Sustav upravljanja poslovnim procesima u Gradu Zagrebu nagrađen u Manchesteru

Sustav upravljanja poslovnim procesima u Gradu Zagrebu nagrađen u Manchesteru

»Često se dogodi da se unutar organizacije dupliciraju poslovi, radi nepotrebna administracija, zastoji, stoga je naša primarna zadaća i krajnji cilj učiniti procese što produktivnijim, fleksibilnijim i učinkovitijim – Uprava usmjerena ka građanima, a sam finale bi bio digitalizacija svih procesa«, naglasio je Laco

Sustav Upravljanja poslovnim procesima koji je primijenjen u Gradu Zagrebu u Manchesteru je 20. ožujka proglašen najboljom poslovnom praksom iz područja Razvoja organizacije, u okviru provedbe projekta URBACT III SmartImpact – Local Impact from Smart City Planning predstavljen je danas na konferenciji za novinare održanoj u Gradskoj upravi.

Sustav su predstavili zamjenica gradonačelnika Olivera Majić, pročelnik Ureda gradonačelnika Miro Laco i voditeljica Službe za analizu i unapređenje poslovnih procesa Anka Đurić.

»Grad Zagreb kontinuirano radi na svom organizacijskom razvoju uz jasnu viziju razvoja – usmjerenost na ukupnu kvalitetu usluživanja naših korisnika usluge, naših sugrađana«, rekla je zamjenica Majić dodavši kako s ponosom ističe činjenicu da je napor i kontinuirani rad Grada Zagreba i njegovih zaposlenika na organizacijskom razvoju međunarodno prepoznat, priznat i nagrađen.

Provedeni projekti, dodala je, omogućavaju sustavan pristup unapređenju poslovnih procesa rada, što donosi niz prednosti – postiže se bolja komunikacija i bolje razumijevanje zahtjeva.

»Naime, procesi se uvijek odvijaju na više razina i upravo ovime se smanjio problem suboptimaliziranja koji imaju sve uprave od državne do lokalne. U konačnici Upravljanje procesima smanjuje smanjuje troškove i povećava djelotvornost resursa«, pojasnila je Majić.

Pročelnik Ureda gradonačelnika Miro Laco je dodao kako na uspostavi sustava Upravljanja poslovnim procesima u Gradu Zagrebu rade zadnjih šest godina od kada su modeliranje poslovnih procesa kao kontinuiranu aktivnost implementirali u sklopu administracije Gradske uprave.

»Često se dogodi da se unutar organizacije dupliciraju poslovi, radi nepotrebna administracija, zastoji, stoga je naša primarna zadaća i krajnji cilj učiniti procese što produktivnijim, fleksibilnijim i učinkovitijim – Uprava usmjerena ka građanima, a sam finale bi bio digitalizacija svih procesa«, naglasio je Laco.

Najavio je kako Grad ovime nije stao i već za sljedeći tjedan najavio konferenciju za novinare na kojoj će se predstaviti provođenje Natječaja za udruge čiji je proces dizajniran od samog početka do kraja bez papira, tj. u elektronskom obliku.

Anka Đurić, voditeljica Službe za analizu i unapređenje poslovnih procesa i predsjednica radne skupine za provedbu projekta URBACT III SmartImpact napomenula je kako su u razmjeni znanja i iskustava s gradovima bili usredotočeni na razvoj pametnih rješenja za brže postizanje razvojnih ciljeva grada.

Osnovna zadaća mreže gradova je bila razviti Integrirane akcijske planove, alate za napredak gradova prema pametnim gradovima. U sklopu izrade Integriranog akcijskog plana Grada Zagreba, izrađeno je 11 inicijativa/projekata za razvoj pametnog grada Zagreba koji se planiraju financirati iz fondova EU: Razvoj organizacijske strukture i procesa za učinkovitu podršku strateškom razvoju pametnog Grada Zagreba, Uključivanje građana i poduzetnika u lokalne inovacijske procese, Grad Zagreb – Inteligentna platforma, Inteligentni sustav zaštite: Cyber Sigurnost – Kritična infrastruktura, Komunikacijski kanal – ZaGi, Inteligentni sustav zaštite: Civilna sigurnost – Zaštita podataka, Unaprjeđenje procesa upravljanja portfeljem usluga ZGH, Razvoj novih modela pametnog grada unutar Energetskog atlasa, Digitalni Stream Zagreb (DSZ), Rekonstrukcija sustava javne rasvjete – pametni sustav javne rasvjete i Financiranje i javna nabava Inovativnih rješenja.

Anka Đurić je predstavila Razvoj sustava za upravljanje poslovnim procesima u Gradu Zagrebu po fazama počevši od 2012. do danas.

Dvogodišnji projekt SmartImpact – Local Impact from Smart City Planning, ukupne vrijednosti 750 000 €, pokrenut je u svibnju 2016., a financiran je iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) unutar cilja Europske teritorijalne suradnje. Grad Zagreb, kojem je kao partneru iz projekta osigurano 45 040 €, sudjeluje u sufinanciranju sa 6 756 €.

Vodeći partner u projektu je Grad Manchester, a pored Zagreba, sudjeluju još i gradovi Dublin, Stockholm, Eindhoven, Porto, Guadalajara, Miskolc, Smolyan i Suceava. Mrežu gradova sa svojim stručnjacima podržava Fraunhofer institut, vodeća istraživačka institucija i autoritet u području pametnih rješenja za gradove. (zagreb.hr/zg-magazin.com.hr)