Trkaći gliser nadahnut AMG-ovim hiperautomobilom

Trkaći gliser nadahnut AMG-ovim hiperautomobilom

Cijela paluba izrađena je od karbonskih vlakana koja ne samo da štedi težinu već i smanjuje središte mase

Već više od desetljeća, Mercedes i Cigarette Racing stvaraju sinergiju među različitim sektorima što je do sad rezultiralo s osam specijalnih brodova nadahnutih sportskim automobilima renomiranog njemačkog proizvođača. Posljednji, deveti u nizu, ujedno i najnapredniji je gliser 515 Project One (dugačak 515 stoga i 5 inča, odnosno 15,7 metara) u čijem su konstruiranju i dizajnu korištene ideje upotrijebljene na hiperautomobilu AMG Project One. Izrađen od ugljičnih vlakana i kevlara s dva trkaća motorom marke Mercury s ukupno 3100 KS, Project 515 može na vodi potegnuti i 225 km/h, što znači da se radi o pravoj morskoj formuli 1.

Gliser je otkirven prošlog tjedna na tjedna sajmu plovila u Miamiju. Širok je 2,9 m, što mu daje daje dovoljno mjesta za smještaj šestorice ljudi. Cijela konstrukcija je optimizirana ne bi li se postigla što manja masa pa su na plovilu obilno korišteni materijali kao što su ugljična vlakna, kevlar i stakloplastika. Cijela paluba izrađena je od karbonskih vlakana koja ne samo da štedi težinu već i smanjuje središte mase. Unutarnji strukturni laminat trupa, prednje pregrade, kabinske košuljice, poklopac motora, konzola i skladišni pokrovi također su načinjeni od ugljičnih vlakana. Kevlar pak povećava snagu pregradnih stijenki i rubova okvira.

Unatoč svojoj dužini ovaj gliser teži (samo) oko 2268 kg, što je manje i od tri metara kraćih usporedivih plovila.

Brod ima kabinu uređenu u trkaćem stilu, dvostruko hlađene pretince, LED rasvjetu, Garmin 8212 navigaciju s dva zaslona osjetljiva na dodir, JL audio sustav…

Na 515 Projectu One nije se pokušala primijeniti inovativnu tehnologija hibridnog pogona kao što je slučaj s automobilom Project One. Umjesto toga, gliser se oslanja na posebno konfigurirane Mercury Racing motore koji su postavljeni dublje u krmu, što pomaže spuštanju središta gravitacije, povećanju stabilnosti i poboljšanju dinamike.

Motori imaju elektronski podesivu dvojnu kalibraciju. Trkaći režim otključava punih 1.550 KS svakog motora, što zahtijeva i posebno trkaće gorivo, dok režim za ugodnu vožnju ograničava izlaznu snagu na 1.350 KS po motoru i radi na standardnom benzinu.

(ZG-magazin / Izvor: Mercedes-Benz)