Porscheov “mercedes”

Porscheov “mercedes”

Iako je Mercedes imao zadnju riječ u svemu što se tiče modela 500 E, Porsche je odrađivao cjelokupni posao oko njegove montaže

Rivalstvo između Mercedes-Benza i Porschea poznato je. Dva proizvođača stalno su se natjecala i natječu se oko premoći na trkaćima stazama ili u tome tko će prodati više SUV vozila kojima će njihovi vlasnici jurcati po preticajnim trakama autobahna. Dobro, gotovo stalno. Početkom 1990-ih dvije su kompanije, međutim, surađivale.

To vrijeme nije bilo baš najbolje razdoblje za Porsche. U Njemačkoj se osjećala recesija koja je pordaju skupocjenih jurilica iz Stuttgarta svela na niske grane. Ne bi li održali proizvodne trake u pogonu, u kompaniji počeli tragati za dodatnim poslovima, a što je zanimljivo – konkurentski Mercedes, čije su trake s obzirom na potražnju mogle raditi povazdan – trebao je pomoć na projektima koji su zahtijevali manje proizvodne kapacitete, kao što je na primjer bio projekt E-klasa V8 super-limuzina.

Ugovor je potpisan, a nakon toga osvanuo je i Porscheov »mercedes-benz 500 E«.

mercedes-benz-500e-bok

Iako je Mercedes imao zadnju riječ u svemu što se ticalo ovoga automobila, Porsche je odrađivao cjelokupni posao oko njegove montaže u svojem Rössle Bau postrojenju, gdje se auto gradio na osnovi W124 Mercedesove šasije. Proizvodni proces nije bio nimalo jednostavan. Naime, Porsche bi djelomično izgrađene automobile slao u Mercedesov pogon gdje se radilo bojanje i uređenje interijera, nakon čega su automobili vraćani u Porsche na ugradnju pogonskog sustava i komponenti. Poslije toga uslijedila bi testiranja pred isporuku kupcima. Cjelokupni postupak je navodno trajao enormnih 18 dana, ali rezultati su bili zapanjujući.

U »mercedes-benzu 500E« nalazio se 5-litreni, aluminijski V8 motor s 32-ventila, koji je bio »ukradren« iz roadstera 500SL, a nakon prerada generirao je 322 KS i ogromni okretni moment od 480 Nm. Do »stotke« je stizao za oko šest sekundi. Iako nije bio klasična jurilica, automobil je žustro stizao do svoje krajnje brzine ograničene na 250 km/h, a procjenjuje se da bi ovakvi automobili bez blokade mogli postizati i do 25 km/h više.

Svojom ljepotom 500E i danas privlači. Na prvi pogled po ničem se ne može zaključiti kako se tu radi o »kralju autoceste« izuzev ispupčenog prednjeg branika i spuštenog stava. Iznutra, 500E je stizao opremljen u svoj raskoši i sjaju drvenih umetaka, kako se i očekivalo od otmjene »mečke« s početka 90-ih, a tu su i vrhunska Recaro kožna sjedala. Ispod kože nalazi se pododta mehanike s modela 500SL strojevi, kao što su kočnice i prednji ovjes, koji su već i prije zaslužili visoke ocijene. U stražnjem dijelu, Porsche je ugradio samonivelirajući hidraulički ovjes kako bi se automobil bolje nosio s neravninama pri brzinama od 250 km/h.

mercedes-benz-500e-unutra

Od 1990. do 1995. izrađeno je 10.479 primjeraka ovog interesantnog automobila (velika većina između ’91 i ’94). Samo 1500 njih je (barem službeno) stiglo do obala SAD-a i jedan od njih, iz 1992. je upravo ponuđen na eBayu. Ovaj je opremljen i kompletom OZ trkaćih kotača što mu još dodaje na zatrašujućem izgledu. Kada ga malo bolje promotrimo, dolazmo do zaključka kako je šteta da Porsche i Mercedes više ovako lijepo ne surađuju.

Pripremio: B. Jagačić