje postojećih sigurnosnih uvjeta, modernizaciju dizala, bolji zaklon od kiše i snijega za posjetitelje, modernizaciju drugog kata a sve to bi trebalo pridonijeti smanjenju redova za posjetitelje. Također, nove prijamne prostorije osigurat će bolju kontrolu nad gužvama.

Najava o rekonstrukciji zapravo stiže u trenutku kada se francuska prijestolnica prijavljuje za domaćina Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u 2024. godini te za domaćina Svjetske izložbe (World Expo) 2025.

Zadnja velika rekonstrukcija Eiffelovog tornja izvedena je 1981. godine kada se u prvom redu nastojalo smanjiti težinu tornja za tisuću tona. Tijekom vremena u tornju je otvoren restoran što mu je dodatno povećalo težinu a samim tim i utjecalo na neke strukturne promjene. Početkom 1980-ih u tornju su renovirane stube i dizala a sve zbog poboljšanja sigurnosti.

Ako se vratimo unatrag u 19. stoljeće, u vrijeme kad je Eiffel bio najviši toranj na svijetu, treba spomenuti da je njegov idejni začetnik i arhitekt bio Gustave Eiffel po kome je i dobio ime. Godine 1889. Eiffel je predstavio svoj toranj bitnim francuskim ličnostima. Gradnja tornja trajala je preko dvije godine.

Na prvom katu ovog impoznatnog tornja sa svih njegovih strana upisana su imena 72 znanstvenika i inženjera koji su sudjelovali u njegovu konstruiranju. Što se tiče nekih tehničkih podataka, Eiffelov toranj je  težak preko deset tisuća tona i sadrži preko osamnaest tisuća pojedinačnih komada željeza.

U periodu od 1900. do 1914. Eiffelov toranj imao je svoj “top”koji je u tom vremenskom razdoblju svaki dan pucnjem označavao podne. Tijekom Prvog svjetskog rata toranj je bio zatvoren. Godine 1957. izgorio je sam vrh Eiffelovog tornja. Ta se nemila epizoda desila kad se započelo s renoviranjem. Novi zamjenski vrh učinio je toranj još višim, povisio ga je na 320 metara.

Svakih sedam godina, 25 radnika penje se na toranj kako bi ga osvježili s oko 60 tona boje i zaštitili da ne hrđa. Govoreći o bojama, kroz vrijeme Eiffelov toranj je mijenjao boje u različitim nijansama od žućkastih tonova do crvenosmećkastih. Unatrag dvadesetak godina dobio je brončano ruho koje još i danas “nosi”.

Znanstvenici i inženjeri previđaju da bi se Eiffelov toranj pod utjecajem temperaturnih promjena u budućnosti mogao početi povećavati ili smanjivati i to za nekih petanestak centimetara.

Eiffelov toranj otvoren je za posjetitelje svih 365 dana u godini. Na njemu je zaposleno nekoliko stotina ljudi, a u njemu se smjestilo i 30-ak radio i TV postaja.

Melita Funda