Reforma školstva: Hrvatska djeca zaslužuju bolje!

Reforma školstva: Hrvatska djeca zaslužuju bolje!

Prijedlog Cjelovite kurikularne reforme pod vodstvom Ekspertne radne skupine naišao je na brojne kritike koje su uputili najugledniji hrvatski stručnjaci, članovi Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU

Na domaćem internetskom prostoru od nedavno djeluje mrežna stranica Reforma školstva ( https://sites.google.com/site/zareformuskolstva/ ), posvećena (kako joj i sam naziv govori) izuzetno važnoj tematici koja zaokuplja nastavnike, učenike i roditelje. Na stranici se mogu pročitati tekstovi i s našeg portala koje su napisali: prof. emer. Igor Čatić, dr. sc. Viktor Simončič, mr. sc Marijan Ožanić, Dubravka Salopek Weber, Valentina Vukoje i Boris Jagačić.

Jedan od razloga nastanka ove stranice jest, kako se napominje i u uvodniku, taj što su masovni mediji do sada većinom predstavljali tek određene ideje o reformi školstva ne zahvaćajući pritom sustavno praćenje problematike odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj.

Prijedlog Cjelovite kurikularne reforme pod vodstvom Ekspertne radne skupine naišao je na brojne kritike koje su uputili najugledniji hrvatski stručnjaci, članovi Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU pod predsjedanjem akademika Vladimira Paara – uvaženi akademici, sveučilišni profesori i znanstvenici, osnovnoškolski i srednjoškolski nastavnici, pedagozi, odgojitelji i stručni suradnici. Na spomenutim se stranicama može naći više od stotinu recenzija i kritičkih osvrta na »metodološki nepripremljenu koncepciju CKR-a«.

Recenzije obuhvaćaju sva znanstvena i nastavna područja s posebnim naglaskom na nedostacima u STEM području, hrvatskome jeziku i nacionalnoj povijesti te na zanemarivanju odgojne uloge škole.

Pokretači stranice smatraju da rješenje leži prvenstveno u rasterećenju školskoga programa od preopsežnoga gradiva, ali i na naglašavanju uloge znanja u obrazovanju učenika, zatim u boljemu položaju nastavnika te nužnosti poštivanja zakonskih odredaba.

Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU stoga predlaže novu viziju kurikulne reforme pod nazivom Hrvatska srednjoeuropska kurikulna reforma obrazovanja (HSEKRO) jer kako kaže američki dekan Boris Vilić: »Hrvatska djeca zaslužuju bolje!«.

Treba napomenuti da su na kritičke recenzije na dosadašnju reformu školstva tiskane u tri knjige dostupne na: http://hpkz-napredak.hr/novi-kurikul/. (ZG-magazin)

Ostavi komentar

*