Policajci s Trešnjevke na intervenciju – biciklom

Policajci s Trešnjevke na intervenciju – biciklom

U osam policijskih postaja zagrebačka policija danas ima 16 bicikala

Uočavanje sumnjivih osoba i ponašanja, ispijanje alkohola u parku, psi na dječjim igralištima, neispravnost semafora i parkiranje na zelenoj površini samo su neke od aktivnosti u djelokrugu policajaca na biciklima. Kako nam pričaju policijski službenici sedme policijske postaje Trešnjevka Kruno Mahnet i Dejan Stanešić, sve se te aktivnosti mogu lakše uočiti prilikom vožnje bicikla. Policijske biciklističke ophodnje promoviraju zdrav život i bolju povezanost sa pješacima i biciklistima.

Jednu od takvih aktivnosti zatekli su vozeći se prema Športskom rekreativnom centru Jarun. Ondje ih je tijekom našeg razgovora zaustavila žena koja je uočila sumnjivu osobu. Dejan i Kruno odmah su reagirali i provjerili navode spomenute gospođe kod svojih izvora te ubrzo o ovome obavijestili centralu. Dejan nam pritom tumači kako je “puno lakše na biciklu uočiti sumnjivo ponašanje budući da nisu zatvoreni u automobilu”. Pritom ih ne ometa buka vlastitog i drugih automobila, a uz to postoji i mala šansa da bi im se gospođa ovako obratila za pomoć dok su u automobilu.

U slučaju intervencije pozivaju u pomoć automobilsku patrolu koja privodi osumnjičenu osobu.

Nadovezujući se na kolegine riječi, Kruno ističe kako je jedna od glavnih prednosti što se “kreću brzinom kao i pješaci, te su na terenu prisutni sa svim osjetilima”. Druga pozitivna stvar je što su pomoću bicikla mobilniji, mogu ući u teže dostupne i skrivene puteve te zamijetiti razne sumnjive osobe i njihovo asocijalno ponašanje. Treća stvar je efekt iznenađenja kojim se sprječavaju kriminalna djela.

Zanimalo nas je od čega se sastoji policijska oprema na biciklu. Osim uobičajene policijske opreme (pendrek, lisice i pištolj), Dejan nam otvara i pokazuje policijski biciklistički kofer. Unutar njega se nalazi biciklističku kaciga, reflektirajući prsluk i par zaštitnih rukavica. Na upit zašto nemaju štitnike, odgovaraju kako je problem u manjku proračunskih sredstava, a zbog istog razloga nisu im dostupni novi bicikli.

Drugi problem s kojim se konkretno suočava policijska postaja Trešnjevka jest i manjak policijskih bicikala, budući da jedna policijska ophodnja na biciklu nije dovoljna za površinu od 18,4 km2 koju pokrivaju.  Kruno i Dejan kažu kako bi im dobro došla još jedna ophodnja na biciklima: “Bilo bi bolje bilo da jedna ophodnja pokriva Trešnjevku Sjever, a druga Trešnjevku Jug”.

Dejan Stanešić i Kruno Mahnet u obilasku ŠRC Jarun

No nije sve tako sivo jer Kruno ističe da ih osobno veseli činjenica da u građani izrazito dobro prihvatili biciklističku ophodnju, a to se pogotovo odnosi na djecu, budući da se najmlađi često mogu poistovjeti s njima jer su i sami biciklisti.

Tijekom vožnje po biciklističkoj stazi na Jarunu dotičemo se sigurnosti sudionika u prometu s posebnim naglaskom na djecu. Naši sugovornici ističu kako je važno da djeca na biciklu imaju kacigu, pogotovo mlađi od 16 godina. Kruno se pritom poziva na Zakon o sigurnosti u prometu, koji o slijedećem kaže;

“Djeca mlađa od 14 godina moraju biti u pratnji punoljetne osobe, budući da odrasla osoba mora poznavati pravila prometa. Kad je pitanje kažnjavanje, djeca ne mogu biti kažnjena, te se upućuje optužni prijedlog roditeljima”.

Zanimalo nas je i koliko takvih slučajeva ima u njihovoj policijskoj postaji. Kruno odgovara:

“Otkako smo u biciklističkoj patroli, Dejan i ja do sada nismo prijavili niti jednu osobu zbog spomenutog prekršaja te ne mogu govoriti na razini policijske postaje Trešnjevka.”

Obojica se slažu kako je bolja edukacija i suradnja s građanima glavni fokus policajaca na biciklu. Dejan nam govori kako i on sam ima djecu, te da uvijek polazi od osobnog iskustva kao roditelj. Pritom nadodaje:

“Moje kćeri uvijek izlaze na cestu u pratnji sa mnom, te im ne dopuštam da same upravljaju biciklom”.

Smatraju kako  glede prometa ne treba biti educirana samo policija, već i građani. Oni bi se, ako za tim imaju potrebu, trebali obratiti prvom policijskom službeniku, kako ne bi činili prekršaje, pa bi tada  bilo manje posla za policiju.

U osam policijskih postaja zagrebačka policija danas ima 16 bicikala za spomenute namjene. U zadnje dvije godine bili su angažirani na brojnim biciklističkim utrkama u Gradu Zagrebu. Sudjelovali su na Danu Europe, Danu Oružanih snaga RH, Večernjakovim utrkama,  biciklističkoj turi Biciklom na Samoborski Fašnik itd.

Matej Knežević