Na današnji dan u Zagrebu počeo voziti konjski tramvaj

Na današnji dan u Zagrebu počeo voziti konjski tramvaj

Na današnji dan, 5. rujna 1891. godine zagrebačkim su ulicama prvi put planirano i organizirano krenula tramvajska kola, pokretana jednom »konjskom snagom«, a od toga dana u dnevnik Zagrebačkog električnog tramvaja upisalo se još mnogo događaja.

Na prvim je stranicama dnevnika elektrifikacija. Naime, od 1910. godine počinju voziti električni tramvaji, a posebno se ističe i 1931. – kada se, četiri godine ranije uspostavljen, ZET-u priključuje i autobusni promet.

Neizostavnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika ima Uspinjača, još od 1890., kao i sljemenska žičara – koja je, također u ZET-ovom prometu bila od 1963. do 2007. godine. Nakon stanke zbog izgradnje, nasljedit će je nova i suvremenija.

Modernizira se i tramvajski vozni park, osobito od godine 2005., kada prvi niskopodni tramvaj domaće proizvodnje počinje voziti zagrebačkim ulicama. U voznom parku ZET-a danas su moderni autobusi, a redovito prometuju i vozila specijalizirana za prijevoz osoba s invaliditetom.

Tramvaji konzorcija Crotram na trešnjevačkoj remizi

Tramvaji konzorcija Crotram na trešnjevačkoj remizi

U ZET-u ističu da s posebnom pozornošću prate svjetska industrijska dostignuća te rade na uvođenju novih tehnologija u prijevozu.

Vozila zagrebačkog javnog prijevoznika svakodnevno prevezu nešto manje od milijun putnika, čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje… 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag!

(ZG-magazin)