Uspješna Opelova uzdanica

Uspješna Opelova uzdanica

Ovdje se radi o „opel rekordu P2“, kakav se proizvodio od 1960. do 1963. godine kao nasljednik „opel olympije P1“, koji se pak proizvodio od 1957. do 1960. godine. S dolaskom ovog modela njemački proizvođač je posve otvoreno priznao utjecaj svog američkog vlasnika General Motorsa

Mnogi se još sjećaju legendarnih Opelovih modela Olympia / Rekord, čuvenih po svojoj čvrstoći i trajnosti. Na jedan primjerak ovog interesantnog vozila naišli smo u jednoj četvrti na zapadu Zagreba. Automobil je, usprkos svoje poprilične starosti vrlo dobro očuvan, što je dijelom i zasluga što ga se vozilo u Dalmaciji, gdje se ceste uglavnom ni tokom zima ne posipaju solju koja je pogubna za lim. U međuvremenu, Ovaj zeleni „opel rekord“ je umjesto zadarskih dobio ZG-rege pa je postao stalni stanovnik Zagreba te je tako naš grad postao bogatijim za jedan prilično lijep primjerak oldtimera.

opel-rekord-sprijedaOvdje se radi o „opel rekordu P2“, kakav se proizvodio od 1960. do 1963. godine kao nasljednik „opel olympije P1“, koji se pak proizvodio od 1957. do 1960. godine. S dolaskom ovog modela njemački proizvođač je posve otvoreno priznao utjecaj svog američkog vlasnika General Motorsa. Automobil je izgledao kao manja kopija američkih primjeraka, donoseći dvobojnu karoseriju. I dok neki smatraju da zaobljeni vjetrobrani sprijeda i straga, pozamašna rešetka hladnjaka i stražnja krilca mogu izgledati dobro samo na većim automobilima, prodajni rezultati su govorili suprotno jer je automobil postao Opelova velika prodajna uspješnica.

U prilog tome išla je vjerojatno i solidna izrada i robusnost po kojoj je Opel ostao manje-više poznat i do današnjih dana. Inače, 1958. u ponudi se pojavila i karavanska inačica. Uz to, kupci su mogli birati i širu ponudu motora, od starog motora zapremnine 1488 ccm iz „olympije“, novog (1205 ccm) ili življeg motora s 1680 ccm kakav se ugrađivao i u „opel rekord P2“ na slici. I „olympija“ i „rekord“ preživjeli su do 1963. godine kada se Opel odlučuje na modernizaciju dizajna svojih vozila, približivši ga europskom stilu, premda su njegovi automobili još uvijek imali američkih dizajnerskih elemenata, slično kao i Fordovi automobili koji su se proizvodili u Njemačkoj za europsko tržište.

Spomenimo da je prvi model „olympije rekord“ u Njemačkoj bio prozvan „Buickom za siromašne“, odnosno u doslovnom prijevodu „seljački Buick“ („Bauern-Buick“). Automobil s poluautomatskim („Olymat“) mjenjačem postao je dostupan od 1959.

Iduće godine dolazi „opel rekord P2“, koji je u odnosu na prethodnika narastao dimenzijama i dobio posve novi izgled karoserije. Dostupno je bilo više izvedbi: limuzinska s dva ili četiri vrata, karavan, pick-up i kabriolet. Od kolovoza 1961. u ponudi je i coupé, a od lipnja 1962. i luksuznija izvedba „L“, te „S“ koju je pokretao najsnažniji motor u ponudi, zapremnine 1700 „kubika“ s većim kompresijskim omjerom. Cijene u Njemačkoj kretale su se od 6545 do 7770 njemačkih maraka, ovisno o izvedbi. Wikipedija navodi da je proizvedeno ukupno787.684 primjeraka „rekorda P2“

opel-rekord-straga

Tehnički podaci (izvor: Wikipedija)

Motori: 1488 ccm (37 kW; 50 KS), 1680 ccm (40 kW; 55 KS) or 1680 cc (44 kW; 60 KS)

Međuosovinski razmak: 2540 mm

Dužina: 4516 mm

Širina: 1633 mm

Visina: 1488 mm

Masa praznog vozila: Od 941 kg do 1020 kg

Krajnja brzina: Od 124 km/h do 140 km/h

B. Jagačić