Top lista 10 najgorih automobila svih vremena

Top lista 10 najgorih automobila svih vremena

Da bi neki automobil završio na jednoj od tih naslavnih ljestvica morao je podbaciti po pitanju vanjskog izgleda, unutrašnje uređenosti, pouzdanosti, udobnosti i sigurnosti ili pak svega navedenoga

Novinar portala TheStreet.com J. R. DeBart nedavno sastavio je svoju listu top 10 najgorih automobila svih vrmena. Svoj osvrt temeljio je na analizi top lista najgorih automobila koje su sastavili: Edmunds.com (»100 njgorih automobila svih vremena«), Time (»50 najgorih automobila svih vremena«) te novinari televizijske emisije Top Gear u specijalnom izdanju (»Najgori automobili u povijesti svijeta«). Da bi neki automobil završio na jednoj od tih neslavnih ljestvica morao je podbaciti po pitanju vanjskog izgleda, unutrašnje uređenosti, pouzdanosti, udobnosti i sigurnosti ili pak svega navedenoga. Pa evo kako izgleda skraćena lista prema procjeni američkog novinara:

10. Ford Pinto (1971.)

Svaki automobil koji naginje eksploziji čak i nakon lakšeg sudara u njegov stražnji dio zavrjeđuje da ga se uvrsti među njagore automobile svih vremena.

A da stvar bude još i gora Ford se odlučio na onu svoju neslavnu troškovnu analizu koja je postala poznata kao Ford Pinto Memo, prema kojoj je računica bila jasna – procjenjeno je da će plaćanje odšteta žrtvama (cca. 50 milijuna dolara) koštati manje od naknadnog pojačavanja stražnjeg dijela automobila (što bi, kako je procijenjeno koštalo 121 milijun dolara).

pt-cruiser-convertible9. Chrysler PT Cruiser – kabriolet

Teško se zamisliti za upravljačem ovog automobila koji je kolokvijalno prozvan i kao »PT Loser«, a koji bode oči. A još gore je kada se radi o izvedbi bez krova.

8. Reliant Robin

Baš je prikladno da se Reliant Robin našao na trećem mjestu odostraga s obzirom da je auto imao samo tri kotača. No nije stvar u tome što je imao tri kotača, nego u tome što su dva kotača bila smještena odostraga, a jedan naprijed. Zbog toga je Robin-reliantautomobil bio iznimno nestabilan, osobito pri brzinama većim od 40 km/h ili skretanjima na kutevima od 45° ili više. Ipak, unatoč njegove smiješne pojave i nepraktičnosti, njegova jedinstvenost pribavila mu je svojevrstan kultni status.

Zapravo, mnogi su uživali u ovom automobilu i to je valjda moguće, ako ga ne doživite ozbiljno.

7. Lincoln Continental Mark IV

lincoln-continental-mark-ivMožda smo upravo otkrili odakle je nastao izraz »hrpa smeća«, bez da smo pretraživali po dubinama interneta.

Peta generacija onoga što je nekoć bilo luksuzno vozilo na ponos Amerike je ružan, glomazan, negraciozan i jednostavno dosadan automobil. Izgleda poput nečega što bi vozila Cruella De Vil iz 101 Dalmatinca, kada bi joj ponestalo osjećaja za stil.

»Milsim da kada su stvarali ovaj automobil, nitko, na ni jednom sastanku nije upotrijebio riječ `preciznost´«, rekao je BBC-jev novinar Top Geara Jeremy Clarkson.

6. FSO Polonez

FSO-polonezMnogi smatraju da FSO Polonezu pripadaju titule jednog od najmanje pouzdanih automobila i automobila s ponajmanje stila ikad napravljenih.

Eto kako da vidi Jeremy Clarkson: » Komunisti su ga napravili od čelika toliko tankog da bi od njega mogao napraviti zavjesu«.

»Mogu jedino pretpostaviti da je njegov dizajner eksperimentirao sa skicama nakon što je konzuimirao četiri litre apsinta«.

Citroen-C3_Pluriel5. Citroën Pluriel

Zanemarimo li da izgleda poput nečega što bi mogao izbaciti automat za žvakaće gume, ovaj je automobil bolno nepraktičan.

Ne samo da morate ručno rastavljati krov, što zahtijeva dosta vremena, za njegovo vraćanje potrebno je proučavati nešto što izgleda poput LEGO-vog priručnika. Još gore: kad jednom uspijete skinuti i rastaviti krov, dijelovi ne stanu u automobil, što sve pretvara u jednu okrutnu šalu.

 4. BMW X6

BMW-X6_2015»Što je dovraga ovo?«, čovjek bi se mogao upitati na ovaj primjerak, a odgovor je ponudio Jeremey Clarkson iz Top Geara: »najgluplji auto na svijetu«. Činjenica jest da BMW X6 ne služi svojoj svrsi.

Napravljen je da izgleda i vozi kao limuzina, dok se istovremeno može pohvaliti povišenim položajem sjedenja u vožnji i borbenošću terenca. BMW ga reklamira kao SAV (sports activity vehicle), a nije ni sportski automobil ni terenac jer ni jednu od tih namjena ne obavlja kako treba.

 3. Lexus SC 430 (2002.)

Lexus-SC_430_2010Eto nam na trećem mjestu i Lexusa. A s obzirom da se radi o Lexusu ovdje nisu sporni kvaliteta izrade niti interijer.

Ovdje se više radi o tome na kakva vas očekivanja navodi ova marka automobila. S prodajnom cijenom od 61 005 dolara i visokim troškovima održavanja, kupac s pravom očekuje nešto izvanredno. No ono što Lexus isporučuje je samo pokušaj spajanja »sportskog« izgleda s motorom od 300 »konja«.

 2. Pontiac Aztek

pontiac-aztekKitovska maska ne čini da Pontiac Aztek izgleda cool. Automobil je sramotno ironičan. Prednji dio Azteca izglea kao da je General Motors napravio SUV, a onda je odlučio odrezati krov s Pontiaca Grand Prix i »zalijepiti« ga na Azteka kao bejzbol kapu i rekao “voila!”

I “”pobjednik” je:

1. Eagle Premier (1989)

Možete pogledati ovaj automobil i reći: »pa to uopće nije toliko loše«. Ali ono što ovaj auto čini tako groznim je ono što on nije.

Kad uđete u njega, ne osjećate ništa. Zapravo, nema ništa posebnog u svezi Eagle Premiera. Izgleda gotovo kao da je dizajner uzeo crtaću ploču od svojeg četverogodišnjeg djeteta i rekao »to je to!« Automobil nema stila. Nije brz. Nije ni nešto štedljiv. To je automobil koji razočarava više od svih. Čak i u usporedbi s ovih preostalih devet koji barem uz sebe imaju i nekakvu priču, nešto jedinstveno što je s njima povezano.

eagle-premierOvaj auto izgleda kao generička silueta vozila koju ćete ugledati na nekom 25 godina starom posteru u američkom uredu za registraciju vozila – generičan i apatičan, izblijedio od višegodišnjeg izlaganja fluorescentnim lampama koje osvjetljavaju gomile nestrpljivih vozača.

To je smbol čiste ravnodušnosti i ništavila.

(Izvor: TheStreet.com; pripremio: B. J.)