Rimac u Ženevi predstavio “automobil koji nikome ne treba”

Rimac u Ženevi predstavio “automobil koji nikome ne treba”

Concept One je prošao kroz četiri razvojne faze i konačno je spreman za ograničenu proizvodnju

Automobil Concept One prvi put je predstavljen javnosti još 2011. godine kada se ideja o električnim automobilima činila prilično nestvarnom. Godine 2012. otvorena je knjiga narudžbi za ovaj tip automobila, a iz Rimac Automobila bila je najavljena proizvodnja za 2013. Sada smo već u 2016. i prema onoj staroj izreci bolje ikad nego nikad, Concept One nije više samo koncept. Rimac Automobili su na salonu automobila u Ženevi upravo predstavili proizvodnu verziju svog hiper automobila čiji smo prototip mogli vidjeti prije pet godina u Frankfurtu.

Concept One službeno je priznat kao prvi svjetski električni hiper automobil. Teoretski, on je već pobijedio najsnažnije rivale kao što su McLaren P1 i Ferrari LaFerrari. Ipak, svoju pravu vrijednost hrvatskog bolida dokazat će tek na stazi u izravnom dvoboju.

S ukupno 800 kW/1.088 KS maksimalne snage koju razvija iz četiriju elektromotora, riječ o električnom bolidu koji hvata 100 km/h za 2,6 sekundi, 200 km/h za 6,2 i 300 km/h sat za 14,2 sekunde.

Gore spomenute zapanjujuće brojke vezane uz ubrzanje Concept One-a, ostvarive su zahvaljujući sofisticiranom sustavu okretajnog momenta baziranom na brzom odgovoru elektromotora koji izračunava idealan broj okretaja za svaki kotač automobila.

concept_one_bok

Rimčev All Wheel Torque Vectoring (RAWTV) je sustav pogona koji svim kotačima na automobilu jamči vrhunsku upravljivost. Sustav prima podatke sa senzora smještenih na ovjesu i šasiji kako bi mogao izračunati potrebnu energiju za svaki kotač, a karakter automobila može se dramatično mijenjati odabirom podupravljačkog načina rada pogona.

Za razliku od većine električnih automobila koji imaju jednostupanjski mjenač brzina, Concept One ima dvostupanjski mjenjač koji omogućava još bolje krajnje performanse elektromotora.

Uz ubrzanje kakvo može postići Concept One, ohrabrujuća je činjenica da Rimac nije štedio na kočnicama ovog automobila. Tu su karbon-keramičke kočnice na sva četiri kotača, R-AWC koji sustav djeluje kao električni ABS sustav, a sve to omogućava vrlo učinkovito kočenje.

Dodatni stupnjevi prilagodbe svakog od električnih motora znače da se automobil jako brzo može zaustaviti na neravnoj i mokroj podlozi, pri čemu je svaki kotač izložen različitim razinama prijanjanja.

Većina dijelova automobila su izrađeni iz jednog bloka aluminija ili sirovih ugljičnih vlakana. Korišteni su samo vrhunski materijali kako izvana tako i iznutra: aluminij, ugljikova vlakna, koža-alcantara. Strancima zvuči pomalo nevjerojatno da ovaj unikatni hiper auto stiže iz male radionice u Hrvatskoj i spreman je sa svojim potencijalima i performansama uzdrmati svijet hiper automobila. Iz tvrtke Rimac poručuju da se automobil već naveliko izrađuje, cijena mu je 850.000 eura i svaki primjerak  je jedinstven. Neće postojati dva ista automobila. Šest automobila je već prodano, a prvi sretni kupac dobit će svoj hiper automobil po završetku ženevskog sajma.

Iz Rimca najavljuju i Concept S koji u odnosu na Concept One raspolaže s još 218 kW (296 KS) i 200 Nm više snage i okretnog momenta, a teži 50 kkilograma manje. Uz to, opremljen je i agresivnim aerodinamičkim detaljima.

Spomenimo da je u članku u Washington Postu, Concept One nazvan i milijun dolara vrijednim automobilom »koji nikome ne treba«. Autor Matt McFarland navodi performanse »apsurdno brzog« automobila koji ostavlja Teslu u prašini. No Farland ukazuje kako se prosječni vlasnik automobila pretežno ipak vozi gradskim ulicama te ostaje u prosjeku zaglavljen i po 42 sata godišnje u gradskom prometu, a u takvim situacijama ni ovakav superautomobil koji može razviti 355 km/h neće biti od pomoći jer će ići jednako brzo kao i svi ostali i stajat će na crvenom svjetlu. (M. F. / B. J. )

Komentari su zatvoreni