Rekordna turistička godina u Zagrebu

Rekordna turistička godina u Zagrebu

Turisti iz Južne Koreje najbrojniji su gosti Zagreba / Točan iznos zarade nije poznat, no prosječna dnevna potrošnja hotelskog gosta je 123 eura

Cijela 2014. je rekordna godina po broju dolazaka i noćenja za glavni grad Hrvatske, prema podacima Turističke zajednice grada Zagreba iznesenim na današnjoj konferenciji za novinare održanoj u hotelu The Westin.

Zabilježeno je točno 1 574 153 noćenja te gotovo milijun dolazaka. Posebno treba istaknuti mjesec kolovoz, koji je bio rekordan ljetni mjesec što do sad nije bio slučaj, i prosinac zbog bogate adventske i blagdanske ponude. Iz Turističke zajednice posebno su ponosni na činjenicu da je Zagreb u poslovnom segmentu prvi u Hrvatskoj po održanim skupovima i konferencijama.

Najviše gostiju stiglo je iz Južne Koreje, zatim Njemačke, Italije, SAD-a i Japana, dok je najveći broj noćenja zabilježeno kod turista iz Njemačke, SAD-a i Italije. »Online i offline kampanja tijekom cijele godine urodila je plodom jer je Zagreb postao atraktivan ne samo europskim zemljama već i cijelom svijetu«, smatra direktorica TZ-a Martina Bienenfeld. Točan iznos zarade nije poznat, no prosječna dnevna potrošnja hotelskog gosta je 123 eura.

Gradski turizam i brošura Vjenčanja u Zagrebu

Treba naglasiti da se radi o gradskom turizmu u kojem gosti ostaju kraće, oko dva dana, za razliku od gradova na obali. Zbog toga se Zagreb nalazi na sedmom mjestu na ljestvici svih gradova u Hrvatskoj po broju posjetioca, a ispred se nalaze samo mjesta na Jadranu. Gosti dolaze ciljano, poput grupnog proputovanja stanovnika Južne Koreje i SAD-a.

U 2015. godini planira se stvaranje nove interaktivne web stranice potpuno prilagođene građanima i turistima, stvaranje brošure Weddings in Zagreb koja će biti objavljena za Valentinovo, a potaknut će novi smjer razvoja turizma, izdanje časopisa Time Out Zagreb te mjesečnih turističkih novina Zagreb4You.

Početkom godine pokrenuta je besplatna aplikacija Voice Guide Zagreb koja je korištenjem GPS tehnologije prilagođena svakom pojedincu sa svojih 188 zanimljivih priča o gradu. Nudi kratke i duže programe razgledavanja, a mogu je koristiti i gluhe, te slabovidne osobe.

Turistička zajednica nastaviti će svojim ponudama privlačiti goste iz europskih zemalja, a isto tako i velika tržišta s ogromnim potencijalom poput Kine, Japana, Južne Koreje i SAD-a.

(Ivona Conjar)