Prvi električni auto bio je Porscheova konstrukcija

Prvi električni auto bio je Porscheova konstrukcija

Odranije je bilo poznato da je Porsche eksperimentirao s električnim pogonom,  a nedavno je otkriven taj prvi električni automobil koji, prema pisanju Frankfurter Allgemeine Zeitunga, još uvijek radi

Njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), objavio je kako je prvi električni automobil konstruiran još 1898., a njegov tvorac bio je otac popularnog sportskog automobila Ferdinand Porsche. List je otkrio da je to vozilo još uvijek ispravno i funkcionalno.

Odranije je bilo poznato da je Porsche eksperimentirao s električnim pogonom,  a nedavno je otkriven taj prvi električni automobil koji, prema pisanju FAZ-a, još uvijek radi. Konstruktorov unuk, Wolfgang Porsche, ujedno i predsjednik nadzornog odbora dioničkog društva Porsche, dobio je prošle godine ponudu da kupi prvi model električnog automobila koji je konstruirao njegov djed. Vozilo je sad ponovno u posjedu obitelji Porsche i bit će izloženo u Porscheovu muzeju u Stuttgartu. Prodavatelj je želio ostati anoniman.

Automobil, međutim, ne nosi značku „Porsche“, već „Egger-Lohner“, ali FAZ navodi kako je nesumnjivo riječ o konstrukciji Ferdinanda Porschea dok je kao student radio za tu austrijsku tvrtku prije nego što se osamostalio i napravio karijeru u Njemačkoj. Na upravljaču automobila, kad je pronađen, visjela je ceduljica s ručno ispisanom bilješkom Ferdinanda Porschea, a na samom vozilu na nekoliko je mjesta ugraviran znak P1, što predstavlja njegov autorski potpis.

Porsche pobijedio u utrci elektromobila

„Egger-Lohner“ je marka nastala suradnjom Bele Eggera, vlasnika poduzeća preteče bečke elektroprivrede i poznatog bečkog proizvođača kočija Jacoba Lohnera. Mladi Porsche surađivao je na prvom modelu, koji nije nikada izgrađen, a nakon toga je sam konstruirao vlastiti model, koji se pod nazivom „Egger-Lohner C.2“ u lipnju 1898. pojavio na bečkim ulicama, a neslužbeno je nosio naziv P1 po svome konstruktoru.

Porsche je konstruirao i motor od tri konjske snage težak 130 kilograma, koji je visio na stražnjoj osovini. Olovne baterije, teške 500 kilograma omogućavale su doseg automobila od 80 kilometara pri prosječnoj brzini od 25 kilometara na sat. Vozilo teži 1,35 tona, a dugačko je 2,55 metara.

FAZ podsjeća da je Porsche sa svojim električnim automobilom 1899. sudjelovao na utrci u Berlinu i pobijedio, vozeći se prosječnom brzinom od 25,8 km/h. Za istog proizvođača Porsche je 1900.  konstruirao prvi automobil na hibridni pogon, kombinaciju električne struje i benzina, koji je dvije godine kasnije čak serijski proizvođen, 95 godina prije suvremenog hibridnog pogona.

U međuvremenu  proizvođači su odustali od električne energije kao pogonskog goriva, a Porsche je prešao k Daimleru u Njemačku, da bi kasnije po nalogu Hitlerove vlasti konstruirao prvi Volkswagen („bubu“) i osnovao slavnu tvornicu koju danas vodi njegov unuk Ferdinand Piech. (zg-m)