Sindikat biciklista: Nejasno je na koji će način s radom nastaviti sustav javnih bicikala u Zagrebu

Sindikat biciklista: Nejasno je na koji će način s radom nastaviti sustav javnih bicikala u Zagrebu

»Očekujemo da Grad Zagreb prepozna dobre rezultate postojećeg pilot projekt Nextbike sustava javnih bicikala te da na tragu toga raspiše javni natječaj za uvođenje sustava javnih bicikala«, poručuju u udruzi

U četvrtak, 28.04.2016., na 38. sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba moglo bi se konačno odlučiti kako je razvoj prijevoza javnim biciklima od interesa za građane, čime bi se konačno potvrdila pilot faza koju Nextbike sustav javnih bicikala odlično provodi tri godine, izdvajajući vlastita sredstva bez ulaganja iz gradskog proračuna te bi se i formalno omogućio daljnji razvoj.

Udruga »Sindikat biciklista« pozdravlja ovaj prijedlog odluke, budući da prepoznavanje ovog pilot projekta može donijeti brojne promjene za građane grada Zagreba, vidljive kroz povećanje broja stanica, kako bi se sustav mogao nazvati javnim prijevozom. To bi značilo i subvenciju uređenog, kvalitetnog i pristupačnog javnog prijevoza.

Analizom prijedloga odluke nejasno ostaje kako će se navedeni pilot projekt nastaviti i hoće li on dostići kvalitetu na europskoj razini, primjerice jedne Budimpešte koja ima više od 90 parkirališno-sigurnosnih instalacija za javne bicikle, ili dosta manje Ljubljane koja unatoč veličini ima duplo više stanica od Zagreba.

»Očekujemo da Grad Zagreb prepozna dobre rezultate postojećeg pilot projekt Nextbike sustava javnih bicikala te da na tragu toga raspiše javni natječaj za uvođenje sustava javnih bicikala. Primjećujemo nedostatak obrazloženja vođenja budućeg sustava javnih bicikala čiji se model može razviti u dva smjera: privatni model kojeg bi vodila stručna tvrtka ili javni model koji bi podrazumijevao da gradska tvrtka vodi sustav nakon provedenog javnog natječaja u kojem bi se odabrala tehnologija i oprema ponuđivača. Uz to, uvjet povjerenja građana u kvalitetan model je i transparentnost u odlučivanju i kriterijima natječaja te plan osiguravanja sredstava i profesionalno upravljanje, što trenutno nedostaje u objašnjenju ovog prijedloga odluke«, dodao je Marko Stančec iz udruge »Sindikat biciklista«.

U obrazloženju odluke stoji i napomena o povezanosti biciklističke mreže: »Jedan od sve više zastupljenih alternativnih oblika prijevoza je i biciklistički prijevoz čiji je razvoj potrebno intenzivirati kontinuiranim prilagodbama infrastrukture i regulacije prometa dogradnjom i umrežavanjem postojeće gradske biciklističke mreže i uspostavom javnog biciklističkog sustava«.

U »Sindikatu biciklista« poručuju kako im je drago je da je Grad Zagreb u 2016. godini i formalno prepoznao važnost dogradnje i umrežavanja postojeće gradske biciklističke mreže. Ocjenjuju kako postojeće stanje obilježava nedovoljan broj stanica javnih bicikala i nepovezana infrastruktura te se napominju kako ova odluka može voditi u bolju budućnost za bicikliste i ostale sudionike u prometu, jer je povezanost biciklističkih staza najvažniji preduvjet za povećanje sigurnosti u prometu i povećanje korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva. (zg-magazin)