Predstavljen Bic-Sic sustav iznajmljivanja javnih bicikla

Građani i turisti dobili bi mogućnost da na šest do osam strateških lokacija iznajme gradske bicikle

U prostorijama Gradske skupštine danas je predstavljan je Bic-Sic projekt sustava iznajmljivanja javnih bicikala za potrebe Grada Zagreba, koji bi građanima i turistima omogućio unajmljivanje bicikala na različitim gradskim lokacijama. Riječ je o projektu javno-privatnog partnerstva koji prije realizacije moraju odobriti Gradsko poglavarstvo i Skupština, nakon čega bi se raspisao javni natječaj.  Isprva bi se radilo o šest do osam strateških lokacija na kojima bi se montirale postaje s nosačima za 15 do 20 bicikala. Zamišljeno je da to budu: Trg Francuske republike, Studentski dom Stjepan Radić na Cvjetnom, Glavni kolodvor, Kvaternikov trg te lokacije na Maksimiru i Bundeku.

Predsjednik Gradske skupštine Davor Bernardić istaknuo je da korištenje bicikala u svakodnevnom prometu poboljšava zdravlje građana, smanjuje zagađenost i prometnu zagušenost te štedi energiju i novac. Podsjetio je da u Barceloni, Londonu, Kopenhagenu, Amsterdamu i Ferrari čak 90 posto građana koristi bicikle. No, ti su gradovi još prije 30-ak godina poradili na biciklističkoj infrastrukturi, a sada je, po njegovom mišljenju vrijeme da se i u Zagrebu dogodi promjena svijesti pa da korištenje bicikala postane nešto uobičajeno.

Zaključio je kako u Zagrebu treba izgraditi još biciklističkih staza i povezati ih s postojećima kako bi se postigla smislena prometna cjelina i omogućilo biciklistu da ih svih dijelova grada može stići do centra.

Kako je u predstavljanju projekta objasnio Krešimir Dvorski, projekt bi se realizirao s njemačkim partnerom, tvrtkom Nextbike koja je svoja rješenja već primijenila u Europi. Bicikl bi se mogao iznajmiti putem on-line registracije, smartphone aplikacijom ili na postavljenim pultovima. Korisnik će morati ostaviti svoje osobne podatke i broj tekućeg računa (kao osiguranje od krađe). Bicikli su specifični po tome što su sastavljeni od nestandardnih dijelova koji se ne mogu upotrijebiti na konvencionalnim biciklima, a jedinstveni dizajn gotovo onemogućava njihovu prodaju na crnom tržištu.

Nakon registracije korisnik će dobiti broj kojom će moći otvoriti šifru kojom je bicikl zaključan, a bicikli će dodatno biti zaštićeni od krađe kada ih se ostavi na predviđenim nosačima. Kao dodatna sigurnost može se postaviti i sustav videonadzora.

Predlagatelji projekta nadaju se da će on biti usvojen kako bi mogao zaživjeti od iduće godine.

Predviđene cijene najma:

1 h = 6 kn

2 h = 10 kn

12 h = 30 kn

24 h = 70 kn

mjesečna karta = 200 kn.

(B. J. )

 

  1. Mislim da je ovo vrlo dobra ideja, koja je mogla zaživjeti i prije, jer nas bar malo približava uljuđenim zapadno europskim gradovima.

    Odgovori
  2. Žalosno je i da nam takav projektić moraju izvoditi Nijemci. I što se tako nešto pokušava predstaviti kao inovativan hrvatski projekt, a nije ni jedno ni drugo. Još bi Grad Zagreb trebao sufinancirati projekt da netko drugi zarađuje. A predviđene cijene iznajmljivanja dovoljno govore same za sebe. Samo da spomenem da su domaće tvrke sposobne i odradile su mnogo zahtjevnije projekte nego što je ovaj, a sustav naplate parkiranja mobitelom čak je i u inozemstvu nagrađivan…

    Odgovori
  3. a di ste našli tako grde bicikle?????

    Odgovori
  4. Biciklist je u u pravu, cijene su mogle biti socijalnije, a to su mogle izvesti i hrvatske firme. Makar smatram da je i to napredak.

    Odgovori
  5. Dragi čitatelji i svi zainteresirani, moram naglasiti da je više puta rečeno kako su ponude poslane na više od 15 iznajmljivača sustava bicikla u svijetu te da u Hrvatskoj ne postoji pravi partner za realizaciju projekta. I na temelju najbolje ponude je pozvan jedan od trenutnih partnera u projektu kako bi lokalnim vlastima pokazali kako to zapravo izgleda na djelu. Cijenu iznajmljivanja su napravljene financijskom projekcijom i izradom poslovnog plana za manji broj stanica i bicikla kako bi projekt bio održiv i isplativ bez potpore Grada i ako bi investirali vlastita sredstva. Naglasili smo više puta da želimo da se Grad uključi, poveća broj stanica i biciklaa kako bi ta cijena bila manja i da građanima bude omogućimo prvih 30 min besplatno te cijenu pristupačni svima vama i da se radi za vas, a ne za nas. vaš BIC-SIC <3

    Odgovori

Odgovori

E-mail adresa ne postaje javno vidljiva i ostaje poznata samo redakciji.

CAPTCHA Image

*