Predstavljen model za povećanje kapaciteta domova umirovljenika

Predstavljen model za povećanje kapaciteta domova umirovljenika

Predstavljenim projektom želi se u kratkom roku sagraditi dovoljne kapacitete,  bez daljnjeg zaduživanja te riješiti ili značajno skratiti liste čekanja, a da se pritom zadrži standard smještaja i socijalna sigurnost klijenata uz manje troškove

Predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba Darinko Kosor i nezavisni gradski zastupnik Vladimir Ferdelji danas su u Staroj gradskoj vijećnici održali konferenciju za novinare na temu rješavanja manjka kapaciteta u domovima umirovljenika javno-privatnim partnerstvom.

„Imamo sustavno neriješene probleme kapaciteta, na mjesto u gradskom domu za umirovljenike čeka se i po 7 godina, po redovnoj proceduri, u privatnim domovima postoje slobodna mjesta, ali problem je cijena. Zato mi predlažemo sljedeći model izgradnje novih kapaciteta kojim bi se riješili svi navedeni problemi“, poručio je predsjednik Gradske skupštine Darinko Kosor.

„Grad jednostavno nema novaca da tako velike kapacitete izgradi odjednom.  Zato mi predlažemo da se angažira imovina grada i  investicijski potencijal privatnika, što bi osim rješenja problema kapaciteta domova umirovljenika, dovelo i do otvaranja novih radnih mjesta.“, rekao je Vladimir Ferdelji.

Istaknuto je kako su ukupni kapaciteti domova, premali, dok su liste čekanja osjetno veće od kapaciteta domova što stvara plodno tlo za korupciju i nepotizam. Gradski troškovi za upravljanje domovima su veliki i pokrivaju sve mane državnog upravljanja, a na privatnim je ulagačima da podnesu punu investiciju i rizik popunjavanja kapaciteta, zbog čega nema dovoljno investicija. Nadalje, dosadašnji način izgradnje gradskih domova je preskup i prespor, pa je zaključeno da Grad zbog nedostataka sredstava ne može pokriti niti prirast klijenata, a kamoli smanjiti liste čekanja.

Predstavljenim projektom želi se u kratkom roku sagraditi dovoljne kapacitete,  bez daljnjeg zaduživanja te riješiti ili značajno skratiti liste čekanja, a da se pritom zadrži standard smještaja i socijalna sigurnost klijenata uz manje troškove.

Otvaranje novih radnih mjesta

Procjenjuje se da bi se uz angažman privatnog i bankovnog kapitala, omogućavanje samozapošljavanja na projektu otvorilo gotovo tisuću radnih mjesta.

U sklopu ovakvog modela javno-privatnog partnerstva lokalna zajednica (javni sektor) osigurao bi zemljište ili dugoročnu koncesiju na zemljište ili nekretninu koju valja preurediti, dugoročno punjenje ugovorenog djela kapaciteta  uz subvenciju klijenata te kontrolu socijalnog standarda i uvjeta u domu.

Na privatnom sektoru bilo bi da osigura izgradnju i opremanje objekta sukladno prihvaćenoj dokumentaciji, upravlja domom sukladno standardima upravljanja i osigura kapital potreban za izgradnju i upravljanje.

Sudionici konferencije napominju kako bi prije upuštanja u projekt trebalo napraviti detaljnu analizu kapaciteta koja mora obuhvatiti sve izgrađene kapacitete u privatnom i javnom sektoru. Projekt bi započeo usvajanjem novog Generalnog urbanističkog plana u sklopu kojeg treba odrediti dvadesetak lokacija u svim gradskim četvrtima pogodnih za izgradnju domova za starije (kapaciteta od 50-200 korisnika).

Na osnovu najboljih ponuda, Grad bi raspisao obavezujući natječaj izabrao partnera za projekt. U slučaju da privatni sektor ne pokaže interes, ili se rješenje iz bilo kojeg razloga pokaže nepovoljno za Grad, od projekta bi se bez ikakve štete moglo odustati prije raspisivanja obvezujućeg natječaja. (zg-magazin)