Uvijek je netko drugi kriv!

Uvijek je netko drugi kriv!

(Prometne gužve na Ilici u smjeru centra Zagreba svakodnevna su jutarnja slika)

Vjerojatno su naše svakodnevne navike razlog što nismo usvojili i rješenje da koristimo kolničke trake naizmjenično tj. više traka za ulazak u grad ujutro i obratno poslije posla kada se vraćamo kućama. Nadalje, u jednoj bogatoj Americi vrlo se rijetko može vidjeti sam jednu osobu u vozilu što je kod nas postalo pravilo

Žarko Delač

Žarko Delač

Rekonstrukcija zagrebačkog rotora još je jednom nametnula pozornost građana u hrvatskoj metropoli na prometne gužve i zastoje. Pri tome se od odgovornih traže rješenja i potezi koji će svakodnevne zastoje na cestama smanjiti i to je izgradnja novih mostova, nadvožnjak, podvožnjaka, integrirani gradski i prigradski promet, a čuli smo nedavno ideju gradonačelnika Bandića i o izgradnji tunela kroz Medvednicu. No ne mogu se oteti dojmu kako bi u prvom redu trebalo poraditi na daleko jeftinijim i pristupačnijim prijedlozima uobičajenim i mnogim europskim metropolama. Dakako da je jedna od njih zabrana prometa u središtu grada koji bi trebao postati oaza za pješake i bicikliste. Osim utjecaja na prometne gužve ovakvo bi rješenje pridonijelo i čišćem okolišu, ali… Kao i u mnogo sličnih slučajeva problem su ljudi i njihove navike kojima se političari ne žele suprotstaviti.

Zamislite što bi se dogodilo kada recimo zaposlenici Hrvatskih šuma ili Ministarstva vanjskih poslova koji rade u centru grada ne bi mogli doći vozilima na svoja radna mjesta? Telefoni bi se užarili, vršio bi se pritisak na donositelje takve odluke, a sigurno bi bilo i niskih udaraca i prijetnji.

Vjerojatno su naše svakodnevne navike razlog što nismo usvojili i rješenje da koristimo kolničke trake naizmjenično tj. više traka za ulazak u grad ujutro i obratno poslije posla kada se vraćamo kućama. Nadalje, u jednoj bogatoj Americi vrlo se rijetko može vidjeti sam jednu osobu u vozilu što je kod nas postalo pravilo. Vjerojatno je razlog u tome što se i mnogobrojni reklamni panoi uz ceste koriste za psihološke poruke kojima se potiče na vožnju susjeda na posao, a brojne ustanove i firme honoriraju zajednički dolazak zaposlenika na posao ili korištenje bicikala. Ima čak i slučajeva da se pojedinačne vožnje u prometnim špicama i financijski kažnjavaju.

Zbog toga nam ne preostaje drugo nego sačekati rekonstrukciju rotora čime će se novim građevinskim zahvatom smanjiti gužve na zapadnom ulazu u grad. Očekujući da će završetak biti u planiranom roku koji se poklapa i sa završetkom izgradnje Pelješkog mosta (pitanje je za koliko bi mjeseci Kinezi rekonstruirali rotor) preostaje nam nada i u skori početak izgradnje Jarunskog mosta. Nakon toga i proširenje glavnih gradskih prometnica dodanim voznim trakama i tko zna kojim novim projektima. Jer glavno je da ne mijenjamo svoje navike u koje se ubraja posjedovanje nekoliko mobitela, vožnja vlastitim automobilom (koji je uglavnom kupljen na kredit) do posla i trgovine ili posjedovanje barem jedne vikendice uz postojeću kuću i stan. I sada neka se netko usudi kazati što u tome ima loše, a tako i tako za sve su krivi političari na vlasti. Ako ne oni, onda sportaši kao što su sada i krivi rukometaši što su izgubili od jedne mnogoljudne zemlje poput Brazila.

Ostavi komentar

*