Prometne nelogičnosti – zabrana parkiranja u Istarskoj ulici

Prometne nelogičnosti – zabrana parkiranja u Istarskoj ulici

Umjesto da ljudi iz Gradskog ureda za promet povedu računa o realnoj situaciji i potrebama građana, oni su im odlučili dodatno zagorčati pa se nameće pitanje gdje bi to stanari trebali ubuduće ostavljati svoja vozila –  na krovovima kuća, ili možda na oblacima?

U Istarskoj ulici sredinom tjedna su na vjetrobranima automobila osvanule doista nelogične obavijesti Prometnog redarstva Grada Zagreba u kojima se stanare obavještava da su u prekršaju te ih se poziva da svoja vozila više ne parkiraju na tom (nedozvoljenom) mjestu ako žele izbjeći sankcioniranje prekršaja. Predviđena kazna je 300 kuna. Obavijesti su stavljene samo na vozilima parkiranima na desnoj (istočnoj) strani (gledano od ulaza u ulicu), na kojoj je, doduše, postavljen znak zabrane parkiranja, premda za to nema ama baš nikakve logike. Činjenica je da je u gradu sve više automobila i sve manje parkirališnih mjesta. K tome, stanari Istarske, oduvijek su se parkirali na obje strane svoje, inače slijepe ulice, pa se i tako događalo da je nedostajalo parkirnih mjesta. I sada, potpuno nerealno nastaloj situaciji i potrebama građana, prometni redari upozoravaju građane da su u prekršaju za koji mogu biti kažnjeni. Umjesto da ljudi iz Gradskog ureda za promet povedu računa o realnoj situaciji i potrebama građana, oni su im odlučili dodatno zagorčati pa se nameće pitanje gdje bi to stanari trebali ubuduće ostavljati svoja vozila –  na krovovima kuća, ili na oblacima? Većina objekata u ulici sagrađena je prije mnogo desetljeća, a ima i kuća s početka prošlog stoljeća, pa naknadna gradnja garaža zbog starosti, položaja objekata, vlasničkih odnosa, imovinskog stanja i drugih razloga nije moguća.

Parkiranje u okolnim ulicama također nije opcija, jer tamo situacija nije ništa bolja, a također postoje zabrane. Znači li to da će u Istarskoj i okolnim ulicama moći imati vozila samo oni koji posjeduju garaže?

Ispada kako Zagrepčani u sve većoj mjeri postaju nečiji taoci u vlastitom gradu (prisjetimo se samo donedavnog terora koji je provodio Zagrebparking čiji su pauci dizali automobile gdje su stigli, sve dok Ustavni sud nije ukinuo dijelove Odluke o komunalnom redu koji zabranjuju zaustavljanje i parkiranje na nogostupu proglasivši ih – nezakonitima). U međuvremenu, ovo je gradsko trgovačko društvo ostvarilo značajne prihode na odvezenim automobilima.

Smatramo da bi se gradski proračun ipak trebalo puniti na druge, inventivnije načine, pokretanjem industrije i drugih gospodarskih aktivnosti, umjesto da se samo radi na osmišljavanju načina kako da se ionako preopterećenim građanima raznoraznim parazitskim nametima i nategnutim kaznama izbije i posljednja kuna iz džepa. Građani i vozači su već i više nego dovoljno opterećeni raznim davanjima, kroz sve skuplje gorivo, cestarine, davanja za ceste pri registraciji. Parkiranje u širem dijelu Zagreba više nije moguće bez (preskupo) plaćene parkirne karte, nekvalitetni gradski prijevoz također poskupljuje …

Sve to nekako ide u smjeru one izjave zagrebačkog gradonačelnika  da će „oni koji si ne mogu priuštiti život u glavnom gradu morati iz njega – iseliti“.

Inače,  „stručnjaci“ iz Gradskog ureda za promet su na početak Istarske ulice stavili znak kojim je krajnja dopuštena brzina u ulici 40 km/h, a s obzirom nepregledan zavoj kojim ulica počinje to je suludo smiona brzina, jer ako se dva vozila susretnu u zavoju, a zbroj njihovih brzina je  80 km/h, onda imamo situaciju koja je vrlo blizu moguće prometne nesreće …

Boris Jagačić