Najgori automobili koji se mogu kupiti u SAD-u

Najgori automobili koji se mogu kupiti u SAD-u

Činjenica je da će mnoge čitatelje iznenaditi koji su se automobila našli na top-listi loših. Jer ima tu i imena kao što su Ferrari, Lotus, Cadillac, Lexus…

Yahoo! Autos nedavno je objavio listu 17 najgorih automobila (po kategorijama) koji se mogu kupiti u Sjedinjenim Državama. Na popisu su se našli proizvodi iz cijelog svijeta – od europskih, preko korejskih, japanskih, pa i domaćih – američkih automobila – koji nisu pošteđeni kritika. Vidljivo je i da su podosta na udaru „japanci“. Ponovno američka propaganda, ili …? Nećemo ovdje sad u to ulaziti, prosudite sami. No, činjenica je da će mnoge čitatelje iznenaditi koji su se automobila našli na top-listi loših. Jer ima tu i imena kao što su Ferrari, Lotus, Cadillac, Lexus…

smart-fortwo-jpg_2057311. Najlošijim subkompaktom proglašen je Smart Fortwo (2013.). Premda se osnovni model može dobiti za razumnih 12.420 dolara, takav „smart“ neće imati ni servo upravljač, ni električne podizače prozora, klima uređaj ni radio. Dodavanjem ove, danas već standardne opreme, cijena mališana raste na 15.160 dolara, za što se već može kupiti podjednako opremljen subkompaktni automobil sa stražnjim sjedalima. Automobilu se zamjera i slabo ubrzanje, kao i osjećaj u vozilu; „kad se dostigne stotka imate dojam da će vas s ceste odnijeti svaki kamion koji prođe pokraj vas“, navodi se u recenziji.

Automobil s trocilindričnim motorom malo troši, ali zahtijeva benzin premium kvalitete. Zahvaljujući skromnim dimenzijama „smarta“ možete parkirati na mjestima o kojima bi s većinom drugih automobila mogli samo sanjati, ali loš, trzav automatski prijenos parkiranje pretvara u podvig koji lako dovodi do udaranja branicima.

mitsubishi-lancer-jpg_0026092. Najlošija kompaktna limuzina: Mitsubishi Lancer (model 2014.). Premda njegov oštar i agresivan izgled s maskom koja podsjeća na ralje morskog psa izgleda vrlo dinamično na sportskoj izvedbi Evolution X, mali kotači, manje agresivan dizajn i samo jedan ispušni lonac na standardnom „lanceru“, pretvaraju ovu limuzinu iz reli prvaka u bezlično rent-a-car vozilo.  Unatoč tome, vanjski dizajn još je uvijek „lancerov“ najjači atribut. Kabina je, naime, oličenje nemaštovitog dizajna, jeftine plastike, opremljena sjedalima koja se ne mogu dovoljno dobro namjestiti.

Osnovni motor je slabašan i bučan i manje učinkovit od usporedive konkurencije. Opcionalni snažniji motor je moćniji  i može se dobiti s pogonom na sva četiri kotača, ali njegova je ekonomičnost također lošija nego u konkurencije.

dodge_avenger3. Najlošija limuzina srednje klase: Dodge Avenger (model 2014.). Uzevši u obzir, redizajn napravljen u 2011. dramatično je poboljšao ovaj automobil u svakom segmentu, ali on i dalje ostaje najgori automobil u klasi. On pokazuje koliko su ovakvi automobili (drugih proizvođača) postali dobri. „Vozite novi `ford fusion´ i nakon toga sjednite za upravljač `dodge avengera´. I pokušajte se nakon toga ne nasmijati pri spomenu da bi ova dva automobila trebala biti konkurencija“, navode u Yahoo! Autos.

