Prva samostalna izložba slika Jelene Delač

Prva samostalna izložba slika Jelene Delač

(Strossmayerovo šetalište, ulje na platnu)

U sklopu obilježavanja godišnjice rada galerijskog prostora GIT (Goranske informativne točke) u ulici kneza Branimira 33 te 85-e obljetnice osnutka Društva Goranin u ponedjeljak, 03. travnja s početkom u 18:00 sati bit će otvorena prva samostalna izložba slika Jelene Delač.

Otvaranje će voditi Mislav Togonal, likovni osvrt će dati red.prof.mag.art. Siniša Reberski, a izložbu će otvoriti počasni član Društva Goranin, gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić.

Rode, akril na platnu

Jelena Delač je zaposlena majka petoro djece koja je prije otprilike godinu dana krenula “obaviti posao” otkrivanja svoje umjetničke strane. Obveze na radnom mjestu, odgoj djece, kuhanje, peglanje, spremanje i brojni drugi kućanski poslovi nisu joj dozvoljavali da odugovlači s vlastitim razvojem.

Nije imala vremena za probleme s ulaskom u formu, nije imala vremena za stvaralačke krize ili nedostatke inspiracije i nije se mučila s otkrivanjem svog pravog autorskog lica. Morala je preskočiti sve to i baviti se samo onim bitnim – užitkom stvaranja. Rekla mi je da ju nakon užurbanog i pretrpanog radnog dana slikanje odmara i opušta. Sjajno! Ne znam kako bi se mogla bolje definirati umjetnost nego kao lijek za sve teškoće i probleme kojima nas život zasipa.

U tom kratkom vremenu uspjela je sjajno “obaviti posao” stvaranja vlastitog likovnog govora koji nije puko oponašanje nekih uzora ili predložaka već autentično autorsko viđenje. Na njenim slikama možemo vidjeti da su sve rezultat istog zajedničkog likovnog rukopisa, iste ideje vodilje i istog stvaralačkog poriva, a posebno se ističe njen snažan ekspresivni crtež koji odlično korespondira s pomno odabranim diskretnim bojama. Uspjela je staviti pod kontrolu kompoziciju i ravnotežu, uspjela je uskladiti odnose detalja i cjeline, punog i praznog i štošta drugo, a to su iznimna dostignuća za nekog tko se u tu avanturu upustio sam bez uzora, učitelja ili pak trenera.

S druge strane, možda je sve to uspjela upravo zato što nije bila pod ničijom kontrolom i usmjeravanjem, zato što je mogla slobodno i bez opterećenja slijediti svoje ideje, svoje želje i svoju unutrašnju glad za slikanjem. Vjerojatno je to uspjela zato što je u njoj ”to nešto” čučalo tik ispod površine želeći svim silama izaći van.

red. prof. mr. art. Siniša Rebeski