OŠ Otok dobila učionicu na otvorenom

OŠ Otok dobila učionicu na otvorenom

Učionica na otvorenom izazvala je pravo oduševljenje djece i učitelja. U sklopu projekta, oko škole je postavljeno šest kućica za ptice, a posađeno je i drveće. Svoj su doprinos dali učenici 4A i 4B razreda i njihovi roditelji sakupljajući stari papir, a novac dobiven od otkupa je iskorišten za kupnju sadnica drveća

Ispred osnovne škole Otok u Sloboštini prošlog je tjedna otvorena učionica na otvorenom koju je (uz financijsku potporu Grada Zagreba) postavila Udruga privatnih šumovlasnika „ŽIR Zagreb“. Učionica na otvorenom, izrađena od klupa i stolova od punog drva postavljenih na školskoj livadi, izazvala je pravo oduševljenje djece i učitelja. U pravoj će funkciji biti od proljeća kada će osnovci ovdje slušati  nastavu iz prirode i biologije.  U sklopu ovog projekta, oko škole je postavljeno šest kućica za ptice, a posađeno je i drveće (crni bor, planinski bor, božikovina, žalosna vrba, drijen, obična tisa). U realizaciju projekta uključila su se i djeca 4A i 4B razreda i njihovi roditelji sakupljajući stari papir, a novac dobiven od otkupa je iskorišten za kupnju sadnica drveća.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Tajnik Udruge „ŽIR Zagreb“ Mario Šterle istaknuo je kako Udruga kroz svoje djelovanje u školi nastoji upoznati djecu s vrijednostima same prirode i da se svijest o značaju njezina očuvanja prenese i na njihove roditelje. Također,  djecu se potiče na druženje u  prirodi, kao i na zdrav način života.

Inače, u OŠ Otok su još prije pet godina došli na ideju uređenja zelenog vrta u okrugu škole. Bila je to inicijativa bivšeg ravnatelja Zdravka Furlana. Nakon toga se javila i želja za uređenjem učionice na otvorenom. „S obzirom da to nismo mogli napraviti sami unutar škole, učiteljica Vesna Javorović iznijela je taj problem na jednom roditeljskom sastanku na što se javio g. Šterle iz Udruge ŽIR Zagreb i onda se sve pokrenulo“, kaže  učiteljica prirode i biologije, Helena  Car. Rezultat je mjesto na kojem se može provoditi edukacija, ali i kvalitetan prostor na kojem učenici mogu provoditi svoje slobodno vrijeme. Isprva će se u učionici na otvorenom provoditi nastava iz prirode i biologije, ali Car ne vidi razloga zašto se njezino korištenje ne bi proširilo i na druge predmete i više razreda.

Ako je za suditi prema izjavama učenika, oni bi vrlo rado pristali na takav oblik nastave. Učenica 6. razreda Petra Galić tako kaže da će joj se nastava na otvorenom više svidjeti. Zadovoljstvo nije krio ni njezin razredni kolega Tomislav Čižić: „Super! Baš sam zadovoljan što ćemo imati učionicu na otvorenom, okruženi prirodom i biljkama“.

Ravnateljica škole Davorka Zadravec Komšić izjavila je da se učionicom na otvorenom ispunjavaju njihove dugotrajne  želje te je u znak zahvalnosti predsjedniku Udruge ŽIR Zagreb, Dragi Srešu uručila učenički umjetnički rad – sliku s prirodnim motivom.  Otvorenje učionice na otvorenom pratio je predstavnik Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo, Danko Herman, a prisustvovao je i predsjednik Saveza „Privatne šume“, Zlatko Bikić.

Davorka Zadravec Komšić i Drago Sreš

Predsjednika Udruge ŽIR Zagreb zamolili smo da nam kaže nešto više o dosadašnjim aktivnostima Udruge:

Možete li nam reći koje ste aktivnosti dosad proveli?

Udruga je u razdoblju od 1. listopada 2011. do kraja lipnja 2012. provela program „Edukativni program čiji su korisnici djeca“, uz financijsku pomoć Grada Zagreba.  Ovim smo programom kod djece, ali i njihovih roditelja željeli razviti svijest o važnosti očuvanja okoliša i prirodnih vrijednosti koji se nadolazećim generacijama ostavljaju u nasljeđe.  Izravni korisnici su bili djeca školske dobi, a neizravni korisnici su bili roditelji i odgajatelji koje je ovaj projekt potaknuo na zajedničko očuvanje okoliša.  U edukativnom programu učestvovala su djeca od 4. do 8. razreda, mladi čuvari prirode te učitelji i nastavnici OŠ Otok.

Koje ste ciljeve ostvarili ovim programom?

Uključenjem zajednice u projekt naše udruge, a naročito kroz edukativno-didaktički pristup, skrenuli smo pozornost na prirodne vrijednosti koje nas okružuju, raznolikosti i suživot čovjeka, životinja, drveća i bilja. S obzirom da se nizom naših programa do sada u školama pokazala korisnost u približavanju djece prirodi i njezinim vrijednostima, samim projektom razvili smo osjećaj za vrednovanje šuma i bioraznolikosti koja nas okružuje te potakli djecu na samoinicijativni (istraživački) nagon, gdje se postigla njihova veća aktivnost u kretanju.  Kroz projekt smo potaknuli komunikaciju djece i roditelja. Djeca su roditeljima prenijela pozitivne događaje i svoja iskustva.

Boris Jagačić

 

 

 

Komentari su zatvoreni