“Spasimo odgojno-obrazovni sustav RH!”

“Spasimo odgojno-obrazovni sustav RH!”

Koncept podvrgavanja hrvatske djece čudima tehnologije ističe se danas kao prioritet bez podastiranja dokaza kako će ta novina utjecati na znanje i kreativnost naših učenika i studenata. Sprega interesnih lobija i političke strukture pretvara pola milijuna učenika i 180 tisuća studenata u tržište na kojem se sjajno zarađuje i s lošim proizvodima

Određujući temeljni koncept odgoja i obrazovanja određujemo sudbinu, ne samo naše djece, nego i sudbinu našeg naroda i zemlje.

Odgojno-obrazovni sustav je onaj prostor u kojem se sjedinjuju potrebe pojedinca, očekivanja, ulaganje i vrijednosti njegove obitelji, nacionalni interesi i prioriteti društva i društvene strukture te realne mogućnosti i potrebe države. To je prijelomna točka u kojoj se oblikuje i razvija nova intelektualna elita, novi intelektualni potencijal i intelektualno-razvojni kapacitet jednog društva i na kojem počiva snaga i perspektiva svakog naroda.

Hrvatska se suočava danas kao društvo i kao narod s lošom prosudbom svojih političkih elita o značaju i vrijednostima hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava. Katastrofalna je činjenica da naše političke elite nisu dorasle izazovu objektivne procjene stanja u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu te nemaju dovoljno kompetencija i interesa za definiranje i provedbu njegove transformacije u moderan i uređen sustav i određivanja njegovog temeljnoga koncepta u smislu izgradnje intelektualno-razvojnog kapaciteta. Posao koji predstavlja najvišu razinu političke odgovornosti prema narodu provodi se u kolopletu interesnih lobija s političkom strukturom, aljkavo i bez naznake polazišta, krajnjeg cilja i isticanja temeljnih vrijednosti koje bi trebale biti prioritet te okupljalište svih odgovornih stručnjaka u području odgoja, obrazovanja i znanosti i političara ove zemlje.

Promjene u sustavu odgoja i obrazovanja kao jednom od najsloženijih društvenih sustava moraju biti prije svega promišljene, učinkovite, mudre i odgovorne te na podlozi stručne i nepristrane analize i pokazatelje pravog stanja i objektivno postavljenih očekivanja i krajnjeg cilja u koji se ulažu ogromna sredstva iz javnih izvora, odnosno doprinosa svih poreznih obveznika zemlje. Stoga je sudjelovanje u definiranju i provedbi reforme pravo svakog građanina ove zemlje i svakog roditelja, sukladno Ustavnim odredbama o njihovom pravu i slobodi da samostalno odlučuju o odgoju svoje djece i da svojoj djeci omoguće, kroz organizirani sustav odgoja i obrazovanja, skladan i potpun razvoj njihovih osobnosti.

Koncept podvrgavanja hrvatske djece čudima tehnologije ističe se danas kao prioritet bez podastiranja dokaza kako će ta novina utjecati na ono najvažnije, znanje i kreativnost naših učenika i studenata. Pri tome se izostavljaju i guraju u stranu rezultati znanstveno provedene analiza koje pokazuju da je utjecaj tehnologija na mlade najčešće negativan te uzrokuje brojne loše posljedice u njihovoj socijalnoj komunikaciji i razvitku mozga.

Reforme u kojima se počinje od ab ovo i dovodeći u pitanje cijeli sustav i rušeći ga razorno poput Kartage, zauvijek će uništiti i one dijelove sustava koji se baštine iz dobre tradicije i očuvanih vrijednosti u koji je utkan rad i trud mnogih prethodnih generacija vrijednog učiteljskog i profesorskog kadra.

Naglašavajući javni interes i javno dobro u odgojno–obrazovnom sustavu istovremeno ukazujemo na prisutnu rak ranu koju stvara čvrsta sprega interesnih lobija različitih profilacija i političke strukture i koja pretvara pola milijuna učenika i 180 tisuća studenata u veliko tržište na kojem se sjajno zarađuje i s lošim proizvodima. A kad je to još sve povezano uz velike projekte koji povlače sredstava iz fondova EU uz osiguranje značajnih iznosa nacionalnog udjela, sve postaje poprište jagme i utrke za projektima, novcem i bonusom za određeni krug pojedinaca koji stvaraju zatvoreni, nedodirljivi i moćni krug naših tzv. obrazovnih eksperata, konzultanata i projekt menadžera u najvećim obrazovnim institucijama Republike Hrvatske.

Zalažući se za odgovornu i kompetentnu provedbu reformskih postupaka u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu, pozivamo Vas na sustavno i intelektualno promišljanje svih ključnih pitanja hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava. Pružajući ruku suradnje svim odgovornim stručnjacima koji se bave odgojem i obrazovanjem, znanošću, istraživanjem i promicanjem javnog dobra, ističemo zahtjev da se slijede i odgovorno nacionalni interesi naše zemlje u pogledu izgradnje modernog i uređenog odgojno-obrazovnog sustava.

Pozivamo sve hrvatske intelektualce, učitelje, profesore, odgajatelje i roditelje da nam se pridruže u rješavanju ključnih problema u odgojno-obrazovnom sustavu na pošten i transparentan način!

Pridružite se! Radimo zajedno za dobrobit naše djece i zemlje u cjelini!

Udruga SOS RH – Spasimo odgojno-obrazovni sustav RH