Pored upečatljivog naziva i snažnog V6 motora uz doplatu, „avenger“ ima malo što za pokazati. Osnovni četverocilindrični motor je neuglađen i spojen na automatski mjenjač s četiri brzine, a prostor na stražnjoj klupi i u prtljažniku je skučen.  Nemoguće je nadoplatiti za stražnju parkirnu kameru, unutrašnjost kabine škrto je opremljena, a visok položaj sjedanja dovodi do toga da viši vozači voze s glavom u samom krovu. Istina, cijena je niska, ali takva i treba biti.

ford_taurus4. Najgora velika limuzina: Ford Taurus (model 2014.). U ovom segmentu vodi se ljuta bitka. Nakon što je „chevrolet impala“ podvrgnuta neuspješnom redizajnu bilo je teško ocijeniti tko je zaslužio dno, ali ipak se kao najgori izbor nametnuo „ford taurus“, koji jednostavno nije dobar kao konkurencija.

MyFord Touch upravljačka konzola osjetljiva na dodir komplicirana je za upravljanje, a loša preglednost čini automobil teškim za upravljanje. Premda ima kolosalni prtljažnik, najraskošniji u klasi, teško je zaključiti zašto bi netko kupio „taurus“, kad su tu „buick lacrosse“, „chrysler 300“, „hyundai azera“, „toyota avalon“, „volkswen passat“, pa čak i redizajnirana „impala“. Teško je čak zaključiti zašto bi netko kupio „taurus“, čak i umjesto manjeg „fusiona“, koji stoji samo par metara dalje u Fordovom salonu.

lincoln_MKS5. Najgora luksuzna limuzina: Lincoln MKS (2014). Za 50.000 dolara možete kupti „audi A6“, BMW 5 ili opremom nakrcan „lexus ES 350“. Ili možete kupiti auto o kojem je ovdje riječ, a riječ je o najgoroj limuzini u klasi, premda s više opreme, manje tipki i prednjom maskom koja je očito bila inspirirana kitovim ustima.

Lincolnov MKS nije jedina luksuzna verzija neluksuznog modela. Cadillacov XTS dijeli platformu s Buickovim „la crosse“, primjerice, dok, „lexus es 350“ dijeli podvozje s „toyotom avalon“. Razlika je što su ovi „plebejci“ daleko bolji od Fordova „taurusa“ i kod njih su razlike osjetnije. Kod spomenutih modela teško je uočiti zajedničke dodirne točke, dok je kod MKS-a, s druge strane, vidljivo da je to čisti „taurus“: sličan izgled, doživljaj za upravljačem, unutrašnjost, motori…

ferrari_california6. Najgori kabriolet: Ferrari California (2012. godište). Recimo da nam netko pred nosom zamahne ključevima dvaju automobila i kaže: „Poklanjamo vam jedan od ovih automobila. Želite li ovaj Chrysler 200 kabriolet ili Ferrari California?“ To baš i nije Sofijin izbor. Naravno da bismo uzeli „ferrari“, ali samo zato što bismo dobili više novaca od njegove prodaje za kupnju kabrioleta koji nije potpuno pozerski automobil.

U protivnome,  zadržali bismo model „california“. Svatko tko bi nas uočio u ovom automobilu automatski bi pretpostavio da smo ga kupili umjesto „aston maritna DB9 volante“, „audija R8“, „bentley continentala GTC“, BMW-a M6, „maseratija GT“, „mercedes-bezna SLS“, „porschea 911“ ili mnogobrojnih drugih jeftinijih sportskih ili luksuznih kabrioleta. Možda bi netko od njih pomislio da smo ga kupili zbog (uistinu) nevjerojatno dobrog držanja ceste, ali netko bi se neizbježno sjetio da postoji  i „ferrari 458 spider“. A onda bi pomislio da smo ludi. I bio bi u pravu.

Na kraju, prepredeni promatrači mogli bi zamijetiti da naš glamurozni „ferrari“ ima identičnu (bijednu) navigaciju osjetljivu na dodir kakva je ugrađena u „chrysler 200“, kakav su možda iznajmili dok su bili na praznicima u Fort Lauerdaleu. Samo zato jer je nešto skupo, ne znači da je samim time i dobro. U ovom slučaju, to je najveći razlog što je „ferrari california“ najgori.

nissan_altima7. Najgori coupé: Nissan Altima (2013.). Coupé izvedba uvijek bi trebala bolje izgledati od svog limuzinskog pandana. Trebala bi i bolje voziti. Osobno smatramo da bi trebalo biti riječ zabavnom automobilu, ali pustimo li to na stranu, zadovoljili bismo se i s prostranijim, udobnijim i rafiniranijim autom, u odnosu na nekog ozbiljnijeg „sportaša“.  Drugim riječima, kupac bi za neudobno provlačenje putnika na stražnja sjedala trebao dobiti nešto zauzvrat.

