Novi sustav prodaje i rezervacije karata u HŽ-u

Novi sustav prodaje i rezervacije karata u HŽ-u

Najčešće primjedbe korisnika HŽ Putničkog prijevoza odnosile su se na dosadašnji način izdavanja prijevoznih karata, koji nije prilagođen zahtjevima tržišta. Od skoro 200 dosadašnjih prodajnih mjesta, na polovini od njih moguće je kartično plaćanje karata, dok na ostalim prodajnim mjestima to nije moguće. Na čak 46 prodajnih mjesta prijevozne karte se još uvijek izdaju ručno

Uprava HŽ Putničkog prijevoza je potpisala ugovor sa grupom ponuditelja za investiciju uvođenja novog integralnog sustava prodaje i rezervacije karata. Tako će u narednih 18 mjeseci biti uveden novi sustav, koji obuhvaća uvođenje centralnog sustava za prodaju karata. Taj će sustav od 0 do 24 sata podržavati internetsku prodaju kroz internetski portal HŽ Putničkog prijevoza i kroz aplikaciju za pametne telefone, koju će korisnici moći besplatno instalirati na svoje mobitele.

Ugovor HŽ Putničkog prijevoza s njemačkom tvrtkom Scheidt & Bachmann GmbH, KING ICT d.o.o. iz Hrvatske te Četrta pot d.o.o. iz Slovenije je vrijedan 43,3 milijuna kuna. Osim uvođenja centralnog sustava za prodaju karata, planira se i uvesti prodaja karata na stabilnim automatima. To će biti bezgotovinski automati na kojima će korisnici moći kupiti karte putem kartica. Iz HŽ Putničkog prijevoza ističu kako je početni plan da se takvi automati postave u Zagrebu na Glavnom kolodvoru, Splitu, Osijeku, Vinkovcima, Rijeci, Varaždinu i Slavonskom Brodu.

222 nova terminala i 150 000 pametnih kartica

Najčešće primjedbe korisnika HŽ Putničkog prijevoza odnosile su se na dosadašnji način izdavanja prijevoznih karata, koji nije prilagođen zahtjevima tržišta. Od skoro 200 dosadašnjih prodajnih mjesta, na polovini od njih moguće je kartično plaćanje karata, dok na ostalim prodajnim mjestima to nije moguće. Na čak 46 prodajnih mjesta prijevozne karte se još uvijek izdaju ručno.

Kako bi se prilagodili suvremenim trendovima u HŽ Putničkom prijevozu planiraju uvesti i 150 000 „pametnih“ kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne, višemjesečne i godišnje karte, a pametne kartice će se koristiti i za kupovinu pojedinačnih karata.

Višak radnika

Kondukteri će za kontrolu i prodaju karata u vlakovima koristiti 580 novih mobilnih terminala. Planira se i modernizacija postojećeg načina prodaje karata putem stabilnih terminala na blagajnama gdje će se postaviti čak 222 nova terminala.

Iz HŽ Putničkog prijevoza napominju kako su ciljevi uvođenja novog sustava podizanje kvalitete usluge, ponuda novih tarifnih modela, skraćivanje vremena potrebnog za izdavanje karte te automatizacija cijelog sustava.

Na pitanje hoće li uvođenje novog integralnog sustava prodaje i rezervacije karata značiti ukidanje određenih radnih mjesta na područjima prodaje i rezervacije karata, iz HŽ Putničkog prijevoza su odgovorili kako se za sada neće ukidati postojeća radna mjesta te da za sada svi zaposlenici ostaju raditi na svojim radnim mjestima. Istaknuli su kako dugoročno ipak nije isključeno smanjivanje broja radnika, koji obavljaju navedene poslove, no ono će ovisiti o efektima uvođenja novog sustava i o tome koje kanali novog sustava prodaje putnici budu najbolje prihvatili. U HŽ Putničkom prijevozu računaju i na smanjivanje broja zaposlenika zbog odlaska starijih zaposlenika u mirovinu, a napomenuli su kako je prosječna starosna dob zaposlenika na tim poslovima 40 do 45 godina.

(zg-magazin)