Povratak zabavnije Formule 1

Povratak zabavnije Formule 1

Nova pravila donose više buke i manje pomoći vozačima

Skupina zadužena za strategiju Formule 1 najavila je promjene u sportu, koje bi od 2016. godine pa nadalje utrkama trebale vratiti malo više uzbudljivosti. Promjene se odnose na ispušne sustave, gume, a smanjit će se i utjecaj elektroničkih pomagala na upravljanje bolidom kako bi utrke postale što manje predvidljive i predstavljale još veći izazov za vozače.

Zanimljivo je da su zaljubljenici u ovaj sport imali najviše primjedbi na buku modernih V6 turbo motora ili točnije na njezin nedostatak. Naime, stari V8 motori »urlali« su na pistama i s podizanjem broja okretaja blizu crvenog polja obrtomjera (18.000 o/min) bi istinski »zavrištali«, a sadašnji motori su osjetno prigušenijeg zvuka i fanovi se žale na dosadan zvuk koji oni proizvode. To bi se trebalo promijeniti s revizijom ispušnih sustava koje se planira provesti, a koja bi na utrke za Veliku nagradu vratila izazovniji uzbudljiviji zvuk bolida.

Zvuk ispušnog sustava bio je najmanji problem McLarena i Honde u ovoj sezoni. Od povratka u F1 u 2015. godini Honda se bori s nepouzdanošću, a kompanija je kažnjena zbog korištenja dodatnog motora, pored četiriju koje dozvoljavaju važeći propisi. Novi propisi će omogućiti novim proizvođačima F1 motora jedan dodatni motor, a to će se retrospektivno primijeniti i na Hondu »zbog pravednosti«. Timovi će također imati dodatnu slobodu u smislu smjese guma, a službeni će dobavljač biti Pirelli.

U kraćem roku, vozačima će biti ograničena pomoć prilikom starta na utrci za Veliku nagradu Belgije, a navođenje bolida, odnosno komunikacija vozača s timom će također biti ograničena tijekom utrke.

Planira se i uvođenje izmjena na bolidima, odnosno krlicima koja bi bolidima trebala donijeti još brži i agresivniji izgled, ali i veći aerodinamički potisak od dosadašnjih. (B. J.)