Ništa od gore navedenog se, međutim, ne odnosi na „nissan altima coupé“. Auto nije posebno atraktivan i pruža vrlo malo dinamičkih poboljšanja u odnosu na prethodnu generaciju limuzine, na kojoj je baziran. Još gore, u ponudi je samo četverocilindarski motor, dok „hondu accord“ možete dobiti s V6 motorom (zanemarimo jeftinije –  „chevrolet camaro“, „ford mustang“, ili prostraniji „dodge challenger“). Na tržištu ima puno sportskih automobila s dvoja vrata , kao i automobila iz GT segmenta koji se nameću kao bolji izbor.

scion-iq-jpg8. Najgori hatchback:  Scion iQ (2014. godište). Ovaj autić je pravo čudo Toyotinih dizajnerskih sposobnosti i kao zamisao je vrijedan pohvale. Pomicanjem kokpita s putničke strane i konzole prema naprijed stvara se, teoretski, dovoljno mjesta za dvije osobe na putničkoj strani, čime ovo postaje „2+1“ automobil. Također, moguće ga je parkirati na mnogim skučenim mjestima, baš kao i spomenuti „smart“, s time da ovdje imate bolji prijenos, time i bolju manevarsku kontrolu.

Ipak, postoji nešto kod iQ-a što prilično zastrašuje. Testiranja i veliki zračni jastuci govore da je riječ o sigurnom vozilu, ali što ako ne vozite samo po zakrčenim tokijskim ulicama?  U Americi, su čak i najuže ulice pune „crown victoria“ za čijim upravljačima sjede nervozni taksisti, kao i nesavjesnih mama iz predgrađa koje voze svoje sinove na treninge nogometa i jedva čekaju da nagaze „sciona“ da zazuji punom snagom baš kao kukac na kojeg i izgledom podsjeća. Na autocesti, ako se usudite na takvu avanturu s ovim autom, iQ-u nedostaje stabilnosti i osjećaj povjerenja kakav pružaju drugi džepni autići, npr. „fiat 500“ i „mini cooper“.

lotus-evora9. Najgori sportski automobil: Lotus Evora (2013.): „Samo malo, koliko to ono košta?“, pitanje je koje si morate postaviti kod ovog primjerka. Brojka od 78.600 dolara mogla bi biti ispisana kao neonska reklama. Toliko je „zelembaća“, naime potrebno za potpuno opremljenu „lotus evoru S“ (2+2), koji je zapravo uvećani i rafinirani „elise“ s moćnijim pogonskim strojem.

No „evora“ ipak ostaje malen automobil sa stražnjim sjedalima koja mame osmijeh. Možda je uglađeniji od „elisea“, ali taj ionako nije postavio visoko ljestvicu kvalitete. Buka, kvaliteta materijala, konstrukcija i općenit dojam blijedi su u usporedbi s Porscheovim „caymanom“. Središnje smješten 3,5-litreni V6 motor pruža dosta više od četverocilindraša ugrađenog u „elise“, a model S, opremljen turbopunjačem potjera „evoru“ do 100 km/h za oko 5 sekundi. Spomenimo, međutim, da je dobavljač motora Toyota, što znači da ovaj sportski auto „težak“ 80.000 dolara dijeli pogonski stroj s jednim monovolumenom.

