Nissanov motor razvija 400 “konja”, a teži samo 40 kilograma

Nissanov motor razvija 400 “konja”, a teži samo 40 kilograma

»Nissan će postati prvi veliki proizvođač koristiti motor s tri cilindra na velikim međunarodnim utrkama«, rekao je Darren Cox, direktor Nissanova Global Motorsporta

Nissan je krajem prošlog mjseca predstavio svoj DIG-T R 1,5-litreni trocilindarski motor, koji sa svojih 400 KS nudi trkaće performanse, a teži svega 40-ak kilograma. U Nissanu tvrde kako ovaj agregat ima još bolji omjer težine i snage u odnosu na motore kakvi se koriste u bolidima formule 1.

Novi motor je druga polovica hibridnog pogona pripremljenog za novi Nissanov trkaći atumobil ZEOD RC (Zero Emission On Demand Racing Car), prvog hibridnog vozila koje će odvoziti puni krug na pisti Circuit de la Sarthe u Le Mansu koristeći isključivo električnu energiju. To bi se trebalo dogoditi tijekom lipnja.

Benzinski motor skorman je dimenzijama (njegova je baza visoka 500, dugačka 400, a široka 200 mm), ali istiskuje 400 KS / 298 kW te raspolaže s okretnim momentom od 380 Nm. U Nissanu ističu kako je dovoljno malen da ga se može prevoziti kao avionsku prtljagu, a s obzirom da na kilogram mase daje 10 KS, učinkovitiji je od motora koje je za ovu sezonu Formule 1 odobrila FIA!

To je odraz Nissanovog pristupa u izgradnji ZEOD RC-a s naglaskom na reduciranju mase vozila i povećavanju njegove učinkovitosti. Ovaj trkaći automobil ujedno je i pokušaj da se napravi učinkovitiji benzinsko / električni hibridni motor kod kojeg bi se pogon odabirao uz pomoć sklopke unutar vozila.

U ovom konceptu i benzinski i električni motor snagu prenose putem istog mjenjača s pet brzina. U Nissanu naglašavaju kako je najveći izazov na konceptu bilo riješiti pojačano trenje, jer što je ono manje, manje su dakako i negativne posljedice za motor. Japanci su na tom polju odlučili potražiti pomoć od Totala, francuske naftne kompanije i proizvođača maziva, koji bi ih trebao opskrbiti s gorivom posebne kvalitete i vrhunskim mazivima ne bi li se unutarnje trenje motora smanjilo na minimum.

Nissan je već podvrgnuo testiranjima električne i mehaničke komponente, a s tim će nastaviti i tokom idućih mjeseci. Planirano je da se ZEOD RC uključi u utrku korištenjem samo električnog pogona u trajanju od oko sat vremena, nakon čega će pogon preuzeti benzinski DIG-T R motor. Dobivena iskustva japanskom će proizvođaču poslužiti da se uključi u klasu LM P1 automobilističke utrke izdržljivosti (FIA World Endurance Championship).

»Nissan će postati prvi veliki proizvođač koristiti motor s tri cilindra na velikim međunarodnim utrkama«, rekao je Darren Cox, direktor Nissanova Global Motorsporta. Poručio je kako Nissan želi ostati industrijski predvodnik koji će lekcije naučene iz trkaćeg automobila u budućnosti prenijeti na svoje cestovne modele.

(B. J.)