Oculus Rift bi mogao promijeniti naš pogled na vijesti

Oculus Rift bi mogao promijeniti naš pogled na vijesti

Jasno je kako revolucija virtualne stvarnosti nije doživjela takvu promjenu kao u posljednjih šest mjeseci, otkada je Zuckerberg najavio dogovor s Oculus Riftom vrijedan 2 milijarde dolara. Kombinira li se to s ogromnom investicijom koju je Amazon napravio kako bi dobio Twich ovog ljeta (približno milijardu dolara za kompaniju, koja pomaže ljudima da gledaju ljude dok uživo igraju video igrice), onda je jasno kako se nešto veliko događa na ovom području

U sklopu „Žetve promjena“, novinarskog eksperimenta koji su osmislili The Des Moines Register i Gannett Digital, odabrani čitatelji na glavi su nosili Oculus Rift opremu uz pomoć koje su mogli istraživati vijesti o poljoprivredi u virtualnoj stvarnosti te im je omogućen jedinstven, interaktivan prikaz farme u Iowi koja je stvorena kako bi se bolje pratio serijal članaka o promjenjivom svijetu moderne poljoprivrede. Eksperiment bi se ukratko mogao usporediti s pretvaranjem vijesti u virtualnu stvarnost, slično iskustvu igranja računalnih igara.

„Žetva promjene“ koja je dostupna široj publici kao dvodimenzionalni pretraživač za Mac i PC, omogućuje čitateljima da dobiju pun doživljaj dok istražuju pravu farmu. Kako bi se postigao ovakav osjećaj virtualne stvarnosti bio je potreban cijeli tim dizajnera, gurua digitalnih medija, novinara, snimatelja i fotografa. Kao rezultat toga, čitatelji koji su nosili VR (Virtual reality) uređaj mogu zaroniti u tu virtualnu stvarnosti – fotografije i video isječke farme – kao da igraju video igricu.

Privući generaciju koja je odrasla na video igricama

oculus„Ovo je način na koji ćemo mi novinari, morati komunicirati s Minecraft generacijom“, rekao je Mitch Gelman, potpredsjednik Gannettova odjela digitalnih proizvoda. Gelman dodaje kako je cijeli smisao eksperimenta pokazati ono medijskim organizacijama što se može učiniti u privlačanju populacije od 12 do 29 godina, koja je odrasla igrajući video igrice.

Lako je vidjeti kako nešto kao što je Oculus Rift može promijeniti iskustvo čitanja vijesti, ne samo za tradicionalne novinske organizacije poput The Des Moines Register, nego za bilo koju visokotehnološku tvrtku iz Silicijske doline, koja proizvodi razmjenu sadržaja interesnih grupa. Način na koji razmišljamo o vijestima mogao bi se promijeniti.

Na primjer, tvrtka poput Facebooka mogla bi biti prožeti ovim, s obzirom da je uložila 2 milijarde dolara za istraživanja virtualne stvarnosti Oculusa. Već postoje glasine kako Facebook pregovara s glavnim holivudskim studijima oko primjene Oculus Rifta u novim filmskim projektima.

Novo iskustvo doživljaja vijesti i informacija

Hipotetski, Facebook bi mogao povesti razgovor s glavnim medijskim kućama o novim pokusima u novinarstvu. Možda ljudima neće biti dovoljno da „dijele“ ili „lajkaju“ nove članke pa će ih tako moći doživjeti kroz virtualnu stvarnost, slati ih prijateljima kako bi ih doživjeli kao dio neke cjeline. Umjesto da promatrate stalni dotok fotografija novorođenčeta kroz razmjenu sadržaja na nekoj društvenoj mreži, u budućnosti biste mogli kroz Oculus Rift uređaj doživjeti pravo iskustvo novorođenčeta. Ili na primjer, umjesto da samo promatrate fotografije obroka vaših prijatelja, mogli biste doživjeti restoran u virtualnoj stvarnosti, šetajući kuhinjom, pregladavajući ponudu menija ili videa koji su napravili zaposlenici restorana u želji da s vama podjele specijalno iskustvo.

Pristaše virtualne stvarnosti kažu kako je cijela poenta toga doći u situacije i doživjeti one stvari koje se inače ne bi mogle doživjeti. Dva primjera ostalih eksperimenata s virtualnom stvarnosti u novinarstvu se odnose na bivšu dopisnicu Newsweeka Nonny de la Peña. U jednom stojite u redu ispred američkog Caritasa i primate prvu pomoć jer ste imali dijabetički napad kao posljedicu ekstremne gladi. U drugom imate priliku doživjeti kako je to biti izbjeglica u sirijskom izbjegličkom kampu.

Medijskim kućama ipak preskupo?

Naravno, sve je to u našoj dalekoj budućnosti. Trošak Oculus Rifta približava se iznosu od 50 000 dolara, a to je izvan financijskih mogućnosti velikog broja medijskih organizacija. Za sada Oculus Rift čeka dugi put kako bi zadobio vodeće mjesto u medijima.

Jasno je kako revolucija virtualne stvarnosti nije doživjela takvu promjenu kao u posljednjih šest mjeseci, otkada je Zuckerberg najavio dogovor s Oculus Riftom vrijedan 2 milijarde dolara. Kombinira li se to s ogromnom investicijom koju je Amazon napravio kako bi dobio Twich ovog ljeta (približno milijardu dolara za kompaniju, koja pomaže ljudima da gledaju ljude dok uživo igraju video igrice), onda je jasno kako se nešto veliko događa na ovom području. Ako povjerujete u Twichov model, možda će ljudi platiti da gledaju druge ljude, ne nužno novinari, istraže vijesti za njih, jednako kao što plaćaju druge ljude dok igraju video igrice. Ako se to ikada dogodi, onda ćemo zaista znati da je Oculus Rift promijenio način na koji smo gledali vijesti.

(zg-magazin; izvor: www.washingtonpost.com)