Roditelji otkrivaju pozitivne i negativne strane korištenja tehnologije u nastavi

Roditelji otkrivaju pozitivne i negativne strane korištenja tehnologije u nastavi

Što zabrinjava jednnu skupinu roditelja? Najveći im je problem (34 %) što tehnologija može odvratiti djecu od važnijih stvari, a 25 % ih je zabrinuto za privatnost podataka. Ipak, najveća skupina roditelja (43%) odgovorila je kako uopće nisu zabrinuti u vezi takvog suvremenog obrazovanja

Čini se da će tradicionalne učionice s pločom i knjigama na školskim klupama uskoro gotovo nestati. Naime, prošle su godine investitori uložili 1,87 milijardi dolara u obrazovne tehnološke tvrtke u SAD-u, prema podacima investicijskog društva CB Insights, a radi se o porastu od 55 % u odnosu na godinu prije.

Mnogo je rasprava oko pozitivnih i negativnih strana korištenja tehnologije tijekom nastave, a o tome je 350 roditelja podijelio svoje stavove u anketi Survey Monkey Audience.

Na samom početku istraživanja otkrilo se da je gotovo 85 % roditelja navelo kako njihova djeca već koriste neku vrste tehnologije u učionici poput prijenosnih računala, tableta ili online tečaja.

skole_tehnologija_grafikonOčito većina roditelja podržava tehnologiju u razredu. Samo 10,5 % njih smatra kako je potrebno koristiti manje tehnologije tijekom nastave, dok su ostali roditelji ravnomjerno podijeljeni između održavanja sadašnje razine korištenja i njezinog povećanja.

Što bi se trebalo koristiti?

Roditelji su zatim upitani koju točnu tehnologiju njihova djeca trenutno koriste kako bi se podaci usporedili s vrstama tehnologije za koje smatraju da bi se trebale koristiti. Razlika je bila najveća u vezi korištenja online tečajeva – relativno mali broj od 20 %, roditelja otkrio je kako njihova djeca koriste online tečaje, ali njih 41 % smatra da bi se oni trebali koristiti.

Inače, trenutno su najviše u uporabi osobni elektronski uređaji, edukativne online igrice, course management programi, te online tečaji.

Slični su rezultati i u vezi i course management programa, koji omogućavaju komuniciranje učenika s nastavnicima, online provjeravanje ocjena i zadataka te predaju domaće zadaće. Gotovo polovica ispitanika, 49 % roditelja, navodi da ih njihova djeca već koriste, ali 69 % njih smatra da se trebaju koristiti.

Popularnost nasuprot potrebe

Manje su razlike uočene kada su u pitanju edukativne računalne igre i osobni uređaji. Otprilike isti broj roditelja čija djeca koriste te tehnologije, smatraju da ih i trebaju koristiti. Ipak, zanimljivo je napomenuti da, unatoč popularnosti osobnih elektroničkih uređaja za obrazovanje, gotovo 30 % roditelja vjeruje da ih se ne treba koristiti.

Što zabrinjava takve roditelje? Najveći im je problem (34 %) što tehnologija može odvratiti djecu od važnijih stvari, a 25 % ih je zabrinuto za privatnost podataka. Ipak, najveća skupina roditelja (43%) odgovorila je kako uopće nisu zabrinuti u vezi takvog suvremenog obrazovanja.

Najveću prednost koju roditelji (32 %) vide u tehnologiji u nastavi je što na takav način sadržaji postaju privlačniji, a tako se povećava zainteresiranost i uspješnost svladavanja gradiva. Pozitivne strane su također i mogućnost kontakta sa stručnjacima te interakcija učenika i nastavnika. Samo 2 % roditelja smatra da uopće nema koristi od uvođenja takvih pomagala u škole.

Općenito, čini se da roditelji nemaju gotovo ništa protiv korištenja tehnologije u nastavi. Više od 75 % roditelja vjeruje da tehnologija ima pozitivan ili vrlo pozitivan utjecaj na obrazovanje djece, a samo je 3 % onih koji ju ne odobravaju.

Istraživanju su pristupili roditelji iz svih krajeva SAD-a, većina ih je između 30 i 44 godine koji zarađuju manje od 100 tisuća dolara godišnje, te im djeca pohađaju državne škole. 69% njih je navelo kako im škole nisu pomogle u financiranju osobnih elektroničkih uređaja koje djeca koriste.

Ovi podaci pokazuju kako se obrazovanje polako mijenja, iako troškovi korištenja tehnologije mogu predstavljati problem, čini se da će njihova prisutnost u razredima ipak povećavati.

Ivona Conjar