„Ali `evora´ je jedan od sportskih automobila s najboljim držanjem koji se može kupiti!“, mogao bi prigovoriti ljubitelj proizvoda iz radionice Colina Chapmana. I bio bi u pravu. Ali takvi su i „cayman“, BMW M3 i „chevrolet corvette“, a svi oni koštaju osjetno manje čak i od osnovne „evore“ (66.800 dolara), a k tome su i bolji od nje u većini drugih aspekata.

acura-zdx-2011_23013210. Najgori luksuzni crossover: Acura ZDX (2013.) Dijeleći podjednaki razmak kotača i težinu s „acurom MDX“, ZDX zahvaljujući agresivno nakošenom krovu djeluje tanje i uglađenije. Istina, ljudi su zbog dizajna često spremni žrtvovati na dijelu funkcionalnosti, ali vjerojatno ne baš ovoliko. Zbog ovako kosog krova na stražnjim sjedalima nema mjesta za glavu, a vrata od prtljažnika u izrezanom krovu mogla bi dovesti do toga da lako ostanete bez njih. Mjesto za prtljagu je oskudno za vozilo ovakvih dimenzija i njegova masivna karoserija ne idu na ruku inače snažnom V6 motoru s 300 KS. BMW X6 sličnog oblika osjetno bolje ubrzava.  Premda se BMW-ova Frankenštajnovska kreacija teško može nazvati privlačnom, ona se ipak više uklapa u priču o modi i dizajnu od „acure“.

landrover_freelander11. Najgori SUV s pet sjedala:  Land Rover LR2 (2013.). U Velikoj Britaniji doživljava ga se kao kompaktni crossover, poput „honde CR-V“ i „toyote RAV4“. Svojim štedljivim dizelskim motorom, relativno prihvatljivom cijenom i dobrim izvancestovnim mogućnostima, radi se o pristojnom izboru ako trebate vozilo kojim ćete se jednako lagano voziti blatnjavim puteljcima kao i krstariti do parkirališta trgovačkog centra. Osim toga, riječ je o renomiranom „englezu“.

U Sjedinjenim Državama, „land rover LR2“, smatra se alternativnom luksuznim kompaktnim crossoverima kao što su „audi Q5“ i BMW X3. Premda boljih terenskih sposobnosti od ovog dvojca, nikakva koža niti ukrasi u interijeru ne mogu prikriti da je LR2 u ovu skupinu jednostavno zalutao. Novi četverocilindrični motor s turbopunjačem je prespor za ovaj segment, kabina je relativno u redu dizajnirana, ali je prtljažnik skučen i za razliku od mehanički sličnog modela „evoke“, ništa na njemu ne govori da je riječ o luksuznom vozilu. Uz to, mi smo Amerikanci i kod nas postoji nešto što se zove Jeep.

subaru_tribeca12. Najgori SUV sa sedam sjedala: Subaru Tribeca (2013.). Ovaj je model prvi put predstavljen 2008. godine, ali čini se da je puno stariji od toga. Možda zbog središnje konzole sa srebrnom plastikom, kakva je bila popularna sredinom 2000-tih ili nedostatka teleskopskog upravljača. K tome, u međuvremenu je valjda svaki SUV, osim „tribece“ doživio redizajn.  U svakom slučaju, zbog svog neupečatljivog dizajna, „tribeca“ nije bila privlačna ni prije pet godina, a još manje danas.

Kad već ovdje govorimo o vozilima sa sedam sjedala,  nema boljega nego početi od trećeg reda sjedala u kojima mogu sjediti samo djeca. U većini konkurentskih vozila i na posljednjoj klupi mogu se smjestiti i odrasle osobe. Uz navedeno, ako ga usporedimo s „mazdom CX-9“, nedostaje mu prtljažnog prostora, koji je jednak kao u drugom Subaruovom modelu „outback“, koji se, međutim, odlikuje boljim voznim osobinama i daleko većom ekonomičnošću. Naime, „tribeca“ na autocesti troši podjednako kao Fordov kamionet F-150 sa snažnim V6 motorom.

honda_ridgeline13. Najgori kamionet: Honda Ridgeline (2013.). Velika ponuda malih kamioneta smanjila se na „chevrolet colorado“, GMC „canyon“, „dodge dakota“, „mitsubishi raider“ i  i „suzuki equator“  povučeni su iz prodaje čime su nas poštedjeli muka. U takvoj situaciji „honda ridgeline“ se nametnula kao najgori kamionet.

