Radionice o ovršnom zakonu i jeziku administracije

Radionice o ovršnom zakonu i jeziku administracije

“Danas je nužno(st) uputiti ljude u njihova prava jer poražavajuća je brojka od 330.000 građana Hrvatske koji su u ovršnom postupku“ upozoravaju u HUZP -u. Najčešće je riječ o ovrhama zbog neplaćenih telefona, mobitela, struje…

Ana Knežević, predsjednica Upravnog odbora Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP) u Ozaljskoj 93/II, upoznat će sudionike radionica što se to mijenja u ovršnom zakonu i kako mogu ostvariti svoja prava. Ponajprije pravo na prigovor, obaviještenost, na zaštićeni račun, pokretanje ovršnog postupka i dr. Hrvatska broji 330.000 ovršenih građana a najčešće su ovrhe zbog neplaćenih računa za struju, telefone, mobitele…

Kako uputiti prigovor na ovrhu, kome i u kojem roku odnosno gdje i na koji način otvoriti zaštićeni račun i provoditi žalbeni postupak, moći će saznati svi koji danas, 20. studenoga u 18 sati dođu u Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača (HUZP) Ozaljska 93/II , Trešnjevka. Na za tu prigodu osmišljenim radionicama Ana Knežević, predsjednica Upravnog odbora udruge govorit će što se to mijenja u ovršnom zakonu i kako ovršenici mogu ostvariti svoja zakonska prava. Ponajprije pravo na prigovor, pa će oni koji dođu naučiti i „jezik administracije“ te način na koji se prigovor piše. Nemali broj ovršenika primjerice ne zna da im se ne smije oduzeti više od jedne trećine primanja odnosno da mogu otvoriti zaštićeni račun kod banke odmah po saznanju za ovrhu. Također, ovršenik mora biti obaviješten o visini duga prije pokretanja ovršnog postupka, a ovršni prijedlog mora mu se poslati na adresu gdje je prijavljen.

“Danas je nužno(st) uputiti ljude u njihova prava jer poražavajuća je brojka od 330.000 građana Hrvatske koji su u ovršnom postupku“ upozoravaju u HUZP -u. Najčešće je, kažu, riječ o ovrhama zbog neplaćenih telefona, mobitela, struje … U 2014. godini HZUP su građani zvali više od pet tisuća puta, a odradili su, doznajemo, preko četiri tisuće poziva, dali su oko 3.500 telefonskih i oko 1700 pisanih savjeta. Potonje, elektronskom poštom u pravilu riješe za jedan odnosno tri dana.

Potrošači nezadovoljni zakonskom regulativom

Potrošači su kaže Tomislav Lončar, tajnik Udruge najčešće nezadovoljni zakonskom regulativom, problemima s plaćanjem raznih pristojbi od telekomunikacija, usluga obrtnika i majstora (loše izvedeni radovi, neizdavanje računa do loših proizvoda u trgovinama prehranom, obućom, tekstilom, uvozom nekvalitetne robe). Tarife davatelja financijskih usluga, često i odvjetnika također su stavke na koje se ljudi često žale. Slučaj s telekomunikacijama je posebno problematičan jer primjerice Zakon o elektroničkim komunikacijama (koji broji dosta nezadovoljnika) ima odredbu po kojoj je potrošač dužan primjerice plaćati brzinu interneta od sto posto dok mu je davatelj usluge dužan isporučiti najmanje 50 posto brzine. To je objašnjavaju u HUZP-u: „kao da dođete u pekaru i tražite kruh iz kalupa od 800 grama i pekar vam kaže kako je imao objektivne poteškoće i nije načinio kalupe od 800 već samo od 400 grama. Pri čemu vi kupite taj kruh po cijeni onog od osamsto“. Ističu kako neprestano zaprimaju pozive građana koji im se žale i traže pomoć. Iako volontiraju utorkom i četvrtkom od 12 do 14 sati u HUZP-u su u pravilu već od 10 sati. Broje oko 700 članova (s plaćenom članarinom), a postoje već 17 godina. Kako bi kod ljudi osvijestili potrebu zaštite prava potrošača ali i drugih prava, tiskali su i mnoge brošure sa smjernicama i naputcima o čemu treba povesti računa kada je riječ o davateljima usluga električne energije, telekomunikacija, potpisivanja određenih ugovora, traženja majstora za veće ili sitnije radove po kući (keramičari, električari, vodoinstalateri) i dr. Nemali je problem HUZP-u što se u pravilu financiraju iz članarine, a neplaćanje članova je čest slučaj, iako ona godišnje iznosi trideset kuna. Svi oni koji bi željeli doznati svoja prava mogu im se javiti na telefon /faks 01 / 46 333 66 odnosno mail huzp@zg.t-com.hr.

S. Kratz