Od srijede jeftiniji prigradski prijevoz

Od srijede jeftiniji prigradski prijevoz

Korekcija cijena odnosi se i na zajedničke godišnje karte ZET-a i HŽ-a, pa će se opći pretplatni kupon, umjesto 6.708 kuna, kupovati za 4.800 kuna, odnosno za jednokratno plaćanje 4.320 kuna

Od srijede, 1. ožujka za 33 posto će pojeftiniti cijena zajedničkih karata za ZET i HŽ za prigradski prijevoz, kako radničkih pokaza, tako i đačkih, najavio je u utorak zagrebački gradonačelnik Milan Bandić u Gradskoj upravi, gdje je predstavljena nova niža cijena karte te potpisan Ugovor između Zagrebačkog holdinga i HŽ-Putničkog prijevoza.

Po tom ugovoru, cijena zajedničke opće mjesečne karte sa 609 kuna smanjena je na 400 kuna. Osnovnoškolska mjesečna karta, koja je koštala 279 kuna, te srednjoškolske, studentske, socijalne i umirovljeničke mjesečne karte, koje su se naplaćivale po 309 kuna, od 1. ožujka plaćat će se 200 kuna. Korekcija cijena odnosi se i na zajedničke godišnje karte ZET-a i HŽ-a, pa će se opći pretplatni kupon, umjesto 6.708 kuna, kupovati za 4.800 kuna, odnosno za jednokratno plaćanje 4.320 kuna. Ostalim, povlaštenim kategorijama putnika, cijena će biti umanjena s 3.324 kune na 2.400 kuna, a za jednokratno plaćanje na 2.160 kuna.

Predsjednica Uprave Holdinga Ana Stojić Deban je napomenula da će svi građani koji su već kupili mjesečnu kartu za ožujak, ili za cijelu tekuću godinu, moći ostvariti povrat novca u iznosu razlike u cijeni.

Gradonačelnik Bandić istaknuo je i očekivano smanjenje automobilskog prometa u gradu, a od 33-postotnog smanjenja cijene karata očekuje i udvostručenje broja njihove kupnje – bit će između 80.000 i 90.000 te će se primaknuti 100.000 karata. Uvjeren je da će polovica od 43 milijuna kuna, kojih je zbog toga manje u blagajni ZET-a, biti nadoknađeno povećanim brojem putnika, dok će se drugi dio namiriti iz unutarnjih rezervi unutar Holdinga, odnosno ZET-a.

Bandić se ne slaže s novinarskom tvrdnjom da su cijene karata sada pojeftinile zbog predstojećih lokalnih izbora, uvjeravajući da gradske vlasti četiri godine nisu imale s kim razgovarati na tu temu. Na pitanje koja se još pojeftinjenja mogu očekivati prije izbora, odgovorio je kako cijene sigurno neće ići gore, a hoće li dolje, treba pričekati i vidjeti. Novinare je uputio da pitanje o predizbornim obećanjima postave njegovim protukandidatima za čelno mjesto u gradu, “jer će sada krenuti stampedo obećanja, kula u oblacima, sijanja iluzija”.

Polusatna karta vrijedit će i u 2. zoni

U zagrebačkoj Gradskoj upravi potpisani su i ugovori između ZET-a i gradonačelnika i načelnika, odnosno, predstavnika gradova i općina: Velike Gorice, Zaprešića, Bistre, Klinča Sela, Luke i Stupnika o uvođenju 2. tarifne zone (te istovremenom ukidanju 3. i 4. zona) u kojoj će, također od 1. ožujka, vrijediti vozne karte od četiri kune za polusatnu vožnju na linijama gdje ZET obavlja javni gradski prijevoz.

»Većina građana koji žive u gradovima i općinama u okolici Zagreba rade u našem gradu i zaslužili su imati iste uvjete kao građani Zagreba te zato i njima uvodimo kartu od četiri kune za polusatnu vožnju«, istaknuo je gradonačelnik Milan Bandić prilikom potpisivanja. Gradonačelnik je napomenuo da ga je na prvotno uvođenje karte za četiri kune inspirirala jedna gospođa – korisnica javnog gradskog prijevoza koju je nedavno sreo u gradu i koja mu je napomenula da građani često imaju potrebu koristiti prijevoz za kraće relacije koje bi, kako je ona predložila, mogle biti jeftinije.

»Današnje potpisivanje ugovora sa susjednim gradovima i općinama rezultat je našeg dogovora s gradonačelnicima gradova i načelnicima općina koji smo uspjeli realizirati u roku tjedan dana«, rekao je gradonačelnik dodavši da je ovakav pristup korak unaprijed prema jedinstvenoj tarifnoj uniji za integrirani promet za zagrebačko područje koje uključuje Krapinsko-zagorsku i Zagrebačku županiju. (Hina / ZG-magazin)