Studenti ministrici Divjak predstavili viziju školstva za 20 – 30 godina

Studenti ministrici Divjak predstavili viziju školstva za 20 – 30 godina

“S obzirom koliko tehnologija brzo napreduje za 20 godina novi načini učenja će biti mogući i uspješni. Ideja je da se učenici osjećaju slobodno, da rado odlaze u školu, da vole učiti, a da se tamo i zabavljaju i uče preko zabave i istraživanja. Ovo je zanimljiv projekt, na drugačiji način se sagledava škola i kurikulum“, istaknula je studentica Karla Kocijan

Ivana Vranješ

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u petak je na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučiliša u Zagreb nazočila predstavljanju idejnog projekta Novi prostori učenja u sklopu kurikularne reforme.

Projektom će se ponuditi idejni koncepti i dizajnerska rješenja studenata Studija dizajna, po uzoru na razvijene države svijeta koje su uklopile segment prostora u svoje reforme obrazovanja kako bi motivirale učenike. Projekt obuhvaća dvije faze, dizajn učionice za nastavu informatike i dizajn učionice novog doba – kao viziju prostora učenja budućnosti.

Kako je rečeno, cilj projekta je postići pozitivne ishode za učenike u svim aspektima nastavnog procesa, kako na razini učenja tako i emocionalne i socijalne komponente. U projektu sudjeluju studenti treće godine preddiplomskog studija i prve godine diplomskog studija te njihovi profesori mentori.

Ministrica Divjak je izrazila zadovoljstvo što ovaj projekt provodi Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji sa Studijem dizajna Arhitektonskog fakulteta. Naglasila je kako je još kao prorektorica zagrebačkog Sveučilišta prepoznala kreativni kapacitet i sposobnost za inovaciju studenata i profesora Studija dizajna. Uvjerena je da će do jeseni ovaj projekt biti uspješno implementiran.

Naglasila je da trenutni prostori u školama učenike sputavaju da iskažu svoje kreativne potencijale, da surađuju i istražuju, da budu u središtu obrazovnog procesa.

Divjak: Vjerujem u hrvatsku reformu obrazovanja

„Nije samo naša vizija da fizički prostor potakne kreativnu energiju učenika, nego to je vizija i drugih država, od Estonije, do Portugala. Mi želimo nešto autohtono, hrvatsko i vjerujem u našu reformsku stvarnost već od jeseni”, rekla je ministrica.

Studenti i njihovi mentori predstavili su vrlo zanimljiva idejna rješenja i koncepte. „Radi se o dizajnu sustava namještaja koji pretpostavlja sjedeći namještaj, nekakve radne ploče. Najviše se rješenja baziralo na moduliranim sustavima koji su fleksibilni i gdje učenici sami mogu graditi svoj prostor. Sredina je jako važna za učenike, ako pričamo o samom obrazovanju ono je uvjetovano društvom i kulturom u cjelini, to je dvosmjerna ulica i jedno bez drugog ne može. Najviše smo u svom radu pažnju obratili na fleksibilnost, jer fleksibilni predmeti i okolina se najviše odražavaju na same učenike, kakvi će biti ljudi u budućnosti“, rekla je studentica Mateja Brkić. Spomenula je svoj rad, stolicu u obliku kocke u punoj i praznoj formi koja se može slagati na razne načine. Naglasila je kako je ovaj projekt za studente jedna prilika te zahtjeva znanje na više razina. Smatra kako je dobro da se uvažava rad studenata na visokim razinama što se tiče kurikularne reforme.

Studenti predstavili vlastita rješenja

„Ovaj projekt je zahtijevao dosta truda i rada i ovo je nedovršena faza, samo idejna rješenja na kojima se dosta treba raditi. Projekt je za mene veliko iskustvo i mogu dosta naučiti s obzirom da je ovo prvi projekt na kojem radimo opsežan sustav namještaja i to je stvarna situacija iz koje možemo naučiti za budući rad“, istaknuo je student Leonard Borovičkić.

Smatra da je sredina za učenike vrlo važna, osobito u današnje vrijeme kada se govori o digitalnom okruženju koje je fleksibilno i prilagodljivo te treba stvoriti i analogno okruženje koje će biti također fleksibilno.

„Radila sam koncept škole kakva bi bila za 20 ili 30 godina. Moja vizija je društveno obrazovni sustav. gdje se u biti spaja tehnologija i priroda. S obzirom koliko tehnologija brzo napreduje za 20 godina novi načini učenja će biti mogući i uspješni. Ideja je da se učenici osjećaju slobodno, da rado odlaze u školu, da vole učiti, a da se tamo i zabavljaju i uče preko zabave i istraživanja. Ovo je zanimljiv projekt, na drugačiji način se sagledava škola i kurikulum“, istaknula je studentica Karla Kocijan.