“Sramotno je da su taksisti za nacrt novog zakona saznali iz medija!”

“Sramotno je da su taksisti za nacrt novog zakona saznali iz medija!”

Božo Miletić: Novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu pogoduje se stranoj kompaniji nauštrb hrvatskih obrtnika

(Foto: Jozo Martinović, Vjekoslav Marijanović, Božo Miletić i Doris Košta)

Predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Eko Taxija, Radio Taksija Zagreb, Društva autotaksi prijevoznika Dubrovnik d.o.o., Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi na tiskovnoj konferenciji za medije u ponedjeljak su poslali jasnu poruku vladajućima: autori nacrta novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu su nepoznati, njegova regulativa pogoduje interesima strane tvrtke, ugrožava egzistenciju hrvatskih obrtnika i prijeti prometnim kolapsom tijekom turističke sezone.

Na početku predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori Božo Miletić naglasio je kako je sramotno da su za nacrt Zakona saznali iz medija. Izjavio je, kako „oni kao članovi radne pod skupine za izradu prijedloga nacrta Zakona o prijevozu u cestovnom prometu ne znaju tko je pripremao ovaj nacrt Zakona, tko su autori regulative koja u samoj srži negira zakonitosti ove industrije i cijelio niz naputaka i pravila Europske unije“. Kaže, kako ih resorni ministar danima izbjegava, a radna skupina koja je očito oformljena zbog zadovoljavanja forme, a ne kako bi doprinijela novoj zakonskoj regulativi nije se sastala od veljače ove godine“, poručio je Miletić.

Osim toga, naglasio je da im cilj nikako nije osigurati monopol na tržištu, već upravo suprotno. Pritom je nadodao da „nacrt novog zakona stavlja naglasak na liberalizaciju, a Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture naručilo je studiju Fakulteta prometnih znanosti koja jasno dokazuje da Hrvatska ima jedan od najliberalnijih zakona u Europi“.

„Ta ista studija je jasno predočila da je aplikacija neadekvatan i neprecizan alat za izračun udaljenosti i cijene u taksi prijevozu, na što upozorava i Europska unija, a samo Ministarstvo je studiju odbilo jer ne pogoduje stranim tvrtkama i lobijima“, dodao je.

Miletić je ukazao da prijedlog nacrta Zakona podrazumijeva da s jednom izdanom dozvolom taksist može pružati usluge na području cijele Hrvatske.

„Zamislite situaciju da se u jednom Dubrovniku ili Splitu, tijekom vrhunca ljetne sezone, uputi 1000 automobila i vozača. U tom slučaju nastao bi prometni kolaps koji više nitko neće moći kontrolirati“, rekao je Miletić koji podsjeća da lokalna samouprava potiče održivi razvoj turizma koji će tako biti potpuno onemogućen.

 Drugi važni aspekt je sigurnost u prometu, koja je ovim nacrtom posve zanemarena.

„Potpuna liberalizacija podrazumijeva i znatno olakšan proces dobivanja dozvole za taksi prijevoz, čime se direktno dovodi u opasnost putnici. Bismo li na jednak način liberalizirali i avionski promet i znatno olakšali obrazovanje za zvanje pilota? Mislim da je odgovor svima jasan. Taksi prijevoz ne smije biti iznimka“, poručio je Vjekoslav Marijanović iz Eko Taxija.

Pravna bitka hrvatskih taksista traje već dvije godine. Kaže kako „sa sigurnošću zna da je sudska praksa Visokog prekršajnog suda jasno definirala da Uber načinom na koji pruža usluge direktno krši zakon, a novim nacrtom zakona je, paradoksalno upravo nagrađen za to“.

No njihova pravna bitka ovdje ne prestaje: „Još uvijek očekujemo od Vlade, premijera i resornog ministra unošenje prijeko potrebnih promjena u nacrt Zakona. Ako se to ne dogodi, krenut ćemo s još jačim pravnim aktivnostima usmjerenima prvenstveno protiv institucija Republike Hrvatske“, izjavila je odvjetnica Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori Doris Košta.

Božo Miletić je na kraju još jednom upozorio da se ovim nacrtom zakona pogoduje stranoj kompaniji nauštrb hrvatskih obrtnika. (Zg-magazin)