“Taksimetar mora ostati jedini uređaj za obračun cijene prijevoza”

“Taksimetar mora ostati jedini uređaj za obračun cijene prijevoza”

Pred sjedištem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u petak je održana konferencija za medije koju su organizirali predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Radio Taxija, Eko taxija, Udruženja taksi obrtnika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi. Upravo su oni dolazeći na tiskovnu konferenciju donijeli veliki broj kutija u kojima su se nalazili prigovori na više od sedamdeset tisuća stranica. Novinarima se obratio Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.

Kaže kako su posljednjeg radnog dana u 2017. godini i pred kraj javne rasprave o Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu donijeli više tisuća dopisa, odnosno oko 76 000 listova primjedbi na spomenuti zakon. Miletić smatra kako je riječ o jako bitnim primjedbama, za koje želi da ih Ministarstvo uvaži jer su ih temeljili na iskustvu i razgovoru sa pravnim i prometnim stručnjacima, ali i sugrađanima. Nadodaje kako je ondje obuhvaćeno sve na čemu taksisti inzisitiraju da se uvaži i prihvati. Miletić je podsjetio kako Ministarstvo do sad nije željelo uvažiti njihove sugestije, odnosno prmjedbe.

»Ministarstvo ne drži nimalo do nas, a s iako smo mali obrtnici i srednji poduzetnici punimo proračun s više od 150 milijuna kuna. Mi smo ti koji financiramo Vladu i političare te sve ostale koji bi trebali donijeti novi zakon«, poručio je Miletić.

Kaže kako je glavni zahtjev da taksimetar ostane jedini uređaj za izračun cijene. Rekao je da, ako bi Republika Hrvatska mijenjala način izračuna cijene, dužna je o obavijestiti Europsku uniju, a potom i sve ostale članice da ne vrijede pravila mjeriteljstva. Misli kako se takvim postupkom Hrvatska vraća u kameno doba. Ponovio je opet kako taksisti poštuju sve zakonske procedure i da sve rade u skladu sa zakonom te se bore legitimni i pravnim putem da dokažu da Uber djeluje ilegalno.

Zaključio je kako im je vjetar u leđa dala i presuda Europskog suda, koji je presudio da je Uber, tvrtka koja se bavi prijevozom, a ne uslugama informacijskog društva.

M. Knežević