Priznajemo, „ridgeline“ je popunjen pametnim rješenjima, kao što su pretinac ispod tovarnog prostora i stražnja vrata koja se mogu oboriti ili otvoriti u stranu. Vozne osobine ovog vozila i držanje ceste bolje su od konkurentskih vozila Nissana i Toyote, dok je kvaliteta prostrane unutrašnjosti iznad prosjeka. U čemu je onda problem? „Ridgeline“ se jedva može nazvati kamionetom. Da, ima tovarni prostor, ali je sagrađen na platformi koji dijeli s drugom generacijom „honde odyssey“. Nadalje, postoji izvedba samo s jednom izvedbom kabine i duljinom tovarnog prostora, a izvancestovne mogućnosti vozila ne ulijevaju povjerenje.

cadillac_pickup14. Najgori pick-up: Cadillac Escalade EXT. Iako je Cadillac najbolje rangiran američki brand na listi zadovoljstva kupaca, ima i on svojih „bisera“. Ovo je jedan od njih.

kia-sedona-jpg_18523315. Najgori monovolumen: Kia Sedona (2014.). „Sedona“ je povučena 2013. kako bi ponovno oživjela 2014. Kupce monovolumena će, međutim, razočarati što vozilo u tom procesu nije zapravo pretrpjelo promjene i uglavnom je isto kakvo je bilo i 2006. godine. Onda je to još možda bila pametna alternativa „hondi odyssesy“ i „toyoti sienna“ i za stepenicu bolji automobil od Chryslerove ponude. „Sedona“ je nudila mnogo opreme za novac, velikodušno jamstvo, zavidnu količinu prostora i pohvalne vozne osobine.

Te vrline su ostale, ali segment monovolumena u međuvremenu je napredovao u smilsu dizajna, dodatnih mogućnosti, uglađenosti i potrošnji goriva. Moderni „odyssey“, „sienna“, kao i „nissan quest“, ali i ozbiljno poboljšani „chrysler town&country“ i „dodge caravan“ su daleko bolji izbor.

mitsubish-miev-jpg_18430616. Najgore vozilo na električni/alternativni pogon: Mitsubishi i-MiEV (2012.). Da, ovaj se auto doista prodaje u SAD-u. Da, zaista je grozan za voziti…

Preskočimo li to, kao i jeftinu unutrašnjost, govorimo o električnom vozilu s najmanjim dosegom od svim vozila koja pogone samo baterije. S potpuno napunjenim baterijama ne može prevaliti ni 100 kilometara što baš ne doprinosi opuštenosti vozača. Uz to, MiEV se puni duže od svojih rivala. Istina, ovaj Mitsubishijev gradski najjeftiniji je na tržištu, ali njegova cijena od 20.000 dolara više govori o njegovoj jeftinoći nego vrijednosti.

Automobili kao što su „tesla S“, „ford focus electric“ i „nissan leaf“, govore nam da električni automobili uistinu mogu biti dobri. MiEV im samo kvari reputaciju.

lexus_ls_600h_l_201317. Najgori hibrid: Lexus LS 600h L (2013.). Kako najskuplji hibrid na tržištu može biti najgori? Možda je teško za povjerovati, s obzirom da je „lexus LS“ inače dosita impresivna luksuzna limuzina. No, pogledajmo neke brojke.

Svojom kombinacijom benzinskog V8 motora i električnih motora  LS 600h bi sa svojih 438 KS trebao biti rival V12 limuzinama iz vrha ponude. Ali, „lexus“ do 96 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, a BMW 760Li s V12 motorom za 4,5 sekundi. Čak i standardni LS 460 ubrzava bolje (6,1 sek.). Također, očekivalo bi se da je hibridni model energetski učinkovitiji, ali javlja se razočarenje kada se uvidi potrošnja goriva. Ukratko, konkurenti su brži, učinkovitiji i jeftiniji.

Naime, s pozamašnih 120.000 dolara, LS 600h košta 25.000 dolara više od podjednako opremljenog LS-a 460L. A onih 25.000 ide za sporiji automobil koji tek neznatno manje troši.

Pripremio: Boris Jagačić