U Ferrariju razmišljaju o oživljavanju legendarnog modela 250 GTO iz 1960-ih

U Ferrariju razmišljaju o oživljavanju legendarnog modela 250 GTO iz 1960-ih

Izvorni primjerci Ferrarija 250 GTO izazivaju pravu pomamu kod imućnih kolekcionara koji su za primjerak ovog automobila spremi izdvojiti na desetke milijuna dolara

Automobilski entuzijasti, poznavatelji čuvene talijanske marke sportskih automobila reći će da je Ferrari 250 GTO »Ferrari svih Ferrarija«. Riječ je o uistinu posebnom automobilu koji se proizvodio ranih 1960-ih godina, a kako je riječ o vrlo poželjnom kolekcionarskom primjerku za njega se danas po raznoraznim aukcijama plaćaju astronomski iznosi koji dosežu desetke milijuna dolara.

Jedan je 250 GTO tako na aukciji 2014. godine prodan za nevjerojatnih 38 milijuna dolara! Čini se puno? No to nije najveća cijena koju je ovaj automobil postigao. Najviša cijena koju je ovaj model dosegao, barem koliko je javnosti poznato, bila je 52 milijuna dolara koliko je za takav automobil plaćeno na aukciji održanoj godinu dana ranije. Ove iznose navodimo kako bi čitatelj stekao dojam o kakvom je automobilu riječ.

Ovakva pomama nije prošla nezapaženo ni kod samog proizvođača, koji (čini se) počinje razmišljati kako bi iskoristio taj nevjerojatan interes za ovog ljepotana na četiri kotača. U razgovoru za Top Gear tijekom prošlog tjedna na međunarodnom salonu automobila u Ženevi, čelnik Ferrarija Sergio Marchionne najavio je mogućnost ponovne proizvodnje modela 250 GTO.

»Odgovor je da, ali se borim s pojmom ‘nastavak’ proizvodnje«, rekao je Marchionne kada se raspravljalo o glasinama o ponovnom pokretanju proizvodnje Ferrarija 250 GTO.

Radi se o procesu u kojem proizvođači izrađuju dodatne primjerke ranijih modela prema točnim standardima i specifikacijama izvornika.

Tako je na primjer Jaguar izazvao velik interes javnosti kada je odlučio nastaviti (ograničenu) proizvodnju svojih XKSS i E-Type modela, o čemu je ZG-magazin već ranije pisao. Međutim, kako bi zadržali vjerodostojnost, u Jaguaru su koristitli izvorne dijelove od nedovršenih automobila koji su im preostali na skladištu pa se radi o vrlo vjerodostojnim nasljednicima. A problem vjerodostojnosti je nešto s čim je Marchionne vrlo dobro upoznat.

»Ono što je Jaguar učinio sa svojim automobilima pametno je, ali ponovno oživljavanje 250-ice je velik zalogaj, a življenjem na staroj slavi mogla bi se stvoriti loša navika«, rekao je.

Ipak, Ferrari, ili točnije Ferrari Classiche odjel, definitivno radi na nečemu. Marchionne je nagovijestio da bismo rezultate mogli vidjeti u narednim godinama.

»Definitivno postoji platforma za to i nadamo se da ćemo vam nešto moći pokazati u narednih nekoliko godina«, rekao je Marchionne. (B. J.)