Predlažu tramvajsku prugu do Podsuseda

Predlažu tramvajsku prugu do Podsuseda

Trebalo bi se izgraditi i veliko besplatno parkiralište kod bivše tvornice cementa u Podsusedu kako bi se građane potaknuti da koriste tramvaj. Uz to, visokovrijedni prostor bivše tvornice TOZ u Donjem Vrapču ušao bi u tramvajsku zonu, kao i Psihijatrijska bolnica Vrapče

Zagrebački Reformisti – Narodna stranka predstavili su u četvrtak prijedlog razvoja gradske tramvajske infrastrukture koja, među ostalim, uključuje i izgradnju tramvajske pruge te uvođenje linije koja bi od Črnomerca prometovala do Podsuseda.

Kako je na konferenciji za novinare održanoj u prostorijama stranke istaknuo član predsjedništva Reformista Robert Hirc, nova tramvajska linija povezivala bi Črnomerec, Kustošiju, Vrapče, Stenjevec, Gajnice i Podsused, U tom dijelu, rekao je, živi oko 70 tisuća građana što je više od stanovništva Slavonskog Broda, Pule, Karlovca, Varaždina, Šibenika, Dubrovnika ili Bjelovara. Vozila u jutarnjim špicama rade prometni čep od Vrapča do Črnomerca, a u koloni se ovom dionicom od nekoliko kilometara putuje preko sat vremena pa su stanovnici zainteresirani za izgradnju tramvajske pruge. Reformisti smatraju da se i u zapadnom dijelu grada trebaju napraviti okretišta tramvaja kakva postoje u Dupcu i u Dubravi.

»Sasvim konkretno, predlažemo da se dvije od tri postojeće tramvajske linije koje dolaze na Črnomerec, tamo i dalje okreću, dok bi treća linija produžila prema Podsusedu. Sličnu situaciju imamo u istočnom dijelu grada, u kojem se linija broj 12 okreće na okretištu Dubrava, a linije 4 i 11 prometuju do Dupca. Moguća je i uspostava zasebne linije broj 10 ili 16 od Zapadnog kolodvora ili Črnomerca do Podsuseda. Odgovore na te dileme mora dati struka«, rekao je Robert Hirc i dodao kako zadovoljavajuća infrastruktura već postoji. Ilica i Aleja Bologne su dovoljno široke pa u realizaciji projekta ne bi trebalo biti većih problema. Osim toga, dodaje, trebalo bi se izgraditi i veliko besplatno parkiralište kod bivše tvornice cementa u Podsusedu kako bi se građane potaknuti da koriste tramvaj. Uz to, visokovrijedni prostor bivše tvornice TOZ u Donjem Vrapču ušao bi u tramvajsku zonu, kao i Psihijatrijska bolnica Vrapče.

Reformisti podsjećaju da prva prometna zona ZET-a završava u Podsusedu. No, do tamo nije stigla tramvajska pruga. U prvoj je zoni i buduća nepostojeća tramvajska pruga kroz naselja Voltino, Rudeš, Špansko, Donje Vrapče i Malešnica. Zagrebački Reformisti pozivaju Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet da pokrene izradu studije izvodljivosti i da, po uzoru na Osijek, ishodi financiranje s 85 % sredstava Europske unije.

Potpredsjednik gradskih Reformista Tihomir Novotni ukazao je pak na probleme u gradskom prometu u smjeru sjever-jug te je predložio prometno rasterećenje Savske ceste izgradnjom tramvajske pruge koja bi po već postojećem koridoru u GUP-u spojila Horvaćansku i Remizu. »Da uz potok uz ulicu braće Domany vozi tramvaj i da se ta linija spoji s Remizom, tako bi se napravio kružni tok tramvaja, pa bi se rasteretila Savska cesta«, napomenuo je.

Glavna tajnica Reformista Alenka Košiša Čičin-Šain ukazala je na potrebu zatvaranja tramvajskog kruga preko Ulice grada Vukovara, Heinzelove i Kvaternikovog trga. »Tramvajski promet trebao bi se povezati u krug preko ulice grada Vukovara, pa bi se tako dobile skraćene linije koje tako osiguravaju bolje rješenje prometa, jer ako bi se neka nesreća dogodila tada bi se promet uvijek morao skratiti«, kaže. (ZG-magazin)