Nova “astra” pruža više prostora i napredne tehnologije

Nova “astra” pruža više prostora i napredne tehnologije

Novi automobil izvana je manji od svog prethodnika, no unatoč gubitku 5 cm u duljini i 2,6 cm u visini, Opelovi inženjeri tvrde da je nova »astra« iznutra prostranija pa je tako putnicima na stražnjoj klupi osigurano 3,5 cm dodatnih prostora za noge

Prvi put predstavljena 1991. godine kao nasljednica vrlo popularnog »kadetta«, Opelova »astra« doživjela je nekoliko generacija, no njezina konkurencija nikada nije bila jača nego sada. Volkswagen ima »golf« kao svoju čvrstu uzdanicu, Ford je nedavno osvježio svoj »focus«, a tržište je preplavljeno atraktivnim automobilima u popularno nazvanoj »golf klasi«. Stoga ne čudi da je Opel velike napore posvetio u osmišljavanju nove »astre«, koja je lakša i ekonomičnija od automobila kojeg zamjenjuje. Zapravo, značajno smanjenje mase automobila je nešto čemu je posvećeno možda i najviše pozornosti.

opel_astra_bokZahvaljujući uporabi čelika ultra visoke čvrstoće, karoserija je čak 20 % lakša, odnosno između 120 i 200 kilograma lakša od aktualnog modela, ovisno o izvedbi.

Novi automobil izvana je manji od svog prethodnika, no unatoč gubitku 5 cm u duljini i 2,6 cm u visini, Opelovi inženjeri tvrde da je nova »astra« iznutra prostranija pa je tako putnicima na stražnjoj klupi osigurano 3,5 cm dodatnih prostora za noge.

Ispod poklopca Opel nudi niz kompaktnih turbo benzinskih motora, od početnog 1,0-litrenog Ecotec četverocilindraša snage 77 kW (105 KS) pa do potpuno aluminijskog 1,4-litarskog Ecotec motora sa 107 kW (145hp). U Opelu također tvrde da je 250 Nm okretnog momenta dostupno pri vrlo niskim okretajima što vozaču omogućava dobre performanse, bez obzira u kojoj je brzini ručica mjenjača.

Za one koji vole dizelaše, »astra« će biti dostupna s 1,6-litrenim CDTI motorom s nekoliko razina snage, od koji početna raspolaže sa 70 kW (95 KS).

Uz više unutarnjeg prostora, »astra« od prethodnice nudi i više tehnologije. Apple CarPlay i Android Auto integrirani su u Opelovom IntelliLink infotainment sustavu te je vozaču omogućen pristup funkcijama pametnog telefona putem zaslona osjetljivog na dodir. Automobil će se parkirati sam, a vozača će upozoravati kada presječe vozni trak. Postoji čak i sustav automatskog kočenja, ako postoji opasnost od sudara.

opel-astra-unutra

Od nove tehnologije ipak se ističu Opelova IntelliLux LED matrix svjetla. Sastavljena od 16 LED jedinica, prednja svjetla rade u tandemu s kamerom Opel Eye na prednjem dijelu automobila te se svjetlosni snop prilagođava okolnom prometu. Sustav se uključuje čim vozač napusti izgrađena, osvijetljena područja te omogućava vozačima snažno osvjetljenje bez zasljepljivanja ostalih vozača.

Sprijeda zaobljen »astrin« dizajn nije revolucionaran, već dosta podsjeća na automobil starije generacije. Tanja i šira stražnja svjetla naglašavaju širinu automobila, dok stražnje staklo koje ulazi u C nosač stvara iluziju lebdećeg krova. Posljedica uglađenog dizajna jest da je koeficijent otpora zraka pao ispod 0,30, što će doprinijeti štedljivosti i performansama.

Nova Astra će debitirati na International Motor Showu, koji će se od 17. rujna održavati u Frankfurtu. (B. J.)