Samopopravljajući Lamborghini za novo tisućljeće

Samopopravljajući Lamborghini za novo tisućljeće

(Foto: Lamborghini)

»Nadahnuli smo se prihvaćanjem onoga što je danas nemoguće kako bismo izgradili sutrašnju realnost. Lamborghini uvijek mora stvarati snove za nove generacije«, rekao je Domenicali.

Talijanski proizvođač sportskih automobila vrhunskih performansi Lamborghini i američki Massachusetts Institute of Technology (MIT) udružili su snage na izradi Terzo Millennio (tal. treće tisućljeće) virtualnog električnog super sportskog automobila budućnosti, prenosi Design Products & Applications.

U sklopu projekta radit će se na pet različitih cjelina. To su: sustavi za pohranu energije, inovativni materijali, pogonski sustav, vizionarski dizajn i emocije.

Prve dvije dimenzije osmišljene su u suradnji s dva laboratorija na Tehnološkom institutu u Massachusettsu: “Dinca Research Lab”, koji predvodi prof. Mircea Dinca, Odsjeka za kemiju i “Mechanosynthesis Group”, koji vodi prof. Anastasios John Hart, Odjel za strojarstvo. Suradnju financira Lamborghini koji očekuje da će projekt donijeti radikalne tehnološke inovacije u području automobilske industrije.

Stefano Domenicali, predsjednik i glavni izvršni direktor Lamborghinija podsjetio je da je sporazum s MIT-om potpisan prije godinu dana, što je označlio početak suradnje dvaju entiteta za stvaranje projekta kojim se namjerava ispisati važna stranica u budućnosti super sportskih automobila za treće tisućljeće. »Predstavljamo uzbudljivi i progresivni konceptni automobil. Nadahnuli smo se prihvaćanjem onoga što je danas nemoguće kako bismo izgradili sutrašnju realnost. Lamborghini uvijek mora stvarati snove za nove generacije«, rekao je Domenicali.

Lamborghini nastoji donijeti revoluciju u pogledu pohrane energije odmicanjem od konvencionalnih baterija istražujući mogućnosti tzv. super-kondenzatora kojim bi se opremio njihov automobil, a koji bi pohranjivali kinetičku energiju koja se stvara tijekom vožnje.

Kako bi uspjela ova revolucija u sustavima za pohranu energije, materijali i njihove funkcije također se moraju mijenjati. Lamborghini se planira posvetiti razvoju novih konstrukcija i proizvodnji struktura i dijelova od ugljičnih vlakana, podižući primjenu laganih materijala na posve novu razinu.

Zbog toga će suradnja s prof. Hartom istražiti nove mogućnosti koje će omogućiti da se cijela karoserija iskoristi kao akumulator za pohranu energije.

Projekt također ima za cilj kombinirati tehnologiju koja će kontinuirano prati cjelokupnu strukturu sačinjenu od ugljičnih vlakana, s konceptom »samoizlječenja«. Cilj toga je postići da automobil za novo tisućljeće ima sposobnost provođenja nadzora i otkrivanja eventualnih pukotina i oštećenja na tim strukturama. U slučaju oštećenja započeo bi postupak samoraspodjele putem mikrokanala punjenih »ljekovitim« kemikalijama, čime se smanjuju rizici širenja pukotina dalje u strukturu ugljičnih vlakana.

Koncept predviđa pogon na sva četiri kotača i seljenje elektromotora u same kotače, što bi dovelo do rasterećenja unutrašnjosti i omogućilo veće slobode za dizajnere i aerodinamičare. (B. J.)

Ostavi komentar

*