Uspješan završetak “Opasno dobre” sezone Jazz orkestra HRT-a

Uspješan završetak “Opasno dobre” sezone Jazz orkestra HRT-a

(Foto: HRT)

U četiri od deset izvedenih skladbi, J. Davis predstavio se kao uspješni skladatelj. Veliku pozornost posvetio je i velikom tenor saksofonisti J. Coltraneu izvevši s orkestrom njegove skladbe Naima i Untitled Original 11383

Igor Čatić

Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije pod ravnanjem Saše Nestorovića, zaključio je 5. lipnja ovogodišnju »opasno dobru« sezonu, koncertom u dvorani Gorgona, zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti (MSU). Gost, alt saksofonist i skladatelj Jesse Davis bitno je pridonio uspjehu koncerta.

Jesse Davis rođen je u New Orleansu 1965. Započeo je učiti i svirati jazz u glasovitom Centru za kreativnu umjetnost New Orleans pod vodstvom Ellisa Marsalisa, a nastavio na Northeastern Illinois University. Gotovo tri godine bio je član Jazz at Lincoln Center Orchestra, jednog od najvažnijih big bandova koji je utemeljio i vodi Wynton Marsalis.

Zbog svojeg doprinosa jazzu već 1989. dobio je nagradu »Most Outstanding Musician award« od najpoznatijeg jazz magazina Down Beat.

Saša Nestorović koji je pripremio Jazz orkestar HRT-a i koji je njime ravnao na koncertu, rekao je: »Njegujući najteži i najinventivniji, a time i najslobodniji izričaj na tragu Charlieja Parkera, pokazujući da je i u današnje vrijeme takva disciplina izuzetno zanimljiva, Jesse Davis dokazuje svevremenu suvremenost be bop stila koji se tek počinje detaljnije istraživati u svijetu, zbog malobrojnosti izvođača koji uopće mogu dostići taj nivo razmišljanja krajnje funkcionalne tonalitetnosti i nadogradnju zadanih tonalitetnih harmonija. Davis s velikom lakoćom ostvaruje takav pristup neobopu, dokazujući da samo veliki rad i upornost dovode do dubokih i pravih rezultata«.

U četiri od deset izvedenih skladbi, J. Davis predstavio se kao uspješni skladatelj. Veliku pozornost posvetio je i velikom tenor saksofonisti J. Coltraneu izvevši s orkestrom njegove skladbe Naima i Untitled Original 11383. Od aranžera koji rade s njim, treba istaknuti C. Raiblea.

Uoči koncerta J. Davis je rekao: »U skladanju me usmjerava život, životno iskustvo i bolje razumijevanje cjelokupne glazbe. Želim uvijek biti iskren i istinit u prenošenju onoga što čujem ili osjećam u tom trenutku te izraziti ono što osjećam u bilo kojem trenutku i, nadam se, pronaći osoban način izražavanja koji doprinosi stvaranju nečega. Volim svirati s big bandom, jer to umjetniku pruža punu paletu za rad i pokriva cijeli spektar dinamike, teksture i boje. No da bi se ostvario izniman rezultat, u tome moraju sudjelovati jazz glazbenici koji imaju sposobnost čitanja i interpretacije glazbe s razumijevanjem, kako bi se uklopili u sviranje u sekciji. Također, važno je razumijevanje frazeologije kao što su skladatelji naznačili posebnim glazbenim oznakama i znakovima. No najvažnija je sposobnost slušanja i uklapanja kako bi sva glazbala zvučala kao jedno«.

Svojim izvrsnim sviranjem potvrdio je navedene misli.

Uz standardno dobre soliste orkestra: Miru Kadoića, Maria Bočića, Davora Križića, Joe Kaplowitza i Elvisa Penave, treba istaknuti izvrstan nastup Mihaela Gyoereka na sopran saksofonu.

Bila je to glazba u kojoj su podjednako uživali i glazbenici i publika.

Svih osam koncerata u sezoni publika toplo je pozdravila. Međutim, treba ukazati na neke pojave. U ovoj sezoni Orkestar bio je bez stalnog ravnatelja ili umjetničkog voditelja. U trubačkoj liniji došlo je do velikih promjena. Na kraju ove sezone, od one od godinu dana ranije, preostao je samo Davor Križić.

Radujemo se najavljenoj sezoni, među ostalima trubaču A. Sandovalu i trombonisti L. Bonilli.