SSC Tuatara s 1750 KS ide na rušenje Bugattijevog rekorda

SSC Tuatara s 1750 KS ide na rušenje Bugattijevog rekorda

(Foto: SSC)

Automobil je izvorno dizajnirao Jason Castriota koji je svoje nadahnuće crpio na borbenim zrakoplovima

Godinu dana nakon što se Bugatti svojim Veyronom 16.4 Super Sport 2010. godine upisao u Guinnessovu knjigu rekorda kao najbrži serijski automobil na svijetu, Amerikanci iz SSC-a su dali naslutiti da će krenuti u preuzimanje ove titule. No nakon otkrivanja aerodinamičnog oglednog modela Tuatara s 1350 KS sve je ostalo ostalo manje-više samo na riječima. Sve do prošlogodišnjeg pojavljivanja na Pebble Beachu, a proizvodnja ove zanimljive jurilice započela je prije nekoliko mjeseci, čime je započeo američki san o preuzimanju titule najbržeg automobila na svijetu. Prema prošlotjednoj najavi, proizvodnja je pokrenuta u pogodnu SSC-a u Richlandu u državi Washington, nakon pomnih testiranja svih važnih sklopova. Iz SSC-a najavljuju kako se prvi službeni proizvodni model bliži kraju, a prvi će ga kupac dobiti najkasnije u rujnu 2019.

Tuataru pokreće 5,9-litreni V8 (dakako) s dva turbo punjača koji je projektiran u suradnji s tvrtkom Nelson Racing Enginesom. Motor raspolaže s 1350 KS na benzinu s 91 oktanom,odnosno s 1750 KS na trkaćem etanolskom gorivu E85.

Automobil je izvorno dizajnirao Jason Castriota koji je svoje nadahnuće crpio na borbenim zrakoplovima. No auto je s vremenom dobio neke dodatne dijelove, pogotovo na stražnjem dijelu, koji sada djeluje uravnoteženije. Karoserija od ugljičnih vlakana stoji na podvozju od istog materijala čime je težina zadržana na 1250 kg.

U vozilo se ulazi kroz leptir vrata, a SSC povezuje vozača s vozilom pomoću digitalne instrumentne ploče i zaslona osjetljivog na dodir. Staklo s poklopcem pruža jasan pogled na cestu ispred i na bokove, a sustav s tri kamere poboljšava vidljivost straga, kao i u mrtvoj točki.

SSC je lani govorio o krajnjoj brzini od 483 km/h što je i cilj za Tuataru, a to je i dovoljno za postizanje rekorda u klasi. Tuatarina aktivna aerodinamika, aktivni ovjes i pogonski sustav dobar su zalog da bi to moglo biti i ostvareno.

Više podataka o performansama, provjeri krajnje brzine i sl. proizvođač će najaviti u nadolazećim tjednima.

Pripremio: Boris Jagačić

Komentiraj

*