“Pauci” lani premjestili gotovo 22 tisuće automobila

“Pauci” lani premjestili gotovo 22 tisuće automobila

Za »uslugu« premještanja vozila vlasnik će platiti 500 kuna, osim ako ne »uhvati« djelatnika u trenutku pripreme podizanja automobila. U tom slučaju može se proći s upola manjim iznosom od 250 kuna

Zagrepčani su i dalje neoprezni kada je u pitanju prometno redarstvo, odnosno parkiranje i ostavljanje vozila na javnim površinama. Naime, u 2014. godini izdano je 21 800 naloga za premještanje vozila i jednostavnom matematikom dolazimo do podatka da je u jednom danu zbog neporpisnog parkiranja sankcionirano prosječno 60 vozača dnevno.

Zagrebparking na raspolaganju ima 16 „pauk“ vozila na području grada. Iako većina misli da pauk, odnosno vozač u njemu odlučuje o premještanju i podizanju automobila to nije tako – odluku o tome donosi službena osoba. Najčešće je riječ o prometnim redarima koji nadziru asfaltne površine, zatim komunalnim redarima za zelena područja te policajcima, kada je riječ je noćnom nadzoru.

Mjesta za invalide, pješačke zone i prijelazi, nogostupi, raskrižja, tuneli, podvožnjaci i biciklističke staze samo su neke od lokacija s kojih se vozilo mora premjestiti.

Žalbe prolaze samo ponekad

Detaljna procedura je sljedeća: djelatnik pauka uočava nepropisno parkirano vozilo te ga fotografira digitalnim aparatom te fotografije s popunjenim zahtjevom za premještanje šalje ovlaštenoj osobi na deponiju koja ih zaprima i pregledava. Tek nakon obrade zahtjeva po potrebi se izdaje naredba za podizanje vozila i djelatnik pauka započinje proceduru premještanja automobila i odvozi ga na Servisnu cestu Istok II na Velesajmu.

Za tu »uslugu« vlasnik vozila će platiti 500 kuna, osim ako ne »uhvati« djelatnika u trenutku pripreme podizanja automobila. U tom slučaju može se proći s upola manjim iznosom od 250 kuna. Uz to, službena osoba naplatit će kaznu za konkretan prekršaj o kojem se radi. Zagrebparking nije u mogućnosti zaprimljeni nalog odbiti, već samo izvršiti. Uz žalbe, postoji i sustav reklamacija putem kojih se prijestupima pristupa individualno. Žalbe se ponekad uvažavaju zbog tehničkih kvarova na vozilu ili izvanrednih situacija, poput odlaska na hitnu.

Sustav javnih garaža pomalo rješava kaotičnu situaciju u gradu. U Zagrebu ih je za sada sedam: Gorica, Kvaternikov i Langov trg, Petrinjska, Rebro, Svetice i Tuškanac sa sve zajedno 2 407 parkirnih mjesta. Biciklistička mjesta osigurana su trenutno samo u garaži Gorica, dok motori ne mogu ulaziti u javne garaže zbog nemogućnosti izdavanja kartice pri ulasku.

Smanjuju broj zaposlenih

Inače, Zagrebparking doživljava sudbinu većine hrvatskih firmi – smanjenje broja zaposlenih, a trenutno ih je oko 450. Posebno su ponosni na uslugu m-parking, odnosno mogućnost plaćanja parkirne karte mobilnim uređajem, koju su 2001. godine uveli prvi u svijetu, da bi se ideja zatim proširila i u druge europske zemlje.

U 2015. godini podružnica planira uspostaviti mogućnost kupnje većine pretplatnih parkirališnih karata putem vlastite internet stranice, te unaprijediti uslugu obavještavanja korisnika o isteku važenja povlaštenih parkirališnih karata, pojašnjava Robertino Ojdenić iz Ureda za odnose s javnošću Zagrebparkinga. U planu je i provedba projekta energetski učinkovite rasvjete u javnim garažama i postavljanje punionica za vozila na električni pogon. Riječ je o projektima koje u iznosu od 40 % ukupnog troška sufinancira Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

I. Conjar