Najnovije istraživanje pokazalo da je Soundset radijska grupa najslušanija u Hrvatskoj

Najnovije istraživanje pokazalo da je Soundset radijska grupa najslušanija u Hrvatskoj

Prema istraživanju agencije De facto provedenom u prvom kvartalu 2016. Soundset nacionalna radijska grupa je u samom vrhu slušanosti.

Istraživanje je provedeno lokalno, na ukupnom broju od 16. 000 ispitanika od čega je trećina ispitana na terenu, podijeljeno u nekoliko dobnih kategorija.

Soundset grupa obuhvaća 7 radijskih postaja – Soundset Plavi (Zagreb), Laganini FM (Zagreb), Soundset Trsat (Rijeka), Soundset Kult (Varaždin), Soundset Brod, Soundset Požega, Soundset Giardini (Pula) i Gradski Radio Osijek.

U Zagrebu je istraživanje provedeno na 2000 osoba, u tri dobne kategorije. U prvoj, od 20-34 godina, Soundset Plavi je prvi sa 16,1 posto slušanosti, u kategoriji od 20-49 godina drugi sa 13,3 posto (samo 0,2 posto manje od prve radijske postaje). Laganini FM je u istoj kategoriji na osmom mjestu, sa 7,7 posto. U trećoj kategoriji od 35-49 godina, Laganini FM je na četvrtom mjestu sa 12,2 posto, dok ga Soundset Plavi slijedi na šestom mjestu sa 10,4 posto.

Osim u Zagrebu, istraživanje je provedeno i u Rijeci, Slavonskom Brodu, Požegi, Osijeku, Puli i Varaždinu.

Prema analizi radijskog tržišta koju je za Agenciju za elektroničke medije obavila agencija Ipsos na uzorku od 1.920 ispitanika; velika većina slušatelja radio sluša u periodu od 6 ujutro do 18 sati, a manje od 10 posto slušatelja radija radio sluša u kasnim večernjim satima. Više od polovice građana radio sluša svakodnevno ili gotovo svakodnevno, više ga sluša starija populacija (dok mlađa kao sredstvo informiranja najviše koristi internet) a uočena je i povezanost slušanja radija i regije. Tako građani Sjeverne Hrvatske, odnosno Like, Istre i Primorja te Dalmacije radio slušaju više od Zagrepčana i Slavonaca.

Većina slušatelja radija preferira glazbeni sadržaj nad govornim. Kada bi trebali podijeliti radijski program na glazbeni i govorni, građani bi u prosjeku 80 posto radijskog programa ispunili glazbenim sadržajima, a 20 posto govornim sadržajem. Od govornog sadržaja na radiju, slušatelji u najvećoj mjeri vole slušati informativni program te tematske emisije (emisije vezane uz politiku, zdravlje, gospodarstvo i sl). Osim ta dva sadržaja, 13,3 posto slušatelja navelo je sportske prijenose kao govorni sadržaj koji najviše vole slušati. Tematske emisije su sadržaj za koji je najveći udio slušatelja izjavio da ga nedostaje na radio programima. Osim tematskih emisija 12,3 posto slušatelja izjavilo je da nedostaje sportskih prijenosa.

(Zg-